Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-16, 23:25   #41
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Vanligvis tar én av oss oppvasken, den andre leker fly/brann med 4-åringen, og de to andre øver på basunene sine eller er samen med en venn/hverandre. Ganske harmonisk egentlig.

Gammel 17-02-16, 23:25   #42
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer helt an på ukedag. Jeg tar for meg en idealuke der jeg ikke er på reise en eneste dag. Livet vårt er stort sett strukturert rundt jentenes treningstider ettersom vi prøver å spise sammen så langt so mmulig.

Mandag: Ingen har aktiviteter, men jeg vil gjerne trene etter jobb. Kl. 17.30 har jeg sannsynligvis nettopp kommet hjem og vi spiser sammen.

Tirsdag: Vi er nettopp ferdig med å spise middag og jentene er på vei ut til en felles aktivitet.

Onsdag: Mannen er ute hele kvelden og storesøster kommer ikke hjem før kl. 18.30. Da spiser vi tre middag. Kl. 17.30 holder lillesøster og jeg på med leksene hennes, eller så er hun ferdig og slapper av og jeg gjør litt husarbeid.

Torsdag: Lillesøster og mannen kommer hjem fra aktivitet kl. 19 og vi spiser middag da. kl. 17.30 er sannsynligvis både storesøster og jeg på trening.

Fredag: kl. 17.30 er jeg på vei hjem fra norsktreningen. Vi spiser middag kl. 20 når lillesøster kommer hjem fra fotballtrening.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:26   #43
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kommer helt an på hvilken ukedag det er.

Mandag: Lillebror. Storesøster og jeg har spist middag, mannen har nettopp kommet hjem. Lillebror står i treningstøy, klar til å gå på fotballtrening.
Tirsdag: Mannen er på trening, jeg og Lillebror kommer hjem fra min trening, Storesøster har gjort unna endel lekser. Jeg begynner på middagen.
Onsdag: Mannen har nettopp kommet hjem, Storesøster gjør lekser eller er med venninner. Jeg og Lillebror har vært hjemme og spist noe enkelt, han har skiftet og er på trening.
Torsdag: Storesøster er på trening, jeg har nettopp kommet hjem fra trening. Mannen holder på å lage middag, Lillebror spiller på iPaden.
Fredag: Enkel og rask middag er ferdig, hele familien spiser sammen.

Gammel 17-02-16, 23:29   #44
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Mandag, torsdag og fredag, vi er hjemme og middagen er unnagjort. Er i gang med lekser med av av ungene.

Tirsdag, 17.30 er Lillesøster på kunstverksted, jeg på besøk hos morfar og Storebror sammen med støttekontakten. Da er vi ferdige med middag.

Onsdag, Storebror er på boligen, jeg og Lillesøster gjør lekser, og skal på turn til 18.00.

Ettermiddagene våre er ganske rutinepreget.
Henter på SFO 15.30. Hjemme 16.00-16.15. Da er det middagslaging (hvis jeg ikke har gjort klart på forhånd) og middag. Ferdig med middag til 17.00. Så er det lekser med først den ene ungen, så den andre. Da er klokka for 18.00. Da skal Storebror tøyes, og mandag og onsdag og fredag dusjer de. Kveldsmat 19.00. På badet 19.30. Ferdig lest og sånn til 20.00, så er det 15 min iPad, så 20.15 er det stille i huset. *stålkontroll*

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:36   #45
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er enten akkurat ferdige med å spise eller midt i middagen, det kommer an på når jeg klarte å komme meg fra jobb, mengden trafikk og eventuelt om det er noen som skal uvanlig tidlig avgårde. På vanlige ettermiddager stikker førstemann i vei til trening ca kl 18.

Gammel 17-02-16, 23:39   #46
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har 4 av 5 som regel spist, vi spiser fem'ish. Mellomste lager middag mandag til torsdag. Tidligste aktivitet starter 18:15, tirsdager. Mannen kommer oftest hjem mellom halv seks og seks, jeg som regel en del tidligere. Lekser og øving skjer som regel noe senere, samme med voksentrening. Ikke så ille nå. Men i foreldremøtesesong blir det gjerne mer stress.

