|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
saftig
|
Sv: Skyllemiddel
Vi bruker Blenda Sensitive (både hvit og color), den har ingen lukt. Av skyllemiddel bruker vi Neutral. Rent tøy skal lukte rent - ikke såpe. Til ull og silke bruker vi Ecover, den lukter ikke sånn ekkelt mye som Milo.
|
|
|
#42 |
|
superbruker
|
Den nye Miloen lukter ikke. Det som er hvit flaske.
|
|
|
#44 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkyllemiddelJeg liker noen skyllemiddellukter, men ikke når det lukter for mye. Og jeg liker også lukten av klorin og bensin, Iset. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Flytende Ecover til vanlig vask og Ullrich til ull, silke og BH-er. Jeg bruker aldri skyllemiddel, det stinker syntetisk, og jeg er helt enig med safran i at nyvasket tøy skal lukte rent, ikke parfyme.
|
|
|
#46 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: SkyllemiddelVi bruker ikke skyllemiddel i det hele tatt, klærne blir da bare seige og ekle av det. Vi bruker evnt litt eddik.
|
|
|
#47 |
|
Prematurmamma
|
Sv: SkyllemiddelComfort sensitive dufter ganske svakt i forhold til andre tøymyknere, og den lukter helt nydelig. Når det henger klær til tørk på badet oppe, så dufter hele overetasjen.
|
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: SkyllemiddelEnda en sniffer melder seg. |
|
|
|
#49 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg og! Hvis ikke sengtøyet lukter rent når det nettopp er lagt på (hos meg betyr det tøymykner) blir jeg så skuffet at jeg ikke får sove.
|
|
|
#50 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: SkyllemiddelJeg melder meg inn blant avvikerne som liker lukten av skyllemiddel. Jeg bruker det ikke bestandig, men liker godt lukten. Forøvrig er jeg for sjuskete til å bruke eplelukte, selv om den er fantastisk - for om de ikke taes fra maskina med én gang den er ferdig, så lukter klærne skikkelig, hæslig surt synes jeg. NOrmalt sett kan jo klær fint ligge i maskina fra kvelden og til neste morgen.
|
|
|
#51 |
|
Prematurmamma
|
Den rosa lukter himmelsk! Jeg hadde råsa creme-sengtøy forrige uke, og det var helt fantastisk å legge seg i.
|
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: SkyllemiddelÅh? Hos meg har de ligget hvertfall en natt og lukter godt allikevel. Men jeg bruker helst Comfort sensitive da, den er best. Softlan Eple synes jeg lukter best rett ut av flaska. Da jeg var gravid måtte jeg bytte over til et annet merke fordi jeg ikke klarte å sette på maskinen før jeg hadde sittet på dolokket i en halvtime og sniffet på flaska hver gang.
|
|
|
#53 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: SkyllemiddelJeg hater harde håndklær, har klart å skjære meg til blods på et en gang. Så jeg bruker mykner på de og, men ikke så mye. Men helst når jeg er her hos svigers da, for de har ikke tørketrommel. Angst og psykoser, sengtøyet tar jo flere dager å tørke og tar opp all plassen! Glad jeg snart skal flytte og får tilgang på tørketrommel!
|
|
|
#54 |
|
I tenkeboksen
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: SkyllemiddelHer er det både Omo og skyllemiddel. Selv håndklær i trommelen får en "dæsj", skal lukte godt må vite
|
|
|
#55 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkyllemiddelMin eldste datter har to "skyllemiddelvenninder". Jeg kan faktisk lukte hvem det er som har vært på besøk. Selv bruker vi ikke skyllemiddel. Den beste lukten er klær som har hengt ute til tørk og har fått en naturlig lukt av regn, sol og gress. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Smugleser
|
Sv: SkyllemiddelSengetøy med litt skyllemiddel som har tørket ute på snora.
|
|
|
#59 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: SkyllemiddelGrønnsåpe ja!! Jeg tok endel fotbad med grønnsåpe for litt siden og hadde nesten lyst å drikke vannet. Det lukter så sinnsykt godt!
|
|
|
#60 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkyllemiddelJeg elsker lukten av salmiakk og grønnsåpe sammen, spesielt når jeg gikk gravid.
|
![]() |
|
|