Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skyllemiddel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 22:43   #41
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyllemiddel

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Jeg kjøpte omo vaskepulver her for et par uker siden.
Det lukter jo av det også. Og Blenda hvit (pulver) lukter også.
Brukte det på tøy som ikke tåler skyllemiddel og det var ikke mer igjen av
flytende i butikke. Det har vel ikke alltid luktet av pulveret??
Er så lenge siden jeg har brukt det.
Bruker man det pulveret til alt, da er det jo ikke nødvendig med skyllemiddel.
Dere som ikke liker lukt, er det da Neutral dere bruker?

Vi bruker Blenda Sensitive (både hvit og color), den har ingen lukt. Av skyllemiddel bruker vi Neutral. Rent tøy skal lukte rent - ikke såpe. Til ull og silke bruker vi Ecover, den lukter ikke sånn ekkelt mye som Milo.

Gammel 09-06-09, 22:47   #42
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi bruker Blenda Sensitive (både hvit og color), den har ingen lukt. Av skyllemiddel bruker vi Neutral. Rent tøy skal lukte rent - ikke såpe. Til ull og silke bruker vi Ecover, den lukter ikke sånn ekkelt mye som Milo.

Den nye Miloen lukter ikke. Det som er hvit flaske.

Gammel 09-06-09, 22:47   #43
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Dove håndsåpe lukter virkelig forferdelig sterkt.

Sånt burde taes bort fra markedet!

Jeg bruker ikke skyllemiddel av kjente årsaker. Gidder ikke gneldre for alle vet nok hvorfor nå.

Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:13   #44
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker noen skyllemiddellukter, men ikke når det lukter for mye. Og jeg liker også lukten av klorin og bensin, Iset.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 02:46   #45
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Dere som ikke liker lukt, er det da Neutral dere bruker?

Flytende Ecover til vanlig vask og Ullrich til ull, silke og BH-er. Jeg bruker aldri skyllemiddel, det stinker syntetisk, og jeg er helt enig med safran i at nyvasket tøy skal lukte rent, ikke parfyme.

Iset:

Gammel 10-06-09, 08:05   #46
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker ikke skyllemiddel i det hele tatt, klærne blir da bare seige og ekle av det. Vi bruker evnt litt eddik.

Men det som lukter helt grufullt er jif spray og mopp. I går måtte jeg ta ansvar og tømme ut en nesten full flaske og fylle med salmiakkvann i steden, for den lukta tar helt knekken på meg, skikkelig som billig rimi-aftershave. urgh!

Gammel 10-06-09, 08:20   #47
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Comfort sensitive dufter ganske svakt i forhold til andre tøymyknere, og den lukter helt nydelig. Når det henger klær til tørk på badet oppe, så dufter hele overetasjen.

På voksensengtøyet slår jeg i blant til og bruker comfort creme. Når jeg da har lagt på rent sengtøy, så blir jeg liggende lenge og bare snuuuse.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 08:22   #48
Albertine
Passiv

Standard

Enda en sniffer melder seg. Ungene får en dæsj Comfort Sensitive i klærne sine mens sengetøy som skal henge ute blir sååå velduftende med litt Comfort Creme. (Nå har det visst kommet en råååsa variant også.) Men jeg hater myke håndklær så de får ingenting.

Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 08:25   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

På voksensengtøyet slår jeg i blant til og bruker comfort creme. Når jeg da har lagt på rent sengtøy, så blir jeg liggende lenge og bare snuuuse.

Jeg og! Hvis ikke sengtøyet lukter rent når det nettopp er lagt på (hos meg betyr det tøymykner) blir jeg så skuffet at jeg ikke får sove.

Gammel 10-06-09, 08:26   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg melder meg inn blant avvikerne som liker lukten av skyllemiddel. Jeg bruker det ikke bestandig, men liker godt lukten. Forøvrig er jeg for sjuskete til å bruke eplelukte, selv om den er fantastisk - for om de ikke taes fra maskina med én gang den er ferdig, så lukter klærne skikkelig, hæslig surt synes jeg. NOrmalt sett kan jo klær fint ligge i maskina fra kvelden og til neste morgen.

Gammel 10-06-09, 08:31   #51
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Enda en sniffer melder seg. Ungene får en dæsj Comfort Sensitive i klærne sine mens sengetøy som skal henge ute blir sååå velduftende med litt Comfort Creme. (Nå har det visst kommet en råååsa variant også.) Men jeg hater myke håndklær så de får ingenting.

Den rosa lukter himmelsk! Jeg hadde råsa creme-sengtøy forrige uke, og det var helt fantastisk å legge seg i.

Jeg bruker heller ingenting på håndklærne, siden de tromles. Bruker jeg tøymykner på dem blir de bare slafsete og har ikke like god oppsugningsevne synes jeg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 08:31   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh? Hos meg har de ligget hvertfall en natt og lukter godt allikevel. Men jeg bruker helst Comfort sensitive da, den er best. Softlan Eple synes jeg lukter best rett ut av flaska. Da jeg var gravid måtte jeg bytte over til et annet merke fordi jeg ikke klarte å sette på maskinen før jeg hadde sittet på dolokket i en halvtime og sniffet på flaska hver gang.

Gammel 10-06-09, 08:33   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg hater harde håndklær, har klart å skjære meg til blods på et en gang. Så jeg bruker mykner på de og, men ikke så mye. Men helst når jeg er her hos svigers da, for de har ikke tørketrommel. Angst og psykoser, sengtøyet tar jo flere dager å tørke og tar opp all plassen! Glad jeg snart skal flytte og får tilgang på tørketrommel!

Gammel 10-06-09, 08:38   #54
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her er det både Omo og skyllemiddel. Selv håndklær i trommelen får en "dæsj", skal lukte godt må vite

Gammel 10-06-09, 10:02   #55
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Min eldste datter har to "skyllemiddelvenninder". Jeg kan faktisk lukte hvem det er som har vært på besøk. Selv bruker vi ikke skyllemiddel. Den beste lukten er klær som har hengt ute til tørk og har fått en naturlig lukt av regn, sol og gress.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 10:08   #56
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker ikke skyllemidler pga allergikere i hus og jeg brekker meg nesten når kamerater av barna kommer inn til oss.

Gammel 10-06-09, 10:12   #57
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker som regel ikke skyllemiddel, men det hender jeg tar i en bitteliten skvett. Jeg synes det lukter godt, men det er en del som bruker altfor, altfor mye. Klærne blir jo helt seige.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 10:28   #58
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sengetøy med litt skyllemiddel som har tørket ute på snora.

Sniffe klorin?

Lukta av fersk eksos? Jada, i små doser.

Men lukta av klorin og grønnsåpe og Jif når jeg kommer inn i huset? Deilig, ren lukt og lengsel tilbake til tiden med vaskeengel.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 10:30   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Grønnsåpe ja!! Jeg tok endel fotbad med grønnsåpe for litt siden og hadde nesten lyst å drikke vannet. Det lukter så sinnsykt godt!

Gammel 10-06-09, 11:04   #60
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker lukten av salmiakk og grønnsåpe sammen, spesielt når jeg gikk gravid.

Jeg bruker Blenda sensitiv sine produkter på barna og våres klær. Dette bruker jeg også i håndklær og sengtøyet til jentene, men jeg må ha en dæsj Softlan blå i sengklærne til meg og sambo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.