Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Twin Peaks

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 07:47   #21
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Twin Peaks

Jeg er ødelagt av Killer Bob! Han er overalt når det er mørkt og jeg er aleine.
Vifte i taket vil alltid være skummelt, da er han i nærheten.

Gammel 14-02-09, 08:54   #22
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Vi skal til "Twin Peaks" i juni.

Skaperne David Lynch og Mark Frosts opprinnelige planer for en TV-serie var svært løse, og skulle handle om en liten «normal» by nordvest i landet, hvor et mord skjer. Og, la Lynch til på kryptisk vis overfor studiosjefene mens han gjorde noen merkelige bevegelser med hendene: Vind i trærne som lener seg fremover.

De to kjørte rundt i flere dager i Seattle-området uten å finne riktig location. Men da de kom til småbyene North Bend og Snoqualmie stemte alt på en slik måte med hva de hadde sett for seg at de nesten ble skremt.
- Det var akkurat som om vi hadde sett stedene i en drøm, har Mark Frost fortalt. «Alt» de hadde sett for seg stemte
.

Jeg skal innta en "Cooper Combo" på Double R, eller Twede`s som den heter. Og naturligvis en kopp "damn good coffee".

Men overnatte her - nei det tror jeg ikke vi skal...

Sist redigert av iana : 14-02-09 kl 09:58.
iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 09:15   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Twin Peaks er skummel fordi det var skummelt den gang vi var gryende tenåringer og satt vettskremte bak puta og grøsset av fryd til serien.
Man husker sånne følelser.. heldigvis.. Twin Peaks er magisk!

Jeg begynte å se filmer som Poltergeist og Amityville som 3-åring, så da er det kanskje ikke så rart at Twin Peaks aldri har skremt meg.

Gammel 14-02-09, 10:36   #24
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Twin Peaks er skummel fordi det var skummelt den gang vi var gryende tenåringer og satt vettskremte bak puta og grøsset av fryd til serien.

Det er derfor Mannen mener at jeg burde se den igjen for å bli kvitt "skrekken" for serien, men som jeg sa: Aldri!

Opprinnelig lagt inn av AnnKi

Vifte i taket vil alltid være skummelt, da er han i nærheten.

Vifter i taket ja... Takk skal du ha, der husket jeg det også.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 10:57   #25
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Tror vi må starte en terapigruppe ...
"Hei, jeg heter Dora, og er livredd Bob!".

Jeg heter Kate og jeg er livredd Bob!

Åh, jeg husker den sofascenen.

Gammel 14-02-09, 11:22   #26
Skytte

Skytte sin avatar

Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er Skytte og er som dere skjønner også redd Bob. Det var litt småskummelt å gå opp i andre etasje og legge seg i går.

Gammel 14-02-09, 20:19   #27
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har Twin Peaks på dvd, både sesong 1 og 2, samt filmen Fire walk with me.... Serien og filmen er så vanvittig dårlig at det nesten er bra. Og avsluttingen av serien? DEN er virkelig et kapittel for seg selv...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 20:38   #28
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Man husker sånne følelser.. heldigvis.. Twin Peaks er magisk!

Skjønt jeg var litt eldre enn gryende tenåring. Musikken er dessuten en stor del av greia for min del.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 20:44   #29
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Den sofascenen er brent inn i hjernebarken.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 21:06   #30
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er heldigvis den heldige og lykkelige eier av alt som er lagd og gitt ut av Twin Peaks, + film! O lykke!!

Gammel 14-02-09, 21:10   #31
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tør fortsatt ikke å se på den serien.

Bare musikken gir meg "the creeps" så til de grader. Måtte bytte kanal da jeg hørte den spillte opp på skjermen her i stad

Enig! Grøsser bare jeg hører musikken.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 23:28   #32
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er og redd Bob!
Sofascenen er grusom.

Men jeg har hele serien, og gleder meg til å se den på nytt.
Fire walk with me er bare tullete!

Jeg har kjempelyst til å dra til "twin peaks", kanskje det blir realitet en dag, hvem vet.

Gammel 15-02-09, 02:48   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofascenen? Kan noen finne den på youtube for meg? For den ligger helt sikkert der. *har lyst å se*

Gammel 15-02-09, 08:36   #34
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Skjønt jeg var litt eldre enn gryende tenåring. Musikken er dessuten en stor del av greia for min del.

Jepp.
Jeg har soundtracket, og det koser jeg meg med rett som det r.

Gammel 15-02-09, 11:08   #35
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sofascenen? Kan noen finne den på youtube for meg? For den ligger helt sikkert der. *har lyst å se*

Gammel 15-02-09, 11:09   #36
Kate

Kate sin avatar

Standard

Men vifter? Hva var det med Bob og Vifter? Husker ikke.

Gammel 15-02-09, 11:21   #37
Skytte

Skytte sin avatar

Standard

Ja, særlig om jeg skal prøve å google fram den.

Tror jammen jeg skal vise mannen denne tråden, så skjønner han at det ikke bare er jeg som er litt "tullete"

Gammel 15-02-09, 18:51   #38
Kate

Kate sin avatar

Standard

Og speilet!!!!

Gammel 15-02-09, 19:06   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tuller dere? Jeg misunner dere!! Jeg skulle ønske jeg ble redd av sånt, jeg er altfor herdet. Twin Peaks er omtrent som drama for meg, jeg fatter ikke hva som er skummelt med det i det hele tatt.

Slik jeg har oppfattet det tidligere så liker du mye mer "direkte skrekk"? Twin Peaks er på et psykologisk plan, i tillegg til at det er fullstendig absurd. Litt på samme måte som jeg syns japansk skrekk er utrlig creepy, så syns jeg David Lynch er det - fordi de føler ikke klassiske skrekkfilmmønstre.

Absurditeten kommer jo mye av at mesteparten er funnet på etterhvert som de filmet.
Jeg fikk serien til jul i fjor av sambo, og vi brukte hele romjula på å se den igjen. Bob er fremdeles noe av det skumleste jeg ser, i likhet med ansiktet til Jack Nicholson når han bare står og ler i fajeen på hotellet i Ondkapens Hotell.

Du vil nok ikke synes at scenen med Bob bak sofaen, eller i speilet, er spesielt skummelt bare ved å se det, du må se hele serien og sette deg inn i Twin Peaks-universet.

Jeg har lyst til å gifte meg i Twin Peaks.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:16   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Oi, her lurte jeg på hva i all verden TV2 tenkte med når de satte opp repriser av Twin Peaks. Trodde ingen virkelig så på det.

Jeg skjønte aldri fasinasjonen på 90 tallet og det har i allefall ikke blitt bedre med årene.
Det eneste jeg kan like er musikken, den har den rette stemningen. Men så fort episodene starter mister de meg.

Jeg begynte å se filmer som Poltergeist og Amityville som 3-åring, så da er det kanskje ikke så rart at Twin Peaks aldri har skremt meg.

Sikkert der det ligger for meg og. Ble hekta på skrekkfilmer allerede som 10 åring når jeg så 'Nightmare on Elmstreet' hjemme alene mens mamma og pappa var hos naboen. (Bodde i utlandet og filmen gikk på TV mye tidligere på kvelden enn den noensinne ville blitt sendt på NRK. )

Husker mamma og pappa så på Omen og jeg som egentlig hadde lagt meg så vel mesteparten av filmen gjemt bak dørkarmen i gangen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.