Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tv-en av ved besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-09, 08:55   #41
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-en av ved besøk?

Jeg slår den av. Om jeg noen gang flytter, ønsker jeg meg egen TV-stue. Nå er stua formet slik at det er naturlig å ha sofa der TV'en står.

Gammel 20-04-09, 09:04   #42
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Den slår jeg selvfølgelig av.
Jeg har ei veninne som ikke gjør det,men det er hvis jeg stikker innom om kvelden. Har igrunnen ikke tenkt over det. Så lenge hun ikke fordyper seg i den.

Gammel 20-04-09, 09:08   #43
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Tv-n av ved besøk?

Tv`n skal vere av men det kommer ann på hva som er på tv og hvem som kommer.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:19   #44
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår av tv'en. Hvis den står på... og det er ikke såå ofte.

Gammel 20-04-09, 09:22   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Av.
Med mindre det er veldig gode venner og det er et program vi følger med på.
Forøvrig har vi delvis adskilt tv-stue, så det er sjelden noe problem om mannen ser på tv mens jeg har besøk i salongen.

Gammel 20-04-09, 09:24   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes TV-en av ved besøk er en grei kjøreregel.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:35   #47
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår konsekvent av tv'n når vi får besøk med én unntakelse; Når det sendes sykkelsport. Da får ev. besøkende beskjed om enten 1) holde kjeft eller 2) gå hjem. De fleste velger det siste.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:41   #48
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kommer an på hvem som er på besøk. Om pappa, eller om nære venner stikker innom kan den stå på sånn at jeg får se ferdig det programmet jeg holder på å se. Hovedregelen er at den slås av, med unntak av Norske Talenter. Hvis folk kommer da, er de nødt til å se det sammen med oss.

Gammel 20-04-09, 09:44   #49
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja, det kommer litt an på i grunn? Vi har ikke tv nede i stua, så om det kommer flere gjester sitter vi gjerne der. Men om jeg og mannen sitter oppe og sløver foran tv`n, og mamma eller søstrene kommer innom, så slår vi ikke automatisk av tv`n nei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:57   #50
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tja, som oftest har vi planlagt besøk og da spiller vi helle musikk enn å ha på tv.

Tilfeller da tv kan stå på er ved besøk av foreldre/svigers/søsken, da ser vi gjerne gullrekka på fredag mens vi prater sammen om løst og fast. Disse kommer gjerne på helgebesøk så vi har god tid hele helga. Dersom en eller et par venner kommer over for å se film, kan tv stå på litt før filmen snurres. Og selvsagt barne-tv-tid, dersom ungene ønsker å se barne-tv - ikke alltid.

Mamma har sine ting som hun ser på når vi er der (hun bor i en annen by, så vi blir gjerne ei uke i slengen).

Jeg kan synes det er litt irriterende dersom svigerfar nekter å skru av tv når vi er der, han nøyer seg ofte med å ta bort lyden - men både helten og jeg blir lett oppslukt av tv som står på. Det ER lettere å konsentere seg om småprat, lørdagsquizen eller annet når det er helt av.

Av venner har vi en kompis som tar seg til rette og sjekker tekst-TV når han er innom. Det er nok så sjelden og han får litt tyn for det.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:06   #51
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her skrur vi den av, så sant ikke besøket spør om å få lov til å se nyheter etc.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 12:07   #52
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om du får besøk, enten planlagt eller at noen bare stikker innom, slår du da av tv-n om den står på? Eller slår du bare av lyden, eller lar du den være som den er? Gitt at ungene eller andre ikke ser på, selvsagt.

Jeg lurer på om jeg syns det er rart og litt uhøflig når folk lar tv-n stå på når de får gjester.

Jeg synes TV-en skal av når det kommer folk. Det er da ingen grunn til å se på TV når en har noen å snakke med. For å sikre at det ikke er noen konflikt på dette hos oss har vi ikke TV i stua der vi har besøk i det hele tatt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 12:12   #53
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det kommer veldig an på, både ifht. besøket, om det var noe jeg/vi fulgte med på osv. Skrur dog alltid ned/av lyden.

Gammel 20-04-09, 12:19   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva er vitsen med å ha på tv uten lyd?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 12:28   #55
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AV!

Det virker imidlertid som om det er to typer programmer som gjør at enkelte har krav på å sette på tv. Det er hvis det er sport eller nyheter. Jeg synes det er hårreisende, men jeg kjenner flere som setter på tv enten hjemme hos seg selv eller hos oss i selskapssettinger. Fordi det jo er en fotballkamp. Eller nyheter. Og det er jo viktig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:06   #56
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi skrur av.

Gammel 20-04-09, 13:12   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på. Sitter Glitterbarnet og ser på noe skrur vi ikke av, med mindre det er gjester til ham. Kommer noen innom for en kaffe med Glittermannen/meg og jeg/han følger med på noe skrur vi heller ikke nødvendigvis av.

Men hovedregelen er at vi skrur av TVen når det kommer gjester.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:26   #58
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

AV!

Det virker imidlertid som om det er to typer programmer som gjør at enkelte har krav på å sette på tv. Det er hvis det er sport eller nyheter. Jeg synes det er hårreisende, men jeg kjenner flere som setter på tv enten hjemme hos seg selv eller hos oss i selskapssettinger. Fordi det jo er en fotballkamp. Eller nyheter. Og det er jo viktig.

Å skru på tv'n hos andre er frekt. Å skru på tv'n hjemme når det avvikles selskaper er også temmelig ufint. Så langt er jeg enig med deg.

Men å gå glipp av sykkelsendinger fordi det dukker opp et uanmeldt besøk. nei, det kommer overhodet ikke på tale! Egentlig er det ikke en reell problemstilling for meg, alle jeg kjenner vet inderlig godt at de er uvelkomne hos meg når det er sykling på tv.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:29   #59
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alltid av, og jeg er ikke komfortabel med at andre lar den står på når jeg er hos dem heller.

Gammel 20-04-09, 13:54   #60
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrur selvsagt TVen helt av hvis den står på når det kommer gjester. Det skulle da bare mangle? Jeg synes det er forstyrrende og forventer at andre slår den av når jeg kommer på besøk også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.