Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 16:44   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så rart, jeg leser av innleggene hennes at hun reagerer på rødprikking generelt, samme hvilket innhold de har. Samme som Nooria.

Da må du lese en gang til det jeg har skrevet.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg synes det er usaklig å gi folk en prikk fordi man er uenig i meningsinnhold. Selv bruker jeg rødprikking veldig sjelden og bare når jeg synes folk oppfører seg veldig dårlig.

Jeg har vel selv brukt den røde delen av ryktesystemet 2-3 ganger (tilsammen i min forumhistorie). De som fikk prikkene burde kanskje føle seg beæret

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 20:36   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men når du ser hva ganske mange andre her skriver om sin oppfatning av røde prikker... kan det ikke da være lurt å tenke over at mottaker kanskje oppfatter "budskapet" annerledes enn du som sender hadde tenkt?

Egentlig ikke. Jeg tror heller de som sender "fittetryne-meldinger" sammen med rødprikken kan tenke seg litt om, men så lenge ryktesystemet finnes, er alle klar over at det kan komme en rød prikk på kontrollpanelet. Ønsker man ikke det, bør man holde seg unna alle andre diskusjoner enn "kozemoze-diskusjonene". Da er man trygg, dersom en rød prikk er så fryktelig ødeleggende.
Alle oppegående mennesker burde være klar over dette. Tåler man ikke å få en rød prikk bør man heller holde seg unna forum eller som sagt delta i bare koselige diskusjoner.

Gammel 07-11-07, 16:40   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Rødprikkere her blir jo fremstilt som idioter som BARE gir røde prikker, omtrent. Jeg fatter ikke hvorfor folk tar det så himla seriøst, og jeg blir irritert når folk tillegger "rødprikkere" egenskaper de absolutt ikke trenger å inneha.

Men du tillegger jo "antirødprikkere" egenskaper.

Huff, da er man vel sart altså, og bør kanskje finne seg en annen hobby.

Ja jeg mener at man er "vel sart" om man dør litt innvendig av en rød prikk på et forum.

Alle oppegående mennesker burde være klar over dette. Tåler man ikke å få en rød prikk bør ...

Gammel 07-11-07, 16:44   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg gjør egentlig det, fordi jeg ikke skjønner problemet. Så lenge ryktesystemet finnes og man er fullstendig klar over det, bør man enten skru av ryktesystemet eller holde seg borte. Hvorfor syte over noe man ikke kan gjøre noe med? Sender man en rød eller grønn prikk bruker man ryktesystemet slik det er ment for å brukes. Jeg snakker om forumbrukere, ikke om folk i RL.

Gammel 07-11-07, 16:48   #5
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men du tillegger jo "antirødprikkere" egenskaper.

Syntes ikke Iset har sagt noe galt. Dette er et diskusjonsforum. Man kan godt kritisere syntes jeg, men da bør man tåle bli kritisert selv og. Iset tåler det. Ikke syntes jeg hun tilegner noen noe heller. Vi diskuterer jo dette fordi noen syntes det er ille. Om alle som ikke syntes det da blir onde mennesker.. kremt.. javel.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:50   #6
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Siden jeg er tilnærmet jomfru på rødprikking (bortsett fra en søt hevnprikk på et annet forum), bør jeg vel kanskje ikke uttale meg for høyt her... Men jeg synes at det er stor forskjell på å gi konstruktive, røde prikker og å sende "du-er-en-dust"-prikker. Å prikke folk fulle av eder og galle skjønner jeg ikke helt poenget med.

Og ja, prikkesystemet ER viktig. Det er kjempekoselig å få en hyggelig grønn en med en fin kommentar. Nesten som å få komplimenter.:enkel:

Gammel 14-11-07, 01:58   #7
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nærmer seg jul, så det blir nok en vakker variasjon i prikkene.

Gammel 14-11-07, 08:51   #8
Mitzya
Siste nytt!

Mitzya sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Raggsokk, her.

Nærmer seg jul, så det blir nok en vakker variasjon i prikkene.

Gammel 06-11-07, 20:42   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi må få flere til å bruke de røde prikkene slik at folk kan bli vant med å få dem i stedet for å freake ut.

Gammel 06-11-07, 23:41   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Vi må få flere til å bruke de røde prikkene slik at folk kan bli vant med å få dem i stedet for å freake ut.

Driver du med rødprikk-fisking?

Gammel 06-11-07, 20:47   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det jaggu mange modder/admins her som slår.

Gammel 06-11-07, 20:47   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rødprikker ikke så veldig ofte, men når jeg gjør det, er det fordi et innlegg har gjort meg sint eller opprørt. Det er helt opp til brukerne selv hvordan de vil bruke rødprikkene, så lenge de ikke bruker dem til sjikane av andre brukere. Men det kan selvsagt være lurt å huske på at enkelte ser ut til å ta alle slags rødprikker svært ille opp, og vurdere nytte- og kostnadsregnskapet før man fyrer en av gårde.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 20:49   #13
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

vurdere nytte- og kostnadsregnskapet før man fyrer en av gårde.

Godt poeng .

Gammel 06-11-07, 20:50   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, gå stille i dørene fordi enkelte sladrer til moddene med en gang de blir litt snurte. Not gonna happen. Det er jo rett og slett at man ber om sensur. Trodde dette var et sensurfritt forum.

Gammel 06-11-07, 20:52   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jada, gå stille i dørene fordi enkelte sladrer til moddene med en gang de blir litt snurte. Not gonna happen. Det er jo rett og slett at man ber om sensur. Trodde dette var et sensurfritt forum.

Det går jo an å moderere seg litt i tilbakemeldingen, vet du.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 20:55   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nope, det er der du har missforstått. Dette er et forum der det er rom for at man kan krangle, være uenige, og diskutere uten at trådene stenges eller slettes. Det er ikke et forum der man kan slenge dritt eller være stygge med hverandre. Det går fint an å diskutere på sak fremfor å gå til personangrep og bruke kallenavn.

Gammel 06-11-07, 21:02   #17
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har rødprikket noen for usakelige kommentarer.Har også fått noen røde prikker sjøl.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:04   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Har rødprikket noen for usakelige kommentarer.Har også fått noen røde prikker sjøl.

Hvordan usaklige kommentarer?

Det snør ute her!

Gammel 06-11-07, 21:06   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kanskje rødprikker som brukes for å uttrykke meningsforskjeller kan sammenlignes litt med folk som ikke klarer å argumentere for seg og som slår for å få utløp for frustrasjonen.

Jøss. Så da skal man oppfatte en rød prikk som et slag om man får en?

Jeg har knapt rødprikket, og syns egentlig det er synd jeg ikke bruker funksjonen oftere, for det er mange innlegg jeg er negativ til.

Gammel 06-11-07, 21:12   #20
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri rødprikket, ser overhode ikke noen grunn til det. Jeg trodde hele poenget med et forum var diskusjoner så når folk rødprikker fordi de er uenige i selve saken så beviser jo bare det at man ikke har aksept for andre meninger en de man har selv, tragisk! Når det er sagt bryr jeg meg overhode ikke om røde prikker og sender som regel en grønn tilbake og takker så mye for det konstruktive bidraget med tekst som "jeg er ikke enig"

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.