|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Come what may...
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Vi står opp 6.50.
![]() |
#42 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Vi står opp kl 6. Dusjer, kler på oss og steller oss. Guttene spiser enten frokostblanding eller yoghurt (de spiser skikkelig frokost senere i barnehagen) og stelles etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?mitt eldste barn er morgengretten. eller, nei... MORGENGRETTEN!! (aner ikke hvor hun har det fra
![]() |
#44 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen ?Ungene mine må ta frokosten i barnehagen de fire dagene i uka jeg skal på jobb, så lenge de ikke spør om frokost og er såpass tidlig oppe at de kan sitte å spise litt mens jeg ordner meg. Jeg er veldig somlete om morgene selv, så mannen tar opp ungene kl. 06.50, og har dem klare til kl. 07.15. Ikke spør meg hvordan han klarer det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Hvis vi står opp når klokka ringer kl. 07, rekker vi akkurat å være på jobb til 08. LilleVenn spiser frokost i barnehagen, jeg spiser på jobb. Som regel dusjer vi før vi legger oss. Vi er B-mennesker alle tre, så vi prioriterer å sove så lenge som mulig. LøveMannen og jeg har en grei arbeidsfordeling om morgenen. Jeg hjelper LilleVenn med det som trengs, han lufter hunden og pakker sekken til LilleVenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
trenger lading
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?
Vi har hatt et par klokkeslett ungene har fått innprentet som "deadline". Som når de skal være ferdige på badet, og når frokosten skal være ferdig, og når de skal være ute av huset (gjelder skolebarna)
Dette er problemet vårt, eller rettere sagt mellomste er nokså vimsete hele dagen... Så derfor hun må vite at hun skal være ferdig med frokosten til kl 8. Miner henne hele tida på klokka, og har av og til sagt at nå får hun ikke mer, fordi klokka har passert 8...
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Pleier å finne fram klær kvelden før. Mens jeg dusjer, kler Snuppa på seg og vasker seg selv (kattevask, men vi tar det igjen ved leggetid). Lager frokost til Snuppa og nistemat til oss begge, gjør klar sekk og klær. Tilbake på badet og føner håret og gjør meg klar. Så er vi klar og ute av døra! Dette tar ca 1 time, litt avhengig av hvor mye jeg somler... Så setter jeg meg på toget og spiser frokosten min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Vi står opp ca 745, spiser frokost kl 0800 +/- og går til barnehagen ca 0820. Da er Posøren i bhg kl 0830 og jeg på jobb ca 0845.
![]() |
#49 |
flisespikker
|
Jeg vet faktisk ikke om det ville gått an for Poden. Han går i friluftsbarnehage, og den avdelingen har ikke egne innelokaler i barnehagen - vi leverer ham ute i skolegården (som er felles for skolen og hele barnehagen), de drar fra barnehagen klokken ni og er på hytta ved Sognsvann etter ti, og spiser første formiddagsmat ikke så lenge etter det. Det er mulig det går an å sitte inne i en av de andre avdelingene og spise frokost om man kommer tidlig, det har jeg aldri spurt om. (Jeg tror uansett det ville bli adskillig dårligere stemning både her hjemme og på vei til barnehagen om ikke jeg og han skulle spise før vi dro.
![]() |
#50 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Det hjelper vel ikke HI så veldig med frokost i barnehagen, så lenge hun har et skolebarn som må få frokost før de drar.
![]() |
#51 |
Hvor: østfold
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Jeg står opp mellom 07:20 og 07:40 det kommer an på hvor lang tid det tar å overbevise meg selv om at neeeei det går ikke å bare legge seg ned igjenn å gi f.... vekker elstemann som somoftes møter meg med et kvittrende NEEEEIH! plukker opp minste som bare sover videre ( begynner å bli tung) lemper minsten sovende i stolen og ber elste om å vrenge rette ta på trusa innen for stilongsen etc. setter frem mat, skrur på radioen for å overdøve suttringa(som oftest ikke min) skifter bleier pusser tenner vasker fjes og hender og kler på. grer hår til ville hyl og protester får på yttertøy og går kvart over 8. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Fusilli jeg skulle gjerne sett et tidsskjema - lettere å se for seg hvordan morningene ser ut hos dere da, og hvor tiden blir av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Tror jeg har blitt en smule bortskjemt på dette området. Storesøster har alltid vært en morgenfugl, så når hun våkner kl 07:30 tar hun med seg lillesøster ned og lager frokost. Kl 07:50 kommer hun opp og vekker pappaen (han som kjører hun på skolen), og før de kjører så vekker de meg ( ca kl 08:15). Jeg står opp og steller meg, gjør klar barnehagesekken og kjører lillesøster i bhg kl 09.
![]() |
#54 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Vi har prioritert bort fellesfrokosten (og har deilige helgefrokoster sammen, heller) og derfor spiser vi voksne før ungene vekkes også spiser skoleungene mens vi voksne ordner ting rundt dem og barnehageungen i barnehagen. En unge ordner alt selv, en trenger hjelp til alt selv om han er skoleunge og barnehageungen hjelpes litt. Min mann står opp 06.30, jeg 06.45 og ungene 07.00. Da er mannen i barnehagen rundt 07.45 og vi andre ute av huset rundt 08.00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Hvor mange vekker barna om morgenen? Kanskje vi skulle hatt en poll på det. Her vekkes barna aldri, nemlig. De vekker oss. Uten unntak. Og, ja vi begynner på jobb og skole klokka åtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
I mål
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Her står førstemann opp ca 0545, og den har bare seg selv å passe på om morgenen. Dusjer, spiser og drar, en gang mellom halv syv og kvart på syv som oftest. Andremann står opp etter det, sånn i 6 - litt over seks tiden. S vekkes kvart på syv dersom vi ikke har spesielt god tid, eller han alt er våken. Da har andremann gjerne spist selv (hvis S er våken tidligere er han med og spiser, vekkes han spiser han i barnehagen) og gjort matpakka klar. Vi har en del morgentull for tiden, men selv med å ta seg grei tid er vi da ute av døra mellom kvart over syv og kvart på åtte, alt etter hva vi har tid til og gidder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Mannen står opp 05.50 og de to minste som regel 06.15.
![]() |
#59 |
By the Sea
|
DET høres ut som en fin morgen!
![]() |
#60 |
villende
|
![]() Sv: Tid og rutiner om morgenen?Vi er egentlig veldig effektive om morgenen. Mannen står opp 0615, går i dusjen og gjør seg klar. Så går han ned og lager frokost. Jeg blir vekket 0645, går i dusjen og er nede til 0700. Snupp står enten opp mellom 0615 og 0645 eller blir vekket 0650. Vi spiser ”felles” frokost til 0715 og er ute av døren ca. 0725. Hvis mannen skal hente så stikker han 0710 og Snupp og jeg går 0730, hvis jeg skal hente så går Snupp og mannen sammen med meg klokken 0725. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|