Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt sent for isbilen nå kanskje?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-08, 21:02   #41
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt sent for isbilen nå kanskje?

Nok ein grunn til å boikotte isbilen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 21:07   #42
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Nok ein grunn til å boikotte isbilen.

Må innrømme at jeg ikke kjøper noe av den - rett og slett fordi de er sure, bråker og kommer til ukurrante tidspunkt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 21:14   #43
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Før vi flyttet kom alltid isbilen sånn i 20-tiden. Jeg er vel så glad i is som datteren min, så han fikk da solgt noe. Det var slettes ikke bare meg som handlet heller.

Ja, han kommer fortsatt i 20-tiden her... Det er skikkelig irriterende. Vi kommer ikke til å innlemme Kaninungen i Isbilens gleder og mysterier, for da får vi aldri lagt henne når hun hører den bjella (har naboene erfart). Vi får enten liste oss avsted å kjøpe isen uten at hun får vite hvor den kommer fra, eller (mer sannsynlig) kjøpe isen vår andre steder.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 21:16   #44
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Når er det ok at isbilen kommer da? mellom 17.30 og 18.30?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 21:20   #45
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Når det er ok? Aldri for min del.

Vi kjøper ikke noe is av den.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 21:20   #46
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

På dagtid i helgene, høres jo ut som en god plan, evt før 20. Hvis det er et poeng at barna skal være med og dermed øve kjøpepress på sine foreldre, burde de ha vett på å komme før leggetid, i alle fall. Samtidig skjønner jeg jo at man ikke kan legge begrensninger. Vi overlever jo kirkeklokkene et steinkast unna også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 21:30   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid hatet isbilen intenst uansett når på døgnet jeg hører bjellene.

Gammel 25-07-08, 10:40   #48
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Her var isbilen kl.21.15 i går.

Gammel 25-07-08, 10:50   #49
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Når isbilen kommer er det et styr uten like her vi bor tett i tett med mange små. Barna styrter hjem i de ulike hus for å få penger til is. Noen får og andre ikke med det resultatet at det ender i tårer. Et kjøpepress uten like rett utenfor stuedøra.
Jeg har vel kun kjøpt en gang og det var at jeg ikke hadde hjerte til å nekte minstejenta når alle de andre fikk. Kjøper heller på butikken.
Guri nå høres jeg sur ut

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 14:16   #50
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Godt spørsmål.

Jeg syns folk er sære, jeg, som klager på at isbilen bråker så "sent" som halv åtte på kvelden. Isbilen må komme når folk er hjemme. Siden sannsynligheten er stor for at mange er på jobb på dagtid er det mest naturlig at de tar turene sine på ettermiddagstid. Og ærlig talt, isbilen er ikke en barneattraksjon. Det er et rullende utsalgssted.

Det er helt frivillig å handle hos isbilen, og de fleste steder kommer den en gang i uka eller annenhver uke - det må da være til å leve med? I de fleste boligområder er det da langt mere støy fra ANDRE kilder. Som gressklippere, småunger på tråtraktor, store gutter med fotball, åpne vinduer og tenåringer med stereoanlegg - og så videre. Dere TÅLER faktisk pling-pling eller en lystig låt noen minutter i uka.

Personlig syns jeg det er enklere at isbilen kommer etter ungene har lagt seg (eh, da de var små i hvertfall, nå legger de seg jo ikke...), for da får jeg isen i frysen uten "svinn".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 14:23   #51
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Isbilen kommer noen ganger hit ved 21 tiden om kveldene. Vi har stor parkeringsplass så flere ganger parkerer han utenfor huset her og spiller i vei den der "norge rundt" melodien...Sist gang var 6 åringen lagt seg og jeg hørte henne rope "Mamma- nå selger de voksen-is"

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:27   #52
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Bina, isbilen er her minst to ganger i uka. Og det er den tingen som definitivt bråker mest i nabolaget (noe som faktisk sier en del). Vi har ikke "Norge Rundt" versjonen av isbil, men en isbil med en bjelle som er avsindig skjærende og høy. I går satt jeg og lurte på hvor mange desibel den bjella egentlig er. Jeg kaller den støyforurensing - og synes ærlig talt det er unødvendig med isbil på steder hvor man har fem butikker under ti minutter unna.

