|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Storesøster er hos mormor denne uka. De andre jentene lagt til vanlig tid, jeg har vært på SATS, og nå spiser jeg knekkebrød på terrassen... I morgen ligger det an til overnatting for de to minste hos favorittonkel og tante, så da har vi booket bord på Strand restaurant. Vi får ta det som midtsommerfeiring.
|
|
|
#42 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....I Bergen og deromkring feires det vettu. Stort bål, grilling, masse båter,masse folk, kafé og is. Og knallvær selvfølgelig. Men hjemme nå :-) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Felles feiring på lekeplassen med bål, grilling og leker. Gikk hjem kl 20 og fortsatte feiringen ute på terrassen med et glass rødvin bare jeg og mannen. Store unger, så de er rundt omkring. (Eller nå har vi visst kontroll på to av dem da.....lagt seg) |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Smugleser
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Jeg har bursdag i dag, så jeg har blitt feiret litt