|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg tror jeg hadde vært hjemme, pyntet sammen og laget den maten jeg visste vi koste oss mest sammen med. (ikke så opptatt av tradisjoner der). Jeg synes generelt folk ofte er mer opptatt av hva som er forventet enn hva man har lyst til å gjøre i jula, kanskje 12-åringen har noen tanker om hva som er en super jul? Loffe rundt i pysj, gå turer i romjula, lage mat sammen?
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Ja, i romjulen kunne vi gjerne reist bort. Jeg kan anbefale Tivoli i København! Det er helt nydelig med millioner av julelys og dekorasjoner, alle attraksjonene er åpne, og dere kan bestille bord på en av restaurantene. Bare husk mange lag med ull.
|
|
|
#43 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg ville heller ikke reist vekk. For jentene og meg er det å være hjemme og ha egne tradisjoner en viktig del av julen, og om jeg av en eller annen grunn skulle feiret jul med bare en av dem, så tror jeg likevel at det ville vært sånn. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Vi har valgt å feire bare oss tre og skape egne tradisjoner i stedet for å reise bort til familie (annen by) og synes det er herlig. Selvsagt pynter vi oss, dekker fint bord og gjør noe annet enn vanlige dager. For meg er julen magisk selv om man ikke har noe stort familieselskap. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg har alltid foretrukket små feiringer, og syns det høres ut som dere har potensiale til å få det riktig hyggelig.
|
|
|
#46 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg ser at mange engelskmenn reiser til Disneyland Paris og feirer jul der. Parken er visstnok veldig pyntet. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Med he nsyn til romjul, så gjør vi en del både med venner og naboer. Noen av disse kjente vi ikke en gang for 5 år siden, men så har noen vært flinke til å invitere. På alt fra fulle fancy middag til spagetti bolognese Dolmio style - fordi man møttes på butikken. Veldig hyggelig. Kanskje dere kan invitere noen?
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Vi er litt uenige. Jeg kunne tenke meg å feire med andre, mens mannen min synes det er helt, helt feil. For ham er det bedre å være bare "oss", mens jeg synes det da ikke blir så stor forskjell fra vanlige familiemiddager. Vi tenner jo lys og spiser middag hver dag sammen uansett.
|
|
|
#49 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Skulle jeg og en av ungene feiret jul alene ville jeg gjort følgende: |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg TROR jeg ville feiret som vanlig, med full pakke tradisjoner, men lagt litt vekt på de fine tingene man kan gjøre når man er bare to og ikke mange: Ekstra langsomme pysjfrokoster, tid til å se tv sammen på dagen, kanskje kjøpe en spesielt film sammen som begge vil se?
|
|
|
#51 |
|
heimføing
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg har feiret julaften alene med ungen min en gang fordi ho hadde lyst til å være hjemme i stedet for å dra til tanter og søskenbarn. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Utgangspunktet for svarene her er jo veldig avhengige av om man synes det er fryktelig trist å være "alene", eller om man nyter tanken på å kun være to som skal mene noe om hvordan julaften skal være.
|
|
|
#53 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg ville hatt rolig og tradisjonell julaften hjemme og planlagt en film og noe godt som barnet liker på kvelden etter middagen. I romjulen ville jeg reist til syden med barnet dersom jeg hadde hatt råd. Gran Canaria eller Tenerife og bodd på senter der de hadde tilbud for aldersgruppen.
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Vi feirer alltid alltid jul uten gjester og det gjorde vi da vi bare var 3. Å være tre er annerledes enn to og i tillegg så er julaften såpass hektisk dag at feiringen ikke blir helt som i en del andre familier. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan feire jul uten familie?
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg er regionsmester i alternative julefeiringer. Dette har muligheter til å bli en utmerket jul for dere! |
|
|
|
|
|
#57 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Den gangen vi reiste bort på ferie i jula, så ble stort sett alt av presanger liggende hjemme. Ungene fikk en presang hver, og den var kjøpt inn av oss slik at den var liten. På selve julaften spiste vi middag på restaurant.
|
|
|
|
#58 |
|
can-jur
|
Sv: Hvordan feire jul uten familie?Det kom helt an på. Er det en engangshendelse så hadde jeg nok vurdert å reisebort og gjøre noe helt annerledes. Men om det er slik det vil bli framover så hadde jeg prøvd å få til noen koselige tradisjoner sammen med barnet. Mange gode forslag her. Film maraton, spill, turer osv. Og vært på tilbudssiden i forhold til å la andre barn komme på besøk.
|
|
|
|
#59 |
|
Jul i Florida er ikke særlig til jul, altså, om man ønsker det. De er flinke til å pynte, da, men den store julestemningen får man neppe. Men det kommer jo helt an på hva man ønsker.
|
|
|
#60 |
|
Hvor dro dere da, er det lov å spørre om det?
|
![]() |
|
|