|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteSpør du folk (venner eller familie) om hjelp når du skal flytte, tilbyr du hjelp til folk som skal flytte, og svarer du som regel ja om folk ber deg om hjelp når de skal flytte? Er det en naturlig ting å forvente å få hjelp til? Sist redigert av Dronningen : 15-06-09 kl 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, jeg hjelper villig - og forventer iallefall at de jeg hjelper kanskje skal stille opp for meg. Mannen er skrudd sammen på annet vis. Han spør ikke noen om hjelp - stolte stapeisen.
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi hjelper de nærmeste når de skal flytte, det være seg venner eller familie. Det er de samme vi kan spørre om vi skal flytte.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har aldri spurt om hjelp ved flytting. Vi har heldigvis aldri blitt spurt om å hjelpe til heller.
![]() |
#5 |
Drømmer
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg hjelper venner og familie skal flytte om de trenger det, de gangene vi har flyttet har familiene våres stilt opp. Når jeg flyttet for meg selv i fjor vi jeg hjelp av en god kompis, broren hans og min beste venninne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteForøvrig synes jeg ikke man kan forvente hjelp med mindre man er innstilt på å hjelpe til sjøl.
![]() |
#8 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har stort sett hatt noen tjenester til gode hos folk, så slike ting har heldigvis gått begge veier.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi MÅ ha hjelp til flytting siden jeg ikke eier muskler og vi har en baby og mannen ikke kan bære alle de tunge store møblene og hvitevarene alene. Men vi spør helst innen familien og det går stort sett greit. Og selvsagt sier vi ja tilbake, om vi har muligheten til det. Skulle bare mangle. Jeg er ikke alltid så flink til å tilby hjelp, rett og slett fordi jeg er så distré og glemmer det.
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteEn gang vi flyttet så betalte vi et byrå for pakking og flytting. Det anbefales for de som har mulighet til det. Skal vi flytte en gang senere pakker vi nok selv, men får flyttefolk til å bære ut og kjøre. Mye bedre for parforholdet, og virkelig verdt pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte
Signerer denne.
![]() |
#13 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVennene våre tilbyr hjelp, og vi tilbyr vennene våre hjelp.
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi brukte flyttebyrå sist gang. Jeg synes det var verd pengene, for vi fikk med oss hele flyttelasset på èn dag, og ingen av oss var fysisk i stand til å flytte selv. Det ville også føltes litt rart å be venner og familie om å flytte for oss. Men da vi flytta fra studentby til leilighet fikk vi hjelp av venner med sterke armer og kassebil. Jeg stiller opp når jeg blir bedt om det og det ikke krasjer med andre ting.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har vel for det meste klart oss selv. Mannen har en kompis som alltid hjelper hvis det er noe og mannen hjelper alltid han. Jeg forventer ikke noe av noen, men jeg vet at jeg hadde fått hjelp hvis jeg hadde spurt. Det er bare det at jeg aldri spør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte
Jeg tror vi flytta enda kortere enn dere. Og flyttebyrået holdt til på halvveien!
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg er vant til at flytting er noe man både får hjelp til og hjelper andre med. Vi har fått mye hjelp, men har også både flyttet for og pusset opp hos andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg har hjulpet til mye med flyttelass, men ikke nå lenger. Og vil ikke forvente at noen stiller om jeg skal flytte heller. :Viggo Venneløs: |
![]() |
![]() |
#20 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg stiller opp for andre, men selv har vi ordnet alt selv (dvs. med flyttebyrå) de siste gangene vi har flyttet - sambo synes det er skrekkelig pinlig å spørre om hjelp, og det er mye enklere og raskere med flyttebyrå hvis man har råd.
![]() |
|
|