|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?
Som jeg skulle ha sagt det selv.
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Stopper definitivt ikke for syklister som har tenkt seg over fotgjengerfeltet på sykkelen. De får jammen stoppe og gå av sykkelen. Rett og slett trafikkfarlig med syklister som tror at gangfelt er for at syklister skal kunen sykle rett ut i veien. |
![]() |
![]() |
#43 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Ja jeg stopper. Ellers så blir jeg antagelig påkjørt. Og jeg har ikke ønske om at noen skal skade seg på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Ja, jeg stopper for syklister som skal sykle over gangfelt, fordi:
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg stopper jo, hvis det er noen i gangfeltet. Åpenbart. Men jeg viker ikke for noen som ikke stopper opp eller sakker ned til de nesten har stoppet opp. Om de sykler rolig eller går over gangfeltet etter at de har hatt foten i bakken, gir jeg blaffen i. Går fortere for meg om de sykler, da. Det er inngangsfarten inn mot gangfeltet som er poenget i mitt hode.
![]() |
#46 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?1. Nei
![]() |
#47 |
Ringskrømt
|
Jepp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Nei, helst ikke - til begge deler. Men jeg er kjipere mot syklister som sykler over gangfelt enn fotgjengere. Jeg HATER virkelig syklister som sykler over gangfelt, og gjerne i en forrykende fart, så man ikke har noe valg!
![]() |
#50 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Ja - og innimellom. Barn stopper jeg for uansett.
![]() |
#51 |
Passiv
|
7 syklister drept i forbindelse med kryssende kjøreretninger i 2007 |
![]() |
![]() |
#52 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Nei og nei, så sant det ikke er fare for at jeg kjører dem ned.
![]() |
#53 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg stopper alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Erfaren nok
|
![]() |
#55 |
Passiv
|
Syklister har vel plikt i følge trafikkreglene, til å gå av sykkelen om bilene skal stoppe for dem før fotgjengerfelt. Jeg stopper derfor ikke om det er voksne. Barn har ikke samme "forstand", så der stopper jeg. |
![]() |
![]() |
#56 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Når jeg tenker meg om(har noen gangfelt på vei til jobb hvor det alltid kommer syklister syklende over - dette er forøvrig stort sett syklister som skal på jobb på sykehuset)stopper jeg for syklistene. Har ikke noe valg føler jeg.
![]() |
#57 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg sykler over gangfelt selv, til og fra jobb, men stopper helt opp og gir tydelig signal om at jeg skal over, hvis det er biler i sikte. Jeg opplever at alle biler stopper så lenge man gir tydelig tegn til at man skal over gangfeltet, skulle bare mangle.
![]() |
#58 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?En liten avsporing, tror ikke den er stor nok til egen tråd: Når dere er fotgjengere, gir dere bilister litt "slack" på fotgjengerovergangen?
![]() |
#59 |
Ringskrømt
|
Problemet mitt er faktisk når enkelte ikke ser realistisk på hele trafikkbildet, men konsentrerer seg om den lille flekken de befinner seg på. Jeg gir absolutt slækk når jeg er fotgjenger. Jeg tror kanskje ikke fotgjengere uten lappen reflekterer over sånt, og at (mesteparten av) de stygge blikkene kommer derfra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Passiv
|
Det tror jeg også at det er, det sier seg nesten selv at det er viktig å se det totale trafikkbildet og kape smidighet. Jeg får sinte knyttnevcer bak meg når jeg prøver å flette (i Bergen) selv når trafikken står bom stille og det er hensiktsmessig å slippe inn fra sidene. Det undrer meg like mye hver gang at å lage flyt skal fembringe irritasjon. |
![]() |
![]() |
|
|