VIP meg her og VIP meg der!!

Sånn, da fikk jeg i alle fall begynt tråden med å vise hva jeg føler. I alle fall siden vi ikke har en myrdesmiley her inne.
Jeg var på Chess i Oslo Spektrum i går. Musikaler er ikke min greie, men firmaet spanderte, så jeg tenkte at jeg burde være med for syns skyld. So far, so good …
Vi satt oppe i tribunene like ved et "inngjerdet" VIP-felt. Det var bare en liten midtgang mellom meg og folka i VIP-feltet. De hadde et eget bakrom med en liten bar, så de gikk hele tiden fram og tilbake og hentet seg øl, snakket høyt og lo masse og støyende. Til slutt ble det så distraherende at jeg måtte gå over til dem og be om å dempe seg. Det hjalp ikke det kvidder, så da pausen begynte vurderte jeg å hente en vakt. Jeg kikket litt stygt bort på dem, og da sa en av dem med tilgjort "ædda-bædda-stemme": "Å, ødelegger vi kvelden for deg. Buhu." Jeg gikk da bort til han og sa som sant var at de burde da ta hensyn til de andre rundt seg som tross alt hadde betalt over 600 kroner for billettene. En annen fyr kom også bort og ba dem skjerpe seg. Han var også tydelig forbannet. VIP-mannens reaksjon var da (fortsatt ædda-bædda): "Å, nå ble jeg lei meg. Ja, det er jo viktig hva DERE mener". Da jeg truet med å hente en vakt, fikk jeg følgende slengt i trynet: "Har du mensen, eller?"
Til slutt kom det en annen VIP-fyr bort og sa at han skulle ta seg av dette og at vi ikke trengte bekymre oss. Så jeg hentet ikke vakta, selv om jeg sikkert burde ha gjort det. De roet seg litt i andre akt, hvis jeg da ser bort fra knusing av ølglass, høylytte rap når det var stille på scenen og banking på ruta inn til baren for å signalisere at de ville ha mer øl.
Si meg, hva får voksne mennesker til å oppføre seg slik? De fleste som blir tilsnakket slik, blir flaue og prøver å skjerpe seg, men denne gjengen brydde seg katta. Ikke virket de drita fulle heller. Og hvorfor er det greit å sette et lukket VIP-felt med egen bar mitt blant vanlige publikummere. Arrangørene må da skjønne at det kan føre bråk med seg?
Jeg er bare såååå sint. Det ødela hele kvelden for meg. Egentlig har jeg lyst til å skrive en skarp mail til arrangørene, men de bryr seg vel neppe. Er man først en "verry impårtant" person, så får vel den gemene hop seile sin egen sjø.