Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er morskap og farskap sett så ulikt på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-09, 07:39   #41
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvorfor er morskap og farskap sett så ulikt på?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og du har ikke mottatt særlig mange anonyme brev med skummelt pulver.

Mail sendt.

Sitron - hva har skjedd? Mista gnisten?

Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 09:48   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, noe sånt. Eller så kan det tenkes at jeg ikke er den onde jævelen en del skal ha det til at jeg er.

Gammel 09-04-09, 10:01   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Men da er det jo nok en gang snakk om norsk forbud mot bruk av surrogatmødre. Ikke mot eggdonasjon.

Dersom kvinnen hadde intakt livmor, men fjernet eggstokker og ønsket å få donert egg, ville det ikke være noen prinsipiell forskjell mellom det at hun ble mor til et barn unnfanget med donoregg og at hennes mann automatisk ville være far til et barn hun fødte som var unnfanget med donorsæd (som det er i dag).

Jada, jeg vet det, hun får ikke utlevert eggene fordi hun mangler livmor.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 11:07   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, noe sånt. Eller så kan det tenkes at jeg ikke er den onde jævelen en del skal ha det til at jeg er.

Jeg visste det. Du er goooood.

Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 11:08   #45
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller lurer jeg deg nå ...

Gammel 09-04-09, 11:10   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Eller lurer jeg deg nå ...

Jeg har iq på nesten tresifret så det tror jeg ikke.

Forresten har jeg et nytt svar på HI.
Forskjellen er at farskap er et uttrykk for å si hvem som er far til noen. Mens morskap er et utrykk for humor. Det er ganske stor forskjell på det.

Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 17:00   #47
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du glemte dette herlige sitatet fra Thorvald Sirnes

Sitat:

:
– Det er ikke noe offer å gi sæd, og det har alltid vært tilgjengelig i overflod. Derimot krever eggdonasjon at kvinnene som skal gi fra seg, går gjennom en hormonkur som både kan være fysisk smertefull og skape psykisk ubalanse. Dersom målet for kuren er å få et eget barn gjennom IVF, eller kunstig befruktning, får lidelsene tross alt en mening. Men dersom hensikten er å donere eggene som blir hentet ut, står en igjen med bare det økonomiske.

I tillegg er det et helt annet forhold en bør være klar over: Ser en saken fra det eggkjøpende paret sin side, er det ikke kvinnens problemer som løses. Hun får et svangerskap, men ingen genetisk relasjon til barnet. Det får derimot mannen, fordi det er hans sæd som blir brukt til å befrukte det kjøpte egget.

Eh.... Hva med sæddonasjon da? Da er det bare kvinnen som har en genetisk relasjon til barnet. Men da er det visst greit.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 17:42   #48
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at dette har vært en veldig rar debatt og forstår lite av argumentene. Det eneste argumentet som til en viss grad holder vann er at det er en mer omfattende prosess å ta ut egg enn å donere sæd. Men det gjøres jo regelmessig, så det kan ikke være så farlig?

Jeg ser ingen argumenter for at det ikke skulle vært tillatt å donere egg i Norge. Og jeg hadde vært villig til å donere selv. Jeg får jo så vakre barn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 20:34   #49
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Jeg må bare si meg enig med dere, jenter, dette har jeg vanskelig for å forstå

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.