|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager
Godt spørsmål. Her i huset er siste barnebursdag på 10 årsdagen, og det ser ut som om den tanken deles av mange foreldre her. Det er strengt tatt ikke så stor forskjell på burdagene hun har feiret frem til hun ble 10 og de hun har feiret etterpå. Hun vil jo ferie, bare ikke med pølser og kaker. Vet om andre som ikke få selskap i det hele tatt etter den alderen.
![]() |
#42 |
Fortynnet
|
Helt enig, det går fint an å lage et bra barneselskap uten en masse engangsgreier. Jeg legger heller energi i å lage god og morsom mat, som serveres på vanlig servise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerDet er stor forskjell på om man er villig til å betale litt for å slippe xxx antall barn hjemme på kanskje liten plass, baking, vasking og innkjøp enn det å betale større summer for at det er forventet, ungene blir utenfor hvis de ikke har det og at det fordi foreldre skal overgå hverandre.
![]() |
#44 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg har til nå praktisert å invitere alle jentene/guttene i klassen, og da blir de over 8 i begge selskapene. I barnehagen hadde de felles selskap, og da ble det også over 8 til sammen. Da har ikke jeg nok vanlig servise, ergo går jeg for engangsservise.
![]() |
#46 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg har som regel kjøpt engangsservise, men sist bursdag brukte vi plastservise fra ikea og det var ingen som tenkte over det.
![]() |
#47 |
trenger lading
|
Her tror jeg det er vanlig med typisk "barnebursdag" med alle jentene/guttene i klassa frem til 10 år. Senere inviterer de et par venner bare. (tror jeg da, får 10 åring neste år)
![]() |
#48 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerHer i huset kjører vi "det enkle er ofte det beste"; ingen tema, ca 15 barn, ingen godteriposer, varmmat + kake/gele etc + litt snop. Ungene leker og underholder seg selv - alltid knallbursdager!!!!
![]() |
#49 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerHer så syns jeg bursdagene tar helt av, og prøver å ikke hoppe på de villeste bølgene. Men, vi har hatt overnattings-bursdag, badebursdager, og fest-bursdag med alle på trinnet.
![]() |
#50 |
Originala
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg har ikke finregnet på hvor mye vi bruker på en bursdag, men hos oss har det hitttil vært tre bursdager; en for barnehagevenner, en for våre venner og deres barn og en for familie. Når vi skal ha engangskopper til barna, kaker, enkel mat (pøler, pizza el.) og litt godis, blir det fort ganske kostbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerFolk må få gjøre som de vil, men jeg vil ikke la andre ta over planlegginga av den store dagen til mine barn. Tid har jeg også. Det er verre med plass om man skal be hele klassen, men nå ber mine gutter kun guttene, så da går det på et vis, med litt kreative løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bedreviter
|
For min del fordi de eneste servisene vi har så mye av at det duger til et selskap, er penservise. Jeg dekker ikke bordet til 14 seksåringer med Wedgwood og krystallglass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
:tsktsktsk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dyre barnebursdagerNår vi har familieselskap deler vi det faktisk i to. Den ene dagen er vi hos mamma og pappa med min familie og den andre dagen her hos oss med gubbens familie. Vi har en stue på max 30m2 og det er hverken plass eller hyggelig med 27 stk som vi blir med nærmeste familie (søsken, deres barn og foreldre). Vi har prøvd det et par ganger.... Bare mas og stress. Skulle ønske gutta hadde bursdag på sommmeren...... For tomta er mer enn stor nok til å huse alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dyre barnebursdagerHer har vi nettopp hatt bursdag for vesla, og den kom seg ikke i nærheten av 2000 kroner
![]() |
#57 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordi at man slipper masse restemat.
![]() |
#58 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#59 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Jaha...mener du resten av sjokoladekaken og muffinsen skulle gått i poser, og sendt med barna hjem? Jeg har fått inntrykk av at det handles inn eget til godteposer, men det kan være at jeg er utdatert. Men uannsett, her blir det ikke sendt med godteposer
![]() |
#60 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dyre barnebursdagerVi måtte krype til korset og ha Hoppeloppebursdag sist, på grunn av byggearbeidene hjemme. Det var vel en rask 1500-lapp, men spesielt trivelig var det ikke.
![]() |
|
|