Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-24, 10:48   #41
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?

Tomat, agurk, løk, brokkoli, potet og gulrot er alltid i hus. Og som oftest paprika, squash og en eller annen type salat.

Gammel 22-08-24, 10:51   #42
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?

Alltid: Potet, gulrøtter, salat, agurk, paprika, løk, hvitløk, chili, i tillegg til blomkål- og brokkoliblanding i fryseren og hermetiske tomater.

Som regel: Brokkoli, ruccola, tomat, spinat, avokado (som riktignok egentlig er et bær), diverse rotgrønnsaker. Hermetiske bønner og/eller erter.

Gammel 22-08-24, 11:11   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er sitron en grønnsak?

Jeg svarte bare på spørsmålet, hvilke grønnsaker jeg stort sett alltid har i kjøleskapet, og tok dermed ikke med frukt og bær og det som ikke er der alltid.

Tror ikke grønnsak er et helt veldefinert begrep, dessverre. Jeg synes heller ikke sitron er en grønnsak, og egentlig synes jeg ikke hvitløk eller ingefær eller chili er det heller. Men alt dette er ting vi alltid pleier å ha i grønnsaksskuffen i kjøleskapet, og det er ting jeg bruker når jeg lager middagsmat, og jeg skjønner godt at folk tar det med på listen.

Det varierer jo alltid litt hva slags spørsmål folk føler at de svarer på også. Noen svarer på hva de opplever som standardvarer å ha til enhver tid (enten i kjøleskap, på benken eller i matskapet), noen svarer på hva slags grønnsaker de bruker mest, noen svarer på hva slags matvarer de oppbevarer i kjøleskapet, noen har hatt kostholdsrådene høyt oppe i bevisstheten og har egentlig svart på hva de spiser mest av som hører til «frukt og grønt»-kategorien.

Gammel 22-08-24, 11:26   #44
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid: potet, søtpotet, gul og rød løk, vårløk, hvitløk, paprika, poser med feldsalat og/eller baby leaf mix, ingefær og cherrytomater

Ofte: gulrot, sellerirot, persillerot, reddik, agurk, avokado, fennikel, chili, sopp

Alltid i fryseren: brokkoli, spinat, purre og erter

Alltid på boks/glass: mais, oliven, kikerter, linser og bønner (hvis man skal kalle de grønnsaker?) og tomat

Sikkert noen jeg har glemt. Jeg spiser mye grønnsaker til alle måltider.

Gammel 22-08-24, 11:36   #45
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er sitron en grønnsak?

Nei, der er vel en frukt. Men det gjelder vel strengt tatt tomat også.

Gammel 22-08-24, 11:38   #46
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hermetisk tomat har vi alltid et par bokser av i en skuff, det kan vel også gå under "grønnsaker til middag", om en ikke er altfor pirkete.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 11:54   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hermetisk tomat har vi alltid et par bokser av i en skuff, det kan vel også gå under "grønnsaker til middag", om en ikke er altfor pirkete.

Jeg regner definitivt hermetiske tomater som grønnsaker. Det har vi også alltid stående.

Gammel 22-08-24, 12:13   #48
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes heller ikke sitron er en grønnsak, og egentlig synes jeg ikke hvitløk eller ingefær eller chili er det heller.

Er sjalottløk en grønnsak, men hvitløk ikke? Kjør debatt! (Bruksområdet er veldig likt i mitt kjøkken, i hvert fall!)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 12:18   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker sjalottløk og hvitløk ganske forskjellig, synes jeg. Sjalottløk er mer som en løk, mens hvitløk er et krydder. Ofte bruker jeg begge i samme rett, så for mitt bruk er de komplementære heller enn erstatninger.

Og mengden hvitløk er jo mye mindre. Det blir såpass få gram at jeg tenker det ikke akkurat hjelper særlig på i forhold til kostholdsrådene.

Gammel 22-08-24, 12:46   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gulrøtter, brokkoli, vårløk og hvitløk har vi nesten alltid i hus. Ellers er det litt sånn opp og ned.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 12:54   #51
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Er sjalottløk en grønnsak, men hvitløk ikke? Kjør debatt! (Bruksområdet er veldig likt i mitt kjøkken, i hvert fall!)

Jeg er en enkel sjel: Vokser det i eller opp av jorda? Hvis ja: Grønnsak. Vokser det i et tre? Hvis ja: Frukt. Puster det? Hvis ja: Ikke frukt eller grønnsaker.

Joda, jeg vet at det er tusen forskjeller og nyanser, og at noe er bær når man tror det er frukt og omvendt, og sopp er ingen av delene, og alt det der. Men det er ca sånn jeg tenker likevel, for alle praktiske formål, når det er snakk om matlaging og kosthold, ikke om biologi.

Løk er grønnsak, og hvitløk er grønnsak. Selv om tomat er per definisjon bær, så er det grønnsak i mitt kjøkken, uansett om de kommer fra pose, beger, stilk eller hermetikkboks.

Sist redigert av My : 22-08-24 kl 13:00.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 12:58   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer jo alltid litt hva slags spørsmål folk føler at de svarer på også. Noen svarer på hva de opplever som standardvarer å ha til enhver tid (enten i kjøleskap, på benken eller i matskapet), noen svarer på hva slags grønnsaker de bruker mest, noen svarer på hva slags matvarer de oppbevarer i kjøleskapet, noen har hatt kostholdsrådene høyt oppe i bevisstheten og har egentlig svart på hva de spiser mest av som hører til «frukt og grønt»-kategorien.

