Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det er visst sankthansaften nå ...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-14, 23:09   #41
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....

Storesøster er hos mormor denne uka. De andre jentene lagt til vanlig tid, jeg har vært på SATS, og nå spiser jeg knekkebrød på terrassen... I morgen ligger det an til overnatting for de to minste hos favorittonkel og tante, så da har vi booket bord på Strand restaurant. Vi får ta det som midtsommerfeiring.

Gammel 23-06-14, 23:09   #42
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

I Bergen og deromkring feires det vettu. Stort bål, grilling, masse båter,masse folk, kafé og is. Og knallvær selvfølgelig. Men hjemme nå :-)

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:12   #43
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Felles feiring på lekeplassen med bål, grilling og leker. Gikk hjem kl 20 og fortsatte feiringen ute på terrassen med et glass rødvin bare jeg og mannen. Store unger, så de er rundt omkring. (Eller nå har vi visst kontroll på to av dem da.....lagt seg)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:23   #44
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bursdag i dag, så jeg har blitt feiret litt. Ungene ruslet til Lions-arrangementet tett bortpå her, ellers har vi drukket vin og spist sushi i sola. Og restesjokoladekake.

For kaldt til å savne bål i fjæra, men hadde vært hyggelig å få til det noen senere år, kjenner jeg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:23   #45
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sommeren har visst satt på pause-knappen i Trøndelag - det er iskaldt så det frister lite med uteaktivitet. Jeg har vært på fotballcup med yngstejenta og etter det har vi bare somlet rundt hjemme. Ingen feiring her altså

Da jeg var barn feiret vi alltid med bål og grilling

Gammel 23-06-14, 23:27   #46
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg savner stor feiring som vi hadde da jeg var lita.
I år dro vi til folkemuseet, de hadde forskjellige greier der. Poden var fornøyd med Donkeyoykonsert.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:32   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er visst sankthansaften nå ...

Jeg har kjøpt støvsuger, sovet litt på sofaen, løpt 5 km, spist gryterett og drukket et glass hvitvin sammen mannen i solskinn på verandaen. Ikke mye feiring, men fin kveld likevel.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:33   #48
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Gatefest med naboene. En del med barn, en del uten barn. Vi griller og deler kaker og godis. Jeg er ferdig for i kveld.

Gammel 23-06-14, 23:39   #49
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Barna sove søtt, men vi har vært i fjæra sammen med mange andre kjente, de har lekt og kost seg, fiska og funnet krabber, vi har grilla og skravla og hatt det kjekt, bare avsluttet 20.30 fordi de små var trøtte.

Jeg og mannen har bryllupsdag, men han ser brasil på tv og jeg planlegger å legge meg snart.

Gammel 23-06-14, 23:43   #50
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har gått trappene i vikersundbakken. Hehe. Men ser bilete på instagram av vakre bål, jonsokbryllup og mange av dei tradisjonane som var då eg var lita. Her i innlandet er det lite scwung over det altså.

Gammel 24-06-14, 00:05   #51
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me har tradisjon med å feire St. Hans saman med mi eldste syster ved båthuset til naboane hennar. Dei er forøvrig mine barndomsnaboer som eg gjekk inn og ut hos.
Felles grill, krabbefiske i stranda, fiskestenger og gummibåter. I år hadde me ikkje bål pga. stor skogbrannfare, men fyrte i bålfat i staden. Grilla marsmallows og spiste kaka. Haldt på frå 18- 22, og folk kom og gjekk. Var vel ca. 20 stk ved første bordsetting. Kjempekoseleg og me gjentar til neste år.

Gammel 24-06-14, 00:08   #52
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært på samfunnshuset med grilling, rømmegrøt, kaker, is, brus, loddsalg og selvfølgelig stort bål. En fin-fin kveld på bygda.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 00:24   #53
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har feiret med ikke mindre enn to bål på to forskjellige steder.

Gammel 24-06-14, 00:34   #54
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Du MÅ ha vært der jeg var! (Og da fikk jeg svar på hvorfor det ikke var bål...)
Men gutta koste seg med is, kanelboller og kake. Og lekte masse på lekeplassen. Det var en hit.

Stilig, liten verden gitt. Ja, veldig kjekk plass - både stranden og lekeplassen.

Gammel 24-06-14, 00:45   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ufrivillig døgnet, har nå vært våken siden i går morges, og prøver å roe kroppen med Brasil - Kamerun og en øl.

Kom på at det er St. Hansaften for en time siden. Jaja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 00:54   #56
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme hos meg er det gatefest og grilling. Selv er jeg på jobbreise, men får feiret litt. St. Hans er en fest jeg er vant til å feire og jeg gjør alltid noe ut av det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 01:21   #57
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna mine vet knapt hva St. Hans aften er. Jeg tror vi må finne på noe neste år. Nå kom jeg forresten på hvorfor vi ikke har fått noen tradisjon på dette. Mannen er nesten alltid på en av de første laksefisketurene sine denne helga. Men ikke i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 01:28   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har jobbet i kveld.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 02:00   #59
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har vi feiret St. Hans hjemme med grilling i ny bålpanne, kubbespill og fotballkamp på TVen. Far skal på jobb i morgen tidlig.

Ellers pleier vi å være på en strand i nærheten eller ute med båten.
Det er jo ikke lenge siden St.hansdagen var fridag her i distriktet ...

Gammel 24-06-14, 07:12   #60
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi pakket pakket ned pølser og lomper og dro ut med båten. Tøffet litt rundt sammen med ørten andre, så på de tidligste bålene, og var hjemme før ti. Da var de to fireåringene gryteklare, om enn ennå litt oppspilte etter å ha blitt sjørøvet og foret med lakrisbåter av to staute politimenn i ditto båt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.