Gammel 17-02-16, 23:39   #47
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

17.30: enten er vi ute i vill logistikk-bonanza og kjører unger hit og dit, ellers er vi forhåpentligvis i middagslaginga. Spiser som regel et sted mellom 17.30 og 19.30.

Dette.

En svært sjelden gang er vi ferdig med middag før 17:30, men som regel ikke.

I dag kl 17:30 skysset jeg femteklassingen ut gjennom døra, for å gå til avtalt sted for å få skyss med venner til bursdag, etter at jeg hadde hjulpet med hår (krølltang) og mascara (som hun så gjerne ville ha på, men pirket av etterpå, fordi hun syntes det så fremmed og rart ut). Mannen hadde skysset den ene tredjeklassingen til fotballtreninga som startet en halvtime tidligere, og var på butikken. Den andre tredjeklassingen hadde venninne med hjem på besøk, og var på den tiden ute i hagen og bygget snømann. Deretter begynte jeg på middagen, som ble spist etter at mannen og guttungen kom hjem fra fotballtrening/handling, kl 18.

I vår ideelle verden har ungene gjort lekser etter skolen, før vi kommer hjem, og har eventuelt bare noen spørsmål om noe de ikke har forstått. Som sagt ideelt sett.

I dag hadde faktisk femteklassingen gjort alt og var ferdig dresset opp til bursdagsselskap da jeg kom hjem. Tredjeklassingene hadde gjort nesten alt, og skulle gjøre resten etterpå. Det ble gjort etter middag og litt mer utetid, når venninnen måtte dra hjem.

Sist redigert av My : 17-02-16 kl 23:47.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:39   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på hvilken ukedag. Men normalt sett er vi ferdig med middag (spiser ca 16:30-17:00). Og så er det litt huslige sysler og/eller sofastrekk, før litt aktivitetskjøring for kidsa i 18-20 tiden.

De ukene jeg ikke har barn er jeg enten på jobb, hjemme og slapper av eller er sosial.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:41   #49
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag 1730: åpen dag på skolen. Ingen middag, ingen lekser, men krangel klarte vi ikke unngå i dag heller.

Gammel 17-02-16, 23:41   #50
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enten på vei hjem eller ligger i sofaen med ipaden, eller har kanskje begynt å lage middag hvis jeg er veldig effektiv og/eller vi har planer om å se en film sammen. Mannen er typisk på vei hjem. Poden er hjemme da; to dager i uken kommer han ikke hjem fra skolen før 1730, og en av disse snur han i døren fordi han skal på trening. Vi spiser sjelden før 1830, og ofte senere. (De to dagene Poden er på trening, er han ferdig 19, så da spiser vi i alle fall senere.) Lekser har han nesten aldri, påstår han. Men når han har det, eller har en prøve både han og jeg er klar over, jobber han ikke med det før en av oss er hjemme og ber ham om det.

Vi har heldigvis enkel hverdagslogistikk, siden både karatetreningen og pianotimene til Poden er i kort gangavstand hjemmefra. Pianotimen er endog så tidlig på ettermiddagen at han er hjemme fra den 1715, altså vanligvis før vi kommer fra jobb.

Gammel 17-02-16, 23:43   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg SKJØNNER ikke hvordan Folk Flest får til å spise middag så tidlig.

Her hjemme har jeg så vidt kommet inn døren da. Mannen jobber enten like lenge som meg på dagen, eller kveldsskift. Ene guttungen har piano en gang i uken som ikke begynner før 19:30, andre guttungen har tre treninger i uken som begynner mellom 16 og 17:15. (Men han kommer seg til og stort sett fra selv, velsignede ungen.)

Vi spiser middag stort sett rundt kl 20. Slipper å styre med kveldsmat, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:45   #52
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mandag, tirsdag, torsdag og fredag er alle hjemme og sitter rundt middagsbordet (mandager er vi vel straks ferdige med å spise siden storebror trener rett etterpå). Onsdager er lillebror på allidrett så da spiser vi når han og mannen kommer hjem (litt over 18). Storebror gjør alltid leksene straks han er hjemme fra skole/SFO så etter middagstid er det ren avslapning.

