|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Boikott IsraelOgså må jeg legge til at vi også boikotter amerikanske produkter, så langt det lar seg gjøre.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boikott Israel
Du glemte vel å nevne at palestinerne i tillegg til å ikke ville ha naboen på soverommet sitt, heller ikke vil ha de som naboer. Forskjellen er vel først og fremst at Israel har vært den sterke part. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Boikott IsraelTakk for forklaringen, Azi.
|
|
|
#5 |
|
Come what may...
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Boikott IsraelTakk.
|
|
|
#7 |
|
Come what may...
|
Sv: Boikott IsraelHåper du får sett litt på dem- Det gikk kaldt over ryggen min for noen år siden, da jeg oppdaget hva det egentlig sto på verdenskarte før. Altså Palestin. Og nå står det Israel som om det har aldri stått noe annet.
|
|
|
#9 |
|
Stadig underveis
Sv: Boikott IsraelJeg kunne egentlig ønsket meg at alle dere som gir all sympati til palestinerne kunne fortelle hva dere tenker om hvordan konflikten kan løses på en måte som begge land kan leve med (da på en slik måte som også resulterer i at palestinerne er så fornøyde at selvmords-/terrorbombing tar slutt), en løsning som gir både det jødiske folk og palestinerne et trygt sted å bo? Sist redigert av Nooria : 26-11-07 kl 14:02. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boikott IsraelNei, saken er altfor kompleks til at jeg kan ta en side i saken. Det overrasker meg at så mange vil boikotte Israel, men ikke Usa? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Det er ingenting i denne tråden som tilsier at man ikke kan boikotte andre land også, bare fordi man har valgt å boikotte Israel.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det forstår jeg da. Men, det var flere andre eksempler brukt her inne, men ikke så ofte Usa. Derfor stilte jeg spørsmålet, selv om det viker litt fra spørsmålet om Israel. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Boikott IsraelNei, det kunne ikke falle meg inn å boikotte Israel. Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv. |
|
|
|
#15 |
|
Tilpasser tittel
|
Helt enig.. Inntil videre velger jeg å ikke boikotte noen, som jeg ikke kjenner hele historien til.
|
|
|
#16 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Boikott IsraelNei. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Boikott IsraelJeg er gift med en palestiner og har mange venner som er derfra, og det de forteller gjør valget enkelt!! Folk dør på grensene fordi israelerene ikke vil slippe dem igjennom!! De bryter FN's menneskerettighetskonvensjoner hele tida, så ja, jeg boikotter!!!!
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Bare fordi man har en annen mening enn deg, betyr det ikke at man "bare greier å se en side av historien". Det er mulig å ha et sammensatt bilde, men fremdeles komme til den konklusjonen at man øsnker å boikotte Israel.
|
|
|
#19 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Boikott IsraelI sommer jobbet jeg endel under Norway cup på den skolen hvor lagene fra Palestina lå og skulle ligge. Legg merke til skulle ligge...........
|
|
|
#20 |
|
Come what may...
|
Stakkas barn.
|
![]() |
|