|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du, eller vurderer du å gi en geit eller et esel i julegave? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
64 | 60,95% |
Nei |
33 | 31,43% |
Vet ikke |
8 | 7,62% |
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
*_*
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)
Ser poenget ditt, og jeg tviler ikke på at mange kanskje bruker geita for å jekke ned familiemedlemmer.
![]() |
![]() |
#42 |
Epikur
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg har gitt rettferdige og etiske gaver i flere år, og i fjor ga jeg bort en halv dyrehage.
![]() |
#43 |
Glamorøs
|
Jeg syns det er helt greit at de veldedige organisasjonene bestemmer hva pengene skal gå til, de har mer peiling på hva som virkelig trengs enn jeg. Om det er en geit eller tilskudd til en skole, så er ikke det noe jeg legger meg opp i.
Jeg syns også det er greit med et symbol på gaven, slik geita og kyllingen er, men har forståelse for at det blir for dumt hvis jeg skal sitte her og bestemme at noen skal få geiter hvis det er en vannpumpe eller undervisning de virkelig trenger.
![]() |
#44 |
Introvert optimist
|
Jeg er jo enig med deg i det, men sånn hjelp gir jeg fast hele året. Dette trodde jeg var noe annet og så var det ikke det.
![]() |
#45 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi kjøpte sånt for flere tusen i fjor, synes det er en fin måte å gi noe meningsfullt i gave. Kommer til å gjøre det i år også.
![]() |
#46 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg gav bort to geiter i fjor. Kommer nok til å gjøre det i år også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi skal gi bort 2 geiter til jul.
![]() |
#48 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg vil gjerne gi! Men koster de flere tusen, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Hadde egentlig bestemt meg for å gi det til mine gamle besteforeldre. Men nå ser jeg at de begynner å bli så gamle at de kanskje ikke skjønner helt poenget med det. Da blir det bare full forvirring og mindre glede for de gamle på julaften.
![]() |
#50 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg har sett en leverandør som i tillegg til gaven sender en t-skjorte som var litt kul.
![]() |
![]() |
#51 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Stemte "vet ikke" for noen dager siden, men bør endre stemmen til Ja, siden jeg nå har kjøpt kyllinger til foreldrene mine, og til bestemoren min.
![]() |
![]() |
#53 |
I could be violet sky
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Svarte ja, men det er ei ku eg vil gje da. Liker å gje kyr
![]() |
#54 |
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg krysset ja. Men det var ikke Geit eller Esel, men en grønnsakshage. Også Kirkens Nødhjelp. Min onkel og hans samboer, som har absolutt mer enn alt de trenger - får i år en grønnsakshage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi har kjøpt flere kyllinger og en gris.
![]() |
#56 |
Passiv
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Stemte feil. |
![]() |
![]() |
#58 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi går geit og skolepult av min mor til jul (flyktninghjelpen)
![]() |
#59 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Min mor får et esel. Det faller helt naturlig for de av oss som noensinne har kranglet med henne ...
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Da har jeg kjøpt min første geit.
![]() |
|
|