|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner
Tja, jeg har ikke vokst etter konfirmasjonen min utover noen centimeter i livet. Med litt ekstra legg har det ikke vært noe problem. Jeg har bunaden min og bruker den fremdeles.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er nå 15 cm høyere og veier nesten dobbelt så mye som da jeg ble konfirmert, så jeg passer IKKE inn i bunaden min. Men det er altså mulig, bra.
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerMine tre gutter har ihvertfall vokst 15 cm like etter konfirmasjonen, dressen de brukte i mai var for liten til jul. Bunader har kanskje litt mer utvidelsesmuligheter, men jeg ville ikke kjøpt i størrelse guttekonfirmant. (Nå ville jeg ikke kjøpt bunad til dem uansett, da). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerBunader må man regne med må legges ut eller inn gjennom et liv. Har gjort det 2-3 gang allerede. Jeg skal ikke ha en flott bunad i skapet til "jeg går i den". Den skal kunne brukes uansett. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg har konfirmant 10. mai. Han skal få kr. 5000,- etterhvert. Har nok ikke de pengene til dagen hans dessverre. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Tenker vel litt sån vi også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerSønnen min fikk 5000 kr, pluss penklær og selskap. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Einsam
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg fikk bunad til min konfirmasjon, den var såpass at den kunne syes ut en del. Den har blitt sydd ut mer enn max, og må nå syes inn igjen |
|
|
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerMin bunad som jeg fikk til konfirmasjonen passer fortsatt. Jeg tror ikke at jeg er unik. Alle venninnene mine fikk også bunad og de passer også den fortsatt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg synes 5000,- er mer enn nok. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerVi har konfirmant i mai og han kommer til å få 5000,- av oss og 5000,- av av sin mor og stefar. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg aner ikke hva mine skal få når den tid kommer. Ikke bunad, hvert fall. Hvis de ønsker seg noe spesielt håper jeg vi kan opfylle det, hvis ikke får de en pengesum. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg er en av dem som i manges øyne skal gi mye til barna mine (bunad+10 000,-), og jeg synes faktisk ikke det er så mye. Sist redigert av 007 : 08-02-09 kl 12:29. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerEnig 007.
|
|
|
#16 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerMin eldste skal konfirmeres vår 2010. Han er 2årskonfirmant, dvs han tar undervisningen over 2 år i stedet for 1 år. Lettere å kombinere med andre fritidssysler. Det var det han ville, så det så. Vi har ikke snakket om hva vi skal gi han. Han får selskapet og kanskje et tilskudd til et kamera han ønsker seg, eller klokke, hva vet jeg. Kanskje en ny mobil. Den tid den sorg. Han får IKKE 10 000,- kroner av oss. Det er sikkert. Det har ikke vi råd til. Vi sparer til han og hans to søsken ja, men det er ikke mye hver måned. Summen blir strukket over flere år, og skal brukes til noe annet enn moped. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Vi gjør det vel forskjellig alle mann, både etter økonomi, tradisjon, behov og ønsker. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerGutta vil ha en god sum penger på sperret konto innen de er konfirmanter. Vi har ikke bestemt oss for hvordan de skal få den summen. Som konfirmasjonsgave, moped eller 18 års gave. Eller dele det opp. Pr i dag har de vel henholdsvis 10000 og 15000 på konto og de er 3 og 6 år. Så vi får se hvordan vi gjør det når tiden kommer. Det bør vel stå rundt 30000 der pr unge når de konformeres. Men de skal IKKE få hele den summen da. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerVi kommer nok til å bruke noe av det vi sparer til dem på dette. For oss er ikke sparingen vi gjør til dem noe i sin helhet skal få når de flytter hjemmefra, men noe som kan gis på ulike tidspunkt. Kan også brukes på sertifikat, f.eks. Mine foreldre har forøvrig ganske god råd, da de bl.a. vant i Lotto i fjor, og har allerede satt inn noe til hvert av barnebarna. Så vi vet at midlene allerede er der sånn sett, samt at vi sparer en sum til dem hver hver måned. Vi ville ikke ha økonomi til å ordne alt på en gang + gave, om det ikke var planlagt på forhånd. Vi er dessuten en liten familie, og selskap involverer nok litt dugnad for å få ting på plass. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerVi hadde konfirmant for få år siden, hun fikk 10.000 i kontanter i tillegg til svær fest med 60 gjester til middag på et av byens hoteller. |
|
|
|
![]() |
|
|