Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Twin Peaks

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-09, 20:33   #1
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Twin Peaks

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sofascenen? Kan noen finne den på youtube for meg? For den ligger helt sikkert der. *har lyst å se*

(Kilde: youtube.com)

Gammel 15-02-09, 20:38   #2
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Takk for den Maiden.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 21:24   #3
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Det der er en link jeg ikke skal trykke på. Please fjerne den.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 21:46   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Det der er en link jeg ikke skal trykke på. Please fjerne den.

Man må nok ha sett litt mer enn den snutten der, for jeg begynte bare å fnise.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 11:09   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Men vifter? Hva var det med Bob og Vifter? Husker ikke.

Gammel 15-02-09, 21:30   #6
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Twin Peaks

Gammel 16-02-09, 07:45   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, altså, jeg blir ikke redd av filmer som Poltergeist nå, de var jo litt mer skumle på åttitallet. Som 3-åring ble jeg jo litt nervøs av de filmene. Men jeg blir nesten aldri redd nå, uansett hva det er. Det som skremmer meg mest er filmer med spøkelser, feks. Sjette Sansen, Ringu og lignende. Men ikke slik som før. Skal jeg bli redd, må jeg være alene, skru av alt lyset i huset og ha på høy lyd, og sitte under teppet med beina trukket godt opp i sofaen og skremme meg selv ihjel psykisk. Men selv da blir jeg bare litt smånervøs, samme hva jeg ser på.

De scenene over her hadde ikke skremt meg, selv om jeg hadde sett hele serien (har bare sett hele sesong 1 og resten litt sånn sporadisk), men jeg skjønner jo at andre finner det bittelitt creepy.

Gammel 16-02-09, 09:35   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nei, altså, jeg blir ikke redd av filmer som Poltergeist nå, de var jo litt mer skumle på åttitallet. .

Jeg trasset meg til å s Poltrgist som 10-åring, og hadde søvnproblmer i en måned etterpå.
Siden nktet jeg å se den i 15 år.
Om jeg svitsjet innom en kanal der den gikk, hoppet jg raskt over til noe anet.
Noen venninner overtalte meg til å se den igjen da jeg var 25, og jeg insisterte på at det hvertfall skulle skje hjemme hos meg, så jeg slapp å gå hjem alene i mørket etterpå.
Da vi hadde sett den, lurte jeg på hva i alle dager jeg hadde vært så redd for i alle de årene.

Gammel 16-02-09, 08:49   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du bare ikke forstår den, Iset. Og når jeg tenker etter, hvem er det egentlig som forstår Twin Peaks? Aller mest syns jeg det er en rasende festlig serie, med kjempemorsom humor. Den er jo langt fra skummel hele tiden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 11:04   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror du bare ikke forstår den, Iset. Og når jeg tenker etter, hvem er det egentlig som forstår Twin Peaks? Aller mest syns jeg det er en rasende festlig serie, med kjempemorsom humor. Den er jo langt fra skummel hele tiden.

Jo, altså jeg LIKER Twin Peaks, og jeg liker faktisk sånne sære filmer/serier. Naken lunsj, feks. Jeg elsket Mullholland Drive. Jeg liker sånt.
Men jeg synes bare ikke det er skummelt. Creepy, ja, men ikke sånn at jeg sitter og gjemmer meg under dyna og ikke får sove.

Gammel 16-02-09, 11:16   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, altså jeg LIKER Twin Peaks, og jeg liker faktisk sånne sære filmer/serier. Naken lunsj, feks. Jeg elsket Mullholland Drive. Jeg liker sånt.
Men jeg synes bare ikke det er skummelt. Creepy, ja, men ikke sånn at jeg sitter og gjemmer meg under dyna og ikke får sove.

Neida, jeg får sove etter å ha sett serien altså, men jeg syns det er ubehagelig å se den alene når Bob kommer. Og det er en litt sånn ubeskrivelig ubehagelighet - av noe man bare føler er veldig "feil", uten at man kan sette fingeren på det. Det er rett og slett det at han er så gal og ond og uberegnelig, og fantasien fikser resten. Jeg syns scenene hvor man bare ser ham stirre er verre enn der hvor han faktisk gjør onde ting, akkurat som jeg syns Jack Nicholson er mye skumlere når han bare står og ler i foajeen enn når han faktisk begynner å hogge seg gjennom dørene.

Det er litt morsomt å tenke på hvor sentral den karakteren ble for Twin Peaks når man tenker på at han ikke var påtenkt fra starten, men bare var en i crewet som tilfeldigvis ble med i bildet en gang.

Gammel 16-02-09, 11:26   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, dét skjønner jeg. Jeg synes også Jack Nicholson er skumlere når han bare står og ler enn når han aktivt prøver å drepe familien, jeg er helt med på den tankegangen. Jeg liker egentlig også best sånne grøssere som "føkker" med hodet. Ikke filmer der hoved-essensen er blod og gørr og lik. Filmer som The Others og Sjette sansen er blandt mine favoritter.

Gammel 16-02-09, 11:33   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

The Others syns jeg ikke var en skummel film, bare veldig vemodig.

Gammel 16-02-09, 11:36   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg syntes den var helt grusomt skummel. Det er en av de få filmene som har klart å skremme meg, og for det kommer jeg alltid til å elske den. Men den var vedmodig også ja, veldig trist i slutten.

Gammel 26-10-14, 19:21   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Drar opp denne igjen. Ser den ligger på Netflix. Så aldri denne sim ung, men husker små Glimt. Er den verdt å se i 2014, eller blir man ikke imponert i dag om man ser den for første gang?

Gammel 26-10-14, 19:26   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Absolutt verdt se. Jeg syns ikke den er datert. Klærne, selvsagt, til en viss grad, men ikke innholdet. Jeg så den igjen da den kom ut på DVD, og elsket den like høyt som sist.

Gammel 26-10-14, 20:12   #17
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Takk! Setter den på lista mi!

Gammel 26-10-14, 21:30   #18
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Enig med Tallula. Vurderer å se den på nytt selv også, er noen år siden sist nå. Så kommer det mer i 2015.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 00:30   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Twin Peaks!
Jeg elsket den da den gikk første gang, min bror tok opp alle episoder så jeg har sett serien ørten ganger. Nå er det maaaange år siden sist, jeg må nok ha meg en ny runde.

Gammel 27-10-14, 15:24   #20
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Den blir bare bedre med årene

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.