|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Nå har jeg små barn som ikke har begynt på noen fritidsaktiviteter enda, og jeg har ikke vært med i Fau i barnehagen fordi jeg jobber i samme barnehage og ikke vil ha en dobbeltrolle der. Men jeg syns det er synd at noen ikke gidder, for de finnes, for det er dem som ødelegger for dem som faktisk ikke kan eller klarer av en eller annen grunn. Jeg bruker dog lite tid på å tenke på hvorfor folk ikke stiller, men det er mulig det kan komme til å irritere meg når barna begynner på fotball eller lignende ting... Da skal jeg sannelig huske på denne tråden og heller prøve å tenke at folk som regel har grunner for å ikke stille opp. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Interessant tråd. Jeg synes temaet Jessica tok opp var både interessant og aktuelt, og det er mange spennende svar. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Skvetten og Apan: Veldig enig med dere- begge to. Prøver å bli mer sånn som apan, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg har de siste to årene nærmest "perfeksjonert" det å skli unna ansvar. Jeg håper at jeg kan ta på meg oppgaver igjen. Men bare det å ha ansvar for et 2 timers speidermøte er nærmest uoverstigelig og tapper meg utrolig for krefter, og når storesøster alltid "timer" sine sykdommer med mine og mannens ansvars tidpunkter synes jeg det er vanskelig å ta ansvar for noe som helst. Forrige gang jeg hadde ansvar for noe havnet storesøster på sykehus med ambulanse og gangen etterpå var hun på legevakten med besteforeldrene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg synes det er galskap om man skal gå rundt med dårlig samvittighet for at man ikke stiller opp like mye som andre om man har kronisk syke barn eller er syk selv.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...
ENIG !!! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Enig! |
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Ja, ikke sant. Og gleden over å få se sine barn vokse opp. Det er spennende å se at de begynner å bli voksne og skal gjøre sine valg. Hver eneste dag på denne jord er en fryd.... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Man må ikke ha dårlig samvittighet, verre er det at andre forsøker å gi en dårlig samvittighet for ikke å stille. |
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Tenker de fikk seg en vekker de sent vil glemme... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Veldig sant, man blir så observant i forhold til de små tingene.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Jeg er hverken syk selv eller har syke barn. Men jeg er helt alene (barnefar er død) og har mer enn nok med det jeg har stilt opp på (de tingene som har vært obligatorisk for klassetrinnene, slik det organiseres på barnas skole, pluss at jeg har vært klassekontakt ett år for hvert av barna og stort sett møtt opp på foreldremøte, bakt kaker og slikt). Når pliktløpet er gjort har jeg forbeholdt meg retten til å si nei. |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Det må aldri bli slik! En må selv få kjenne på om man har overskudd til alle de ekstra tingene. Noen perioder i livet har man mer enn nok på hjemmebane om man ikke skal stille opp ute i tillegg. |
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Du har kanskje ikke lest alle innleggene mine i denne tråden - jeg har nevnt aleneforeldre uten nettverk i tidligere innlegg, så jeg fant det unødvendig å ramse opp alle mulige varianter av livssituasjoner som gjør det vanskelig å stille opp i akkurat dette siste innlegget mitt.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Har sikkert ikke lest alle. Og skjønner jo at mange varianter legges til grunn i diskusjonen her. Følte bare at "fritaks-grunnene" ble veldig innsnevret og fikk behov for å nyansere, med utgangspunkt i HI's bakgrunn. |
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Det er ikke den syke stakkaren jeg har beskrevet. Jeg "raker" også gjerne for to. Men jeg raker ikke for to alle de 20 årene jeg er med på slike ting. Til nå har jeg "raket for to" i 7 år. Det jeg har prøvd å få fram: Finnes det mennesker som lever i den villfarelsen at de har mye travlere liv enn andre, og at naboen sikkert elsker å stå i pølseboden hver 17.mai? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Vaklende
|
Jeg synes det er relativt sannsynlig at ca halvparten av foreldrene kan ha utfordringer som gjør det vanskelig å stille opp. Du kan selvsagt få lov til å ergre deg, men det hadde antakelig vært en mye bedre ide å høre om foreldrene har mulighet til å bidra med noe. Det mest effektive er antakelig å henge opp lister i barnehagen med de oppgavene man trenger folk til, og med noen åpne alternativ der de kan foreslå selv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Til enhver tid, ja. Men alltid den samme halvparten? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Går videre
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Forstår at det er mange som sliter fysisk og psykisk, og jeg tenker at det alltid er noen som har en god unnskyldning, men samtidig så er det jammen meg sinnsykt mange der ute som ikke gidder å gjøre noe utover husets 4 vegger.
|
|
|
#20 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Men til de som har bøtter av overskudd (min spissformulering) hva med å "konfrontere" disse som aldri stiller opp. Spørre om det er noe spesielt som gjør det. Da kan dere kanskje slippe å gå og bruke energi på å irritere dere. |
|
|
|
![]() |
|
|