|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vanligvis tar én av oss oppvasken, den andre leker fly/brann med 4-åringen, og de to andre øver på basunene sine eller er samen med en venn/hverandre. Ganske harmonisk egentlig.
|
|
|
#42 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det kommer helt an på ukedag. Jeg tar for meg en idealuke der jeg ikke er på reise en eneste dag. Livet vårt er stort sett strukturert rundt jentenes treningstider ettersom vi prøver å spise sammen så langt so mmulig. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det kommer helt an på hvilken ukedag det er.
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Mandag, torsdag og fredag, vi er hjemme og middagen er unnagjort. Er i gang med lekser med av av ungene.
|
|
|
|
#45 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi er enten akkurat ferdige med å spise eller midt i middagen, det kommer an på når jeg klarte å komme meg fra jobb, mengden trafikk og eventuelt om det er noen som skal uvanlig tidlig avgårde. På vanlige ettermiddager stikker førstemann i vei til trening ca kl 18.
|
|
|
#46 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Da har 4 av 5 som regel spist, vi spiser fem'ish. Mellomste lager middag mandag til torsdag. Tidligste aktivitet starter 18:15, tirsdager. Mannen kommer oftest hjem mellom halv seks og seks, jeg som regel en del tidligere. Lekser og øving skjer som regel noe senere, samme med voksentrening. Ikke så ille nå. Men i foreldremøtesesong blir det gjerne mer stress.
|
|
|
#47 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?
Dette.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-02-16 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Kommer an på hvilken ukedag. Men normalt sett er vi ferdig med middag (spiser ca 16:30-17:00). Og så er det litt huslige sysler og/eller sofastrekk, før litt aktivitetskjøring for kidsa i 18-20 tiden.
|
|
|
#49 |
|
Glad
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?I dag 1730: åpen dag på skolen. Ingen middag, ingen lekser, men krangel klarte vi ikke unngå i dag heller.
|
|
|
#50 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg er enten på vei hjem eller ligger i sofaen med ipaden, eller har kanskje begynt å lage middag hvis jeg er veldig effektiv og/eller vi har planer om å se en film sammen. Mannen er typisk på vei hjem. Poden er hjemme da; to dager i uken kommer han ikke hjem fra skolen før 1730, og en av disse snur han i døren fordi han skal på trening. Vi spiser sjelden før 1830, og ofte senere. (De to dagene Poden er på trening, er han ferdig 19, så da spiser vi i alle fall senere.) Lekser har han nesten aldri, påstår han.
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg SKJØNNER ikke hvordan Folk Flest får til å spise middag så tidlig. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Mandag, tirsdag, torsdag og fredag er alle hjemme og sitter rundt middagsbordet (mandager er vi vel straks ferdige med å spise siden storebror trener rett etterpå). Onsdager er lillebror på allidrett så da spiser vi når han og mannen kommer hjem (litt over 18). Storebror gjør alltid leksene straks han er hjemme fra skole/SFO så etter middagstid er det ren avslapning.
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Nei, det har aldri jeg kunnet rekke. Men jeg ser jo at noen av kollegene mine går hjem halv fire, og da rekker de jo antagelig å lage middag til fem hvis de vil. Jeg er selv aldri på jobb før ni, og selv om jeg så å si aldri jobber lengre enn alminnelig dag, kan jeg jo ikke da gå før kvart på fem, og jeg bruker minimum en halvtime på å gå hjem. Mer hvis jeg skal handle mat, noe jeg vanligvis skal.
|
|
|
#54 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Kl.17.30 er middagen spist og ryddet bort, ungene er enten i gang med lekser eller ferdige. Jeg trener eller sitter i sofaen med rettearbeid, studier, en bok eller strikketøy. Ungene har en aktivitet hver, men tulla sin starter senere og minstens aktivitet har ikke startet for året enda. Kjæresten er enten hjemme eller hun er på jobb, jobber skift annenhver uke sent og annenhver uke tidlig. De ukene vi ikke har ungene hos oss, gjør jeg som regel det samme om jeg ikke er ute på en eller annen café. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Da er vi som oftest akkurat ferdige med å spise middag. Vi spiser en gang mellom kvart på fem og fem (barna lager mat og vi spiser når vi voksne kommer hjem) og sitter ca en halvtime til bords de fleste dager.
|
|
|
#56 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg er fra meg av sult kl 20 hvis jeg ikke har spist middag merker jeg. I dag var jeg hjemme fra foreldremøtet sånn omtrent da, og ungene hadde ikke spart en eneste pizzasmule til meg. Jeg holdt på å sulte ihjel mens jeg stekte speilegg. På ekte. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
flisespikker
|
Det er et så utrolig smalt tidsintervall at det blir nesten komisk å si "en gang mellom".
|
|
|
#58 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har for tiden 90% stilling og er på jobb rundt 0815 (har kort vei og ingen trafikk) og som regel hjemme før 16 et sted. Om jeg må handle har jeg butikk på vei hjem sånn at det går raskt.
|
|
|
#59 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg rekker middag så tidlig, siden jeg de dagene jeg jobber sent, lager i stand middagen dagen før eller før jeg går på jobb. Da er det bare å varme opp når jeg kommer hjem, så er middagen klar på 15 minutter. Dette året er litt spesielt siden jeg jobber 62,5 % og har en dag fri og en dag veldig tidlig. De tre andre dagene er jeg ferdig på jobb rundt kl.16, men klarer å få i gang middagen til kl.16.45-17.00, og vi er da ferdig med å spise til kl.17.30. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Dette er en god tid. Vi slapper av etter middag og lekser, før vi må kjøre til trening.
|
![]() |
|
|