|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan kommer juletreet i hus?Tør ikke lage poll. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Det varierer litt hvor vi kjøper det men de siste par årene har vi kjøpt det på Plantasjen.
|
|
|
#4 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Far i huset og størstejenta, samt onkel - går i skogen og hugger tre. Familien hans eier en stor skog der de for mange mange år siden faktisk plantet juletrær. Så det er mange fine oppi der :-)
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Vi kjøper det utenfor Sneipens barnehage og bærer det hjem mens vi synger 7-dverger-sangen. Høyt og klart, alle mann alle.
|
|
|
#6 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Vi drar i juletreskogen og sager ned et tre.
|
|
|
#7 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?De siste årene har mannen vært på Plantasjen og kjøpt juletre
|
|
|
#8 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?er en bondemann her som har juletreskog. Av og til har det vært hest og slede bort til der trærne er.
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Vi henter hjemme på gården jeg kommer fra. Koselig tradisjon, selv om det hadde vært enklere å kjøpe et rett her borte...
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?
|
|
|
#11 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Søskenbarnet mitt driver juletreoppdrett, så foreldrene mine henter trær til seg og oss der, og så leverer de det på døra hos meg. :bortskjemt:
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?I år har jeg allerede kjøpt og betalt juletre, gjennom et idrettslag. |
|
|
|
#15 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Vi har noen venner som er skogeiere. Vi tropper opp hele familien på juletrejakt, og etterpå spiser vi pepperkaker og drikker gløgg hjemme hos dem, og ungene leker med duploen deres (de er besteforeldre, og duploen er skatter fra deres barn var små), og vi prater og koser oss.
|
|
|
#16 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?
Nei, nei, nei. Ser du? Det blir for mange like svar
Det kalles byggesett?
Tror vi skal innføre sangtradisjon vi også.
Det enkleste er ikke alltid det beste
Men da flærrer du jo opp greinene og får huset fullt av barnåler, gjør du ikke? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Vi har hatt juletre tre år på rad, og hver gang har Poden og jeg kjøpt det på utsalgstorget her på Tøyen, femti meter fra der vi bor. Og så har jeg båret det hjem og opp trappene.
|
![]() |
|
|