|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Rødpenntyranniet
Igjen - er det uhøflig å kalle noen uhøflig?
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo selvfølgelig greit å si at noen er uhøflig. Men han gikk til personangrep. Og han er mye frekkere enn henne, fordi kritikk mot en gruppe er mindre frekt enn personangrep.
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Jeg tenker at om hun hadde utelatt barnehagehistorien sin, så hadde du hatt helt rett i dette (men da hadde han neppe skrevet egen kronikk heller).
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 14-09-14 kl 21:47. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: RødpenntyrannietJeg skjønner deg ikke, Zoë. Du skriver at du ikke liker å irettesette andre, men hyller en kronikk som tillegger den finske professoren klasseforakt og umusikalitet? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Om man er uhøflig og noen påpeker at man er uhøflig, så er det den som påpeker det som er kritikkverdig?
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Interessant. Hva om bruker den samme argumentasjonen i dette tilfellet: Om man er er lærer og ikke kan skrive riktig, så er det den som påpeker det triste faktum (i dette tilfellet Sarromma) som bør skjerpe seg (eller gis munnkurv, i følge Utdanningsforbundet) ikke den faglig svake læreren? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 14-09-14 kl 13:29. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Sv: RødpenntyrannietPedagogisk personale i barnehager har tross alt tre års høyere utdannelse bak seg, og jeg må si jeg har blitt |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Sv: RødpenntyrannietMen folk flest er jo generøse og runde i kantene som bare det, Zoe? Det er forsvinnende få foreldre som sender rødpennrettede ukeplaner tilbake til skolen, altså. Jeg oppfatter det som om dårlige rettskrivingskunnskaper fra offentlige ansatte er noe man himler over privat, eller kanskje okker seg over på sosiale medier, men at man er generelt forsiktig for å gi direkte tilbakemelding til pesonene det gjelder. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Det har du helt rett i. Min opplevelse er også at folk flest er høflige. Og det er fint.
|
![]() |
|
|