Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?
Elsker bøkene hennes og leser dem fortsatt fra tid til annen 15 14,42%
Likte henne godt som ung, men har ikke lest dem siden den gang 16 15,38%
Helt greie bøker, men har ikke noe forhold til dem utover det 4 3,85%
Den slags har jeg aldri hatt glede av å lese 1 0,96%
Annik hvem? 68 65,38%
Dette er den teiteste, barnsligste dustepollen ever 0 0%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-08, 18:22   #1
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?

Har lest bøkene som ungpige, og har en god del av de nå. Kjøper når jeg kommer over på bruktmarkeder og loppis.

Gammel 18-04-08, 18:30   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:spiller ung-kortet:
Jeg tror ikke jeg har lest noe av henne, nei.

Gammel 18-04-08, 18:58   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

:spiller ung-kortet:
Jeg tror ikke jeg har lest noe av henne, nei.

Ettersom hun skrev da våre mødre var små så tror jeg ikke at noen få år i aldersforskjell spiller noen rolle.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 19:13   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Ettersom hun skrev da våre mødre var små så tror jeg ikke at noen få år i aldersforskjell spiller noen rolle.

Hvis noen av dem ble utgitt så seint som tidlig på 80-tallet, som det står over her et sted, kan det jo ha litt å si.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 19:28   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvis noen av dem ble utgitt så seint som tidlig på 80-tallet, som det står over her et sted, kan det jo ha litt å si.

Men det skulle vel ikke hindre Ru i å lese dem noe mer enn det hindrer oss som er eldre enn henne?

Gammel 18-04-08, 19:58   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det skulle vel ikke hindre Ru i å lese dem noe mer enn det hindrer oss som er eldre enn henne?

De som var i rett alder tidlig på 80-tallet, fikk kanskje bøkene da de var nyutgitt? Noen år senere ble de kanskje utsolgt, mindre populære eller vanskeligere tilgjengelig, tenkte jeg. Men for all del, dette er ingen fanesak for meg.

Sist redigert av Bluen : 18-04-08 kl 21:24.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:49   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det var ikke helt riktig. Den siste Ina-boken kom i 1978 og jeg har ikke sett noe annet utgitt av henne i Norge etter det. Men den var i salg på begynnelsen av 80-tallet, og jeg husker såvidt at det var et par i den lokale bokhandelen på midten av 80-tallet. Alle de eldre bøkene jeg har er gitt ut før 1970 tror jeg, så de av oss som har lest dem har antakelig arvet dem eller fått tak i dem brukt.

Jeg kontaktet forøvrig forlaget som ga ut Ina-bøkene for noen år siden da jeg mistet Ina i Innsbruck (fant den igjen bak bokhyllen noen uker senere), og de kunne fortelle at de ikke hadde en eneste bok igjen på noe lager, de hadde faktisk ikke førsteutgavene i samling heller.

:fanatiker:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 18:31   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Har aldri hørt om henne jeg.

Gammel 18-04-08, 21:23   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anikk hvem?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:37   #10
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg lånte minst tre Ina-bøker i uken da jeg først oppdaget dem, og husker fortsatt store deler av handlingen. Det sier litt om fascinasjonen den gang, for det er svært få andre bøker jeg husker noe av (antallet lånte bøker var rimelig stabilt, det lå på åtte bøker i uken, det var det antallet bibliotekaren lot meg få låne. Lurer enda på om opphavet adde noe med den prosessen å gjøre). Har enda ikke våget å lese dem igjen.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:56   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg melder meg som fanatisk. Særlig Inabøkene leser jeg fremdeles jevnlig. Alle smiler til Anne er en gammel og kjær klassiker. Jeg kjøpte både den og noen Inabøker på qxl for noen år siden. Veldig kjekt! Vet noen om Alle smiler til Anne har noen oppfølger?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:59   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg melder meg som fanatisk. Særlig Inabøkene leser jeg fremdeles jevnlig. Alle smiler til Anne er en gammel og kjær klassiker. Jeg kjøpte både den og noen Inabøker på qxl for noen år siden. Veldig kjekt! Vet noen om Alle smiler til Anne har noen oppfølger?

Ikke noen oppfølger, men den er den siste i en trilogi. Trass i alt og Slik skal det være Anne er de to første.

Gammel 18-04-08, 22:04   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke noen oppfølger, men den er den siste i en trilogi. Trass i alt og Slik skal det være Anne er de to første.

Stemmer det ja! Jeg tror jeg har lest dem også. Men Alle smiler til Anne med den fine strikkebutikken og tydeligvis før man graviditetstestet 3 dager før forventet mens, har gjort størst inntrykk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 22:09   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Stemmer det ja! Jeg tror jeg har lest dem også. Men Alle smiler til Anne med den fine strikkebutikken og tydeligvis før man graviditetstestet 3 dager før forventet mens, har gjort størst inntrykk.

Den er nydelig, ja. Jeg har hatt den siden tenåra og syns absolutt det er den fineste av de tre. Tror egentlig ikke jeg har den i midten, men Trass i alt fikk jeg tak i for et par år siden.

Gammel 18-04-08, 21:58   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte "Annik hvem?" før jeg leste hovedinnlegget. Etter å ha lest HI, og sett hva slags type bøker hun skriver/skrev, ja så fastholder jeg svaret mitt. Jeg har aldri lest slike bøker, selv ikke som ungjente. Leste Hardy-gutta, jeg - "Frøken Detektiv" ble for tamt for meg.

Gammel 19-04-08, 01:40   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var veldig glad i Ina-bøkene i tidlig ungdomsskolealder (jeg satt helt bakerst i klasserommet/biblioteket, så jeg knabbet med meg noen fra tid til annen utenom de usle annenhvermandagtimene vi hadde. Jeg leverte alltid tilbake, altså!), og husker forbausende mye av dem. Men jeg har ikke lest dem om igjen. Jeg er ikke omatleser lenger. Ikke siden jeg innså at jeg ikke kommer til å ha sjanse til å få lest alle bøker jeg vil i livet mitt. Og særlig ikke siden jeg nå bruker uanstendig mye tid her inne.

Noen som husker Annika-bøkene? Det var hestejentebøker fra omtrent samme periode, om Annika, den flotte hingsten Turk og Bettina, den lille foreldreløse jenta. Fast i sadelen, Annika er en av titlene, men jeg finner det ikke på google.

Herremin, hva man husker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:03   #17
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg husker Annika-bøkene. Har et par i hylla på soverommet. Inger Johanne-bøkene og - av Dikken Zwilgmeyer. Og bøkene om Kit av Evi Bøgenæs.

Gammel 26-04-08, 21:26   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Alle smiler til Anne

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.