Gammel 25-07-08, 21:42   #53
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Isbilen har sluttet å kjøre i vårt nabolag
Mistenker en delklager på den, siden den alltid kom i 21 tiden på kvelden og vekket ungene.

Jeg elsker isen deres, så jeg savner den.. ikek bråket, men isen.
Har lett etter den når jeg har hørt musikken, men finner den ikke...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:47   #54
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Her har vi ikke mindre enn to isbiler med hver sin melodi () som hver kommer en gang i uka.

Gammel 27-07-08, 10:15   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Godt spørsmål.

Jeg syns folk er sære, jeg, som klager på at isbilen bråker så "sent" som halv åtte på kvelden. Isbilen må komme når folk er hjemme. Siden sannsynligheten er stor for at mange er på jobb på dagtid er det mest naturlig at de tar turene sine på ettermiddagstid. Og ærlig talt, isbilen er ikke en barneattraksjon. Det er et rullende utsalgssted.

Det er helt frivillig å handle hos isbilen, og de fleste steder kommer den en gang i uka eller annenhver uke - det må da være til å leve med? I de fleste boligområder er det da langt mere støy fra ANDRE kilder. Som gressklippere, småunger på tråtraktor, store gutter med fotball, åpne vinduer og tenåringer med stereoanlegg - og så videre. Dere TÅLER faktisk pling-pling eller en lystig låt noen minutter i uka.

Personlig syns jeg det er enklere at isbilen kommer etter ungene har lagt seg (eh, da de var små i hvertfall, nå legger de seg jo ikke...), for da får jeg isen i frysen uten "svinn".

Det er ikke bare litt pling pling. Det er høy lyd!
Og der vi bor er det faktisk lite bråk og lyder, og bilen kjører ofte inn på HVER GÅRDSPLASS (bor i ei bygd) for å selge is.

Poenget er vel at det hjelper lite om barna har lagt seg, for de vekkes av lyden, og de aller aller fleste kjenner dessverre igjen den lyden. Vi har sagt ifra at vi ikke vil ha bilen hos oss, jeg er ikke så fan av isen uansett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:03   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man har barn som sover veldig tungt og ikke vekkes av litt spetakkel, er det veldig lett å si at andre er sære og at man må tåle litt. Dersom man har barn som sover lett og våkner av feks. Isbilen, prøver man å ha litt forståelse for at det ikke er like greit for alle at Isbilen kjører rundt og spiller høyt i nabolaget etter ungenes leggetider.

Gammel 27-07-08, 14:45   #57
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har fått reklame i posten for en isbil men aldri sett den eller hørt den her. Og ikke vet jeg når den skal være her.
Idiotisk

Gammel 26-11-08, 15:18   #58
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Og den ringer ikke bare en gang utenfor hver blokk. Nei to - nei tre- nei fire- nei ti - nei tjue - nei mange! Og selvfølgelig akkurat i det lillesøster har sovnet på verandaen .

Jeg kan fortsatt ikke forstå at det er lov jeg. Finnes det ingen lover mot lydforurensing?

Gammel 26-11-08, 15:22   #59
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Og den ringer ikke bare en gang utenfor hver blokk. Nei to - nei tre- nei fire- nei ti - nei tjue - nei mange! Og selvfølgelig akkurat i det lillesøster har sovnet på verandaen .

Jeg kan fortsatt ikke forstå at det er lov jeg. Finnes det ingen lover mot lydforurensing?

Jo.
Før kl. 0700 og etter kl. 2300.

Gammel 26-11-08, 15:25   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jo.
Før kl. 0700 og etter kl. 2300.

(Og her er det forbudt med høye lyder som borring, banking og lignende etter kl. 19.00 - takk Gud!).

Emneord
isbilen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.