Ja, og ikke minst handlemønster. Det er mange av grønnsakene nevnt som er innom oss i løpet av en uke, men siden vi handler mer eller mindre daglig ligger de i butikken, ikke vårt kjøleskap/benk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 13:06   #53
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har alltid rødløk, hvitløk, chili, agurk. Som regel potet, gulrot og tomater. Av hermetikk har vi alltid tomater og mais.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 13:06   #54
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, og ikke minst handlemønster. Det er mange av grønnsakene nevnt som er innom oss i løpet av en uke, men siden vi handler mer eller mindre daglig ligger de i butikken, ikke vårt kjøleskap/benk.

Ja, det er sant, og omvendt også. Jeg bruker ikke stangselleri eller chili så innmari ofte, men har man først kjøpt det så er det jo såpass mye i pakken at man bare bruker litt, også ligger resten der helt til neste gang man skal bruke det, hvor det sjekkes og enten brukes igjen, eller kastes og man kjøper ny. Derfor befinner det seg stort sett i kjøleskapet til enhver tid. Andre ting, som jeg bruker mye oftere, bruker jeg opp alt av i en rett, og så kjøpes det ikke før neste gang vi trenger det, som kan være et par uker senere. Slik er det med f.eks blomkål her, eller søtpotet m.m. Og til dels også brokkoli og spinat (men det bruker vi oftere, derfor skrev jeg opp det under "som regel", fordi det som regel er innkjøpt til en nær forestående middag).

Sist redigert av My : 22-08-24 kl 13:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 13:12   #55
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi handler også så og si hver dag og prøver å ikke ha grønnsaker liggende over tid.

Det eneste vi stort sett alltid har liggende er løk, gulrøtter, poteter og tomat. I tillegg har vi stort sett alltid frosne erter, spinat og edamamebønner.

Vi spiser mye annet, men det kjøper vi inn og spiser opp.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 13:37   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, vi ryker jo tom for de nevnte grønnsakene i blant. Det er kanskje mer det som alltid fylles på med på ukehandelen, hvis det er tomt?

Gammel 22-08-24, 13:46   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, vi ryker jo tom for de nevnte grønnsakene i blant. Det er kanskje mer det som alltid fylles på med på ukehandelen, hvis det er tomt?

Ja. Vi prøver å ukeshandle, men i realiteten fyller vi på nesten hver dag… Men storhandel gjøres om lørdagene, og hvis jeg da bruker opp blomkålen påfølgende mandag, så kjøper vi kun ny hvis det er noe spesielt som vi trenger blomkål til, eller det er på tilbud eller noe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 14:23   #58
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, der er vel en frukt. Men det gjelder vel strengt tatt tomat også.

«Frukt» er en kategori som brukes innen både biologi og matlaging, og de to kategoriene er overlappende, men ikke identiske. I biologi er for eksempel tomater frukt; det er også blåbær (bær er en underkategori av frukt) og paprika. I matlaging er det vanlig å skille mellom frukt og bær, og å kalle ikke[-særlig]-søte frukter for grønnsaker.

«Grønnsak» er derimot ikke en kategori i biologi, så det er ikke noe autoritativt svar på om noe «egentlig» er en grønnsak. Enhver mor vet best hva som er en grønnsak for seg.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tenker visst på hvitløk, ingefær, chili og urter som krydder, og da åpenbart ikke som grønnsaker. Og løk er i en slags mellomposisjon for meg. Det har nok med brukt mengde å gjøre; selv om det finnes oppskrifter som bruker mye hvitløk, så bruker man typisk såpass mye mindre hvitløk enn annen løk at det ikke helt krysser grensen over i «grønnsak». Jeg tenker heller ikke på basilikum som en grønnsak, selv om jeg godt kan ha ganske mange ferske basilikumblader i en salat.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er en enkel sjel: Vokser det i eller opp av jorda? Hvis ja: Grønnsak. Vokser det i et tre? Hvis ja: Frukt.
(...)
Løk er grønnsak, og hvitløk er grønnsak. Selv om tomat er per definisjon bær, så er det grønnsak i mitt kjøkken, uansett om de kommer fra pose, beger, stilk eller hermetikkboks.

Jeg er enig i det. Og det samme gjelder f.eks. paprika og gresskar.

Avokado er det eneste tre-voksende eksempelet på en grønnsak jeg kommer på i farten; jeg ville i alle fall ikke kalle den en frukt i matsammenheng, siden den ikke er søt. (Men den har vel ikke den sammensetningen av næringsinnhold som man er ute etter når man sier at folk bør spise mye mer grønnsaker. Kanskje den heller bør telles med i nøttegruppen, med tanke på det sunne fettet?)

Gammel 22-08-24, 15:38   #59
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har stort sett alltid agurk, tomat og paprika, og jeg har som regel en pakke baby leafmiks eller babyspinat som jeg stapper inn i alle måltider det kan passe. Andre grønnsaker kjøper vi stort sett når vi trenger det, men vi har matkasse mange av ukens dager og da følger jo grønnsakene med rettene og blir brukt der. Så vi oppbevarer ikke så mye over tid. Jeg har ofte avokado og noen ganger bønnespirer og sånt.

Gammel 22-08-24, 16:33   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enhver mor vet best hva som er en grønnsak for seg.

Dagens! Tror jeg må bruke sitatet i signaturen min, eller noe!

Dette sitatet bør også inn i listen over minneverdige FP-utsagn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.