Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg elsket disse bøkene somm 12-14-påring og leste dem mange ganger den gangen. Har dessverre ikke lest dem siden, men skal definitivt skaffe dem og lese igjen. Evi Bøgenæs, Maria Gripe, Anne fra Bjørkely og Britta-bøkene var definitive favoritter før jeg havnet borti Ringenes herre, Alvefolket og etterhvert voksenbøker.
Alle de du nevner her er vidunderlige bokminner.
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Takket være dere her inne, har jeg lest endel av mine gamle bøker. Bl.a. en serie av Helen Wells. Cherry Ames. En sykepleier med forkjærlighet for mysterier, sykepleie, helseopplysninger og god moral. 
Fornøyelig er den. Men jeg mangler vist de første 4 bøkene. Jeg tror jeg må begynne å tråle brukthandlere og antikvariat, for bøkene er arvet av min mormors søster, og er fra 40-50 tallet.
Åh, Cherry hadde jeg glemt. Jeg hadde lyst å bli sykepleier(ske) i lang tid pga henne. Og Mette Marit og ballettdansingen. Og Dimsey på pensjonatskole. Og Ebba Haslunds Frøken Askeladd. Nei, jeg tror sannelig jeg må på nostalgikjøret igjen.
Dusinet Fullt og Dusinet går videre,er det flere enn Mim som husker dem?