|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du, eller vurderer du å gi en geit eller et esel i julegave? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
64 | 60,95% |
Nei |
33 | 31,43% |
Vet ikke |
8 | 7,62% |
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi gir bort både geiter og kyllinger i år.
![]() |
#22 |
Steiketakkehatar
![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Det blir geit i i gaver fra oss også.
![]() |
#23 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi vurderer slike gaver til oldeforeldre og tanter og onkler, som har alt og ønsker seg ingenting.
![]() |
#24 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi gir en grønnsakshage til farmoren til eldste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg må innrømme at jeg ikke helt liker tanken på og gi bort geit, esel, gris eller kyllinger i gave. Men jeg gir gjerne bort noe av de andre tingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Ga bort geit i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Eg likar tanken på at gåver har dobbel betydning, at den gledar mottakar og at den støttar ei god sak. Derfor kjøpte eg tidlegare ein del gåver frå kreftforeninga. Dei hadde nydelege, men dyre kunstkrus og litt bamsar og anna småtteri. I år har eg kjøpt julestjerner frå tanketing.no til barnas fadrar (dei som ikkje er i familien). Synes det er ei fin og symbolsk gåve til barnas fadrar.
![]() |
#28 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Noe sier meg at jeg bør lese den linken, hvis ikke så fortsetter jeg nok p tro at mange her inne er gærne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
*_*
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Har kjøpt griser til tantebarna mine.
![]() |
![]() |
#30 |
¿Qué?
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Ikke gjennom Kirkens Nødhjelp, siden den er religiøs, men andre "etiske" julegaver, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Ga bort geiter og høner i fjor, i år handler jeg heller noe på en eller annen Rettferdig butikk. Kjedelig for mottakerne å få et kort med ei høne på to år på rad, om man aldri så mye støtter en god sak. Da støtter jeg heller den gode sak på andre måter.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg synes det virker som en flott julegaveide til folk som har alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Vi vurderer det sterkt. Vi fikk en geit av søstra mi og mannen i fjor, og likte ideen veldig.
![]() |
#35 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg har ikke gitt noen geiter i julegave, men vi har ønsket oss det av foreldrene mine
![]() |
#36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Har vurdert det, og tenker framleis på det til eit vennepar som ønsker seg slik gave. Eigentleg ønska dei seg eit fadderbarn som vi hadde begynt på, som dei skulle fortsette med, men det finn eg ingen god måte å ordne på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Jeg var så naiv i fjor jeg at jeg trodde noen faktisk fikk ei geit når jeg kjøpte en. Jeg tenkte at det var en veldig konkret og grei ting, noe som noen har nytte av lenge, ikke bare penger i handa. Sånn som dette kinesiske ordtaket som sier at det er bedre å lære en mann å fiske enn å gi ham en fisk.
![]() |
#39 |
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)Selv om jeg likte ideen med vin og høne |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)
Her er et eksempel på det jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|