|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Svigermødre! Her får jeg høre det motsatte. "Skaff oss maange barnebarn", men det er jo heldigvis det vi vil selv også. Men herlighet, jeg hadde aldri latt meg styre av verken mamma, svigermor eller andre. Fatter ikke at folk må blande seg inn i andres saker på den måten!
![]() |
#42 |
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?
![]() |
#43 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelagen
![]() |
Min svigerfar kom med en god kommentar da han hørte at vi ventet nr. 5 (7). Han mente det var fint at det ble født mange barn i Norge, men vi trengte nå ikke å befolke Norge helt alene |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg kjenner jeg blir temmelig svett i fletta når jeg tenker på å ha fire barn. Selv har vi satt grensen ved tre, men det blir nok to, siden jeg og kroppen min trives serdeles dårlig med å være gravid. Jeg orker rett og slett ikke bære frem flere.
![]() |
![]() |
#45 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?For meg ville det vært det, men på generelt grunnlag vil jeg ikke si at det er galskap i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg synes ikke kommentaren om at vi har tenkt til å befolke verden alene er spesielt koselig jeg da... Ei heller den om vi ikke har hørt om prevensjon, er ganske mye frekt og personlig folk kommer med. Hva vet dem om vi har planlagt det sånn (det har vi ikke, men det vet ikke folk).
![]() |
#47 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg beundrer også dem som orker og takler å ha mange barn! Her venter vi snart nr 2, og har lyst på en nr 3 også. 4 derimot...det tror jeg ikke at det blir. Vet jo aldri, men jeg har lyst til å gjøre litt andre ting de neste ti årene enn å ha barn. På den annen side, det kan man jo uansett gjøre når barna blir store.
![]() |
#49 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg reagerer på samme måte som når folk skal gjøre andre ting som er alt for slitsomme til at jeg hadde vurdert det: delta i supertriathlon eller gå over sydpolen eller noe sånt.
![]() |
#50 |
villende
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?For meg hadde det vært det rene vanvidd. Hva andre velger å gjøre har jeg virkelig ikke noe med, så lenge de fint evner å ta vare på de barna de har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Vi har fire barn (har født fem men mistet en tre uker gammel gutt), og jeg tror ikke vi er spesielt gale...?
![]() |
#52 |
Bokglad
Hvor: Agder
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Forresten, vi har aldri fått noen negative kommentarer angående barneantallet i familie, nå ønsker vi oss et fosterbarn og alle vi forteller det til er i grunn bare positive. Har fått et par søte kommentarer som "Det må jo være helt supert å få komme til dere" - blir veldig glad av sånt
![]() |
#53 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Galskap er det slettes ikke, men jeg kjenner jeg blir litt svett med tanken på 4 her i heimen. Har 2 små nå, og føler at det er masse
![]() |
#54 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Vi har 3 for øyeblikket. Vurderer nr 4. Mannen er mer gira enn meg, men det er ikke han som vasker klær. Han er flink til å hjelpe til, men siden jeg jobber turnus så har ting en tendens til å falle på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Ringskrømt
|
Han er på ingen måte unik som kommer med en slik kommentar. Synes folk som vurderer mer enn to barn får høre den stadig vekk, jeg. Spesielt hvis man har en gutt og ei jente fra før, da blir det sånn "Huh? Et barn til? Men dere har jo en av hver?
![]() |
#56 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg har tre barn, og er veldig fornøyd med det, men kan godt forstå ønsket om å få fire eller fem. Hos meg er det fornuften som stopper meg fra å få flere barn, så for meg ville det vært galskap å få fire barn eller flere.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
VeloppDragen
|
"Ja, vi tenkte vi skulle se om vi klarte å lage en valp."
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?For meg hadde det nok vore galskap å få fire born. I allefall tett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|