Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Boikott Israel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 22:24   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boikott Israel

Også må jeg legge til at vi også boikotter amerikanske produkter, så langt det lar seg gjøre.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:51   #2
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Også må jeg legge til at vi også boikotter amerikanske produkter, så langt det lar seg gjøre.

Ikke for å ødelegge noen illusjoner, men det er så godt som umulig å gjennomføre.

Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 12:49   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Kortfortalt i 1948 bestemte FN seg at Palestin skulle deles i to stater. Israel og Palestiner. Men etterhvert har bare Israel skviset Palestiner ut av landet sitt og nå ser man kun Israel på kart ikke palestine. Israel mener at Israel skal være kun for Jøder og vil ikke ha noen arabere eller Palestiner i "landet sitt" som i første omgang faktisk var Palestinenene sitt.

Du glemte vel å nevne at palestinerne i tillegg til å ikke ville ha naboen på soverommet sitt, heller ikke vil ha de som naboer. Forskjellen er vel først og fremst at Israel har vært den sterke part.

Er det noen som tror at Palestina ville behandlet Israel annerledes om de var den sterke part?

Er ikke både folket i Palestina og folket i Israel ofre her? Hvor foreslår forresten du at jødene får ha landet sitt ettersom det området som i dag er Israel "var Palestinerne sitt"?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 11:12   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for forklaringen, Azi.

Men jeg er fremdeles usikker, for jeg har hørt så mange versjoner. Jeg er usikker på om dette faktisk bare går EN vei. Men jeg skal prøve å sette meg litt mer inn i det.

Gammel 26-11-07, 11:16   #5
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Noen linker!

http://www.palestina.no/

http://www.palestinefacts.org/

http://www.palestine-net.com/

Gammel 26-11-07, 11:18   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk.

Gammel 26-11-07, 11:21   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Håper du får sett litt på dem- Det gikk kaldt over ryggen min for noen år siden, da jeg oppdaget hva det egentlig sto på verdenskarte før. Altså Palestin. Og nå står det Israel som om det har aldri stått noe annet.

Gammel 26-11-07, 13:21   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten vært i Israel, for en del år tilbake. Det var en interessant, rar og litt skremmende opplevelse.

Gammel 26-11-07, 13:23   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne egentlig ønsket meg at alle dere som gir all sympati til palestinerne kunne fortelle hva dere tenker om hvordan konflikten kan løses på en måte som begge land kan leve med (da på en slik måte som også resulterer i at palestinerne er så fornøyde at selvmords-/terrorbombing tar slutt), en løsning som gir både det jødiske folk og palestinerne et trygt sted å bo?

Sist redigert av Nooria : 26-11-07 kl 14:02.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:47   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Vi har hatt det oppe til vurdering - og bestemt oss for å ikke boikotte.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:19   #11
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nei, saken er altfor kompleks til at jeg kan ta en side i saken. Det overrasker meg at så mange vil boikotte Israel, men ikke Usa?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:30   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Det overrasker meg at så mange vil boikotte Israel, men ikke Usa?

Det er ingenting i denne tråden som tilsier at man ikke kan boikotte andre land også, bare fordi man har valgt å boikotte Israel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:59   #13
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ingenting i denne tråden som tilsier at man ikke kan boikotte andre land også, bare fordi man har valgt å boikotte Israel.

Nei, det forstår jeg da. Men, det var flere andre eksempler brukt her inne, men ikke så ofte Usa. Derfor stilte jeg spørsmålet, selv om det viker litt fra spørsmålet om Israel.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:16   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, det kunne ikke falle meg inn å boikotte Israel. Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv.

Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:02   #15
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Nei, det kunne ikke falle meg inn å boikotte Israel. Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv.

Helt enig.. Inntil videre velger jeg å ikke boikotte noen, som jeg ikke kjenner hele historien til.
Det er så lettvint å si stakkars palestinerne, men mye tyder på at det er stakkars jødene også. Det er jo de sivile som lider, og under en boikott straffer man de svakeste.

Gammel 26-11-07, 19:50   #16
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Nei.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 20:24   #17
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Jeg er gift med en palestiner og har mange venner som er derfra, og det de forteller gjør valget enkelt!! Folk dør på grensene fordi israelerene ikke vil slippe dem igjennom!! De bryter FN's menneskerettighetskonvensjoner hele tida, så ja, jeg boikotter!!!!

Gammel 26-11-07, 20:47   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv.

Bare fordi man har en annen mening enn deg, betyr det ikke at man "bare greier å se en side av historien". Det er mulig å ha et sammensatt bilde, men fremdeles komme til den konklusjonen at man øsnker å boikotte Israel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:38   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

I sommer jobbet jeg endel under Norway cup på den skolen hvor lagene fra Palestina lå og skulle ligge. Legg merke til skulle ligge...........
Et lag bestående av små barn ble holdt igjen på grensa av Israel. Der ble de værende i EN UKE. TIl slutt slapp de igjennom og kom da til Norge den dagen Norway cup var ferdig.

Gammel 26-11-07, 21:46   #20
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

I sommer jobbet jeg endel under Norway cup på den skolen hvor lagene fra Palestina lå og skulle ligge. Legg merke til skulle ligge...........
Et lag bestående av små barn ble holdt igjen på grensa av Israel. Der ble de værende i EN UKE. TIl slutt slapp de igjennom og kom da til Norge den dagen Norway cup var ferdig.

Stakkas barn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.