Gammel 17-02-16, 23:46   #53
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, det har aldri jeg kunnet rekke. Men jeg ser jo at noen av kollegene mine går hjem halv fire, og da rekker de jo antagelig å lage middag til fem hvis de vil. Jeg er selv aldri på jobb før ni, og selv om jeg så å si aldri jobber lengre enn alminnelig dag, kan jeg jo ikke da gå før kvart på fem, og jeg bruker minimum en halvtime på å gå hjem. Mer hvis jeg skal handle mat, noe jeg vanligvis skal.

Gammel 17-02-16, 23:47   #54
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Kl.17.30 er middagen spist og ryddet bort, ungene er enten i gang med lekser eller ferdige. Jeg trener eller sitter i sofaen med rettearbeid, studier, en bok eller strikketøy. Ungene har en aktivitet hver, men tulla sin starter senere og minstens aktivitet har ikke startet for året enda. Kjæresten er enten hjemme eller hun er på jobb, jobber skift annenhver uke sent og annenhver uke tidlig. De ukene vi ikke har ungene hos oss, gjør jeg som regel det samme om jeg ikke er ute på en eller annen café.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:47   #55
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er vi som oftest akkurat ferdige med å spise middag. Vi spiser en gang mellom kvart på fem og fem (barna lager mat og vi spiser når vi voksne kommer hjem) og sitter ca en halvtime til bords de fleste dager.

Så starter logistikken de fleste dager. De dagene jeg kjører noen et sted så hender det jeg får trent mens de trener.

Gammel 17-02-16, 23:48   #56
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her hjemme har jeg så vidt kommet inn døren da. Mannen jobber enten like lenge som meg på dagen, eller kveldsskift. Ene guttungen har piano en gang i uken som ikke begynner før 19:30, andre guttungen har tre treninger i uken som begynner mellom 16 og 17:15. (Men han kommer seg til og stort sett fra selv, velsignede ungen.)

Vi spiser middag stort sett rundt kl 20. Slipper å styre med kveldsmat, da.

Jeg er fra meg av sult kl 20 hvis jeg ikke har spist middag merker jeg. I dag var jeg hjemme fra foreldremøtet sånn omtrent da, og ungene hadde ikke spart en eneste pizzasmule til meg. Jeg holdt på å sulte ihjel mens jeg stekte speilegg. På ekte.

Vi spiser som regel i sekstiden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:49   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi spiser en gang mellom kvart på fem og fem

Det er et så utrolig smalt tidsintervall at det blir nesten komisk å si "en gang mellom". (Vi spiser en gang mellom 1830 og 21, vanligvis.)

Gammel 17-02-16, 23:49   #58
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har for tiden 90% stilling og er på jobb rundt 0815 (har kort vei og ingen trafikk) og som regel hjemme før 16 et sted. Om jeg må handle har jeg butikk på vei hjem sånn at det går raskt.

Gammel 17-02-16, 23:49   #59
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg rekker middag så tidlig, siden jeg de dagene jeg jobber sent, lager i stand middagen dagen før eller før jeg går på jobb. Da er det bare å varme opp når jeg kommer hjem, så er middagen klar på 15 minutter. Dette året er litt spesielt siden jeg jobber 62,5 % og har en dag fri og en dag veldig tidlig. De tre andre dagene er jeg ferdig på jobb rundt kl.16, men klarer å få i gang middagen til kl.16.45-17.00, og vi er da ferdig med å spise til kl.17.30.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:49   #60
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Dette er en god tid. Vi slapper av etter middag og lekser, før vi må kjøre til trening.

Vi har delt inn arbeidsdagene våre slik at jeg er alene med alle om morgenen og begynner klokken ni. Han henter halv fire og lager middag. Jeg kommer hjem til ferdig middag. Har bare ca 7 min å kjøre.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.