|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har både hjulpet og fått hjelp ved flytting. Da spesielt bæring/sjauing, ikke nedpakking etc. Jeg hjelper gjerne venner og familie når det er store oppgaver som skal løses, og vi har vært veldig glade for å ha hjelpsomme venner når vi har vært i samme situasjon.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har bare flyttet internt i huset, så vi har aldri spurt om flyttehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte
Vi har fått hjelp av venner og familie de tre gangene vi har flyttet. Selvsakt hjelper vi dem som spør oss om de trenger det, vi har flyttet for både svoger,bestekompis og diverse andre.
![]() |
#44 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg hjelper andre med glede, gjerne uoppfordret, og jeg hadde takket ja til det samme om noen kom og spurte om vi trengte hjelp. Men jeg tror kanskje ikke jeg hadde spurt etter hjelp; jeg er vel litt for "stolt" til det - generelt ...
![]() |
#45 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteKlert vi hjelper om vi kan. :gleder meg til pizza og vin hos Ru: |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
Jeg hjelper også andre med glede. Det har man igjen for.
![]() |
#47 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, ja og ja. Jeg er enslig, familien bor ikke i samme by, ingen i min familie kan bære tungt, osv. Folk tilbyr seg gjerne å hjelpe, og jeg stilller med pizza og øl. Gjør mer enn gjerne det samme for andre. Men jeg gjør også gjerne ting som er tungt og kjedelig for vennene mine og familien min. Gjør man ikke det, da?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa- vi hjelper til om venner eller familie spør. Har også fått hjelp når vi har flyttet selv.
![]() |
#49 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg har fått flyttehjelp fra venner/familie alle gangene jeg har flyttet, bortsett fra den siste gangen. Da syns vi at vi hadde såpass mange store og tunge ting at det var voldsomt å be om hjelp, i tillegg til at moren min flyttet samme uka, og fikk endel hjelp. Så da spanderte vi 3000 kr på et flyttebyrå, så var det greit. Vet ikke om vennegjengen hadde vært så mye billigere enn det hvis jeg skulle foret de på pizza og øl.
![]() |
#51 |
Borte
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi spør om hjelp og hjelper tilbake om vi blir spurt. Både familie og venner hjelper hverandre her.
![]() |
#52 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteSelvfølgelig hjelper vi og stiller opp for både familie og venner. I vår krets hjelper alle, alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Samme her.
![]() |
#54 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi hjelper hverandre som en selvsagt ting når noen i familien flytter. Jeg ville aldri bedt om hjelp utenfra, og trenger det heller ikke. Jeg har heller ikke blitt spurt av noen uteom familien.
![]() |
#55 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteSå sant jeg har mulighet hjelper jeg med glede. Og jeg blir veldig glad for hjelp av familie/venner når vi skal flytte også. Til nå har vi fått hjelp av familie (bortsett fra at mannen til Iset hjalp oss å flytte en seng fra garasjen og inn i bilen en gang), men alle er visst på ferie når vi skal flytte 1. august.
![]() |
![]() |
#56 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, jeg spør gjerne om hjelp, de to siste gangene vi har flyttet har jeg vært gravid og til liten hjelp, og uten familie i byen må vi nesten be om hjelp.
![]() |
#57 |
I mål
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har både hjulpet og blitt hjulpet flere ganger. Som studenter og single/unge par var det en selvfølge å stille opp. Sist vi flyttet pakket vi selv, men brukte flyttebyrå til flyttingen. Det er en enorm lettelse, og vi kommer til å gjøre det senere også. Jeg synes det er mer uaktuelt å be venner prioritere flyttehjelp når de etterhvert har fått flere barn og ønsker å være med familien i helgene. For min egen del skal det være rimelig gode venner for å stille opp nå, ikke som før hvor jeg stilte opp hos nærmest alle som spurte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteI min vennekrets er det vanlig både å tilby seg, spørre/bli spurt og stille opp når venner flytter. Sist vi flyttet brukte vi byrå til de store tingene, men hadde hjelp likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg har notert alle i Bergensområde som påstår de hjelper til.
![]() |
#60 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte
Sånn er det i min omgangskrets også. Vi er en raus gjeng og det går alltid rundt.
![]() |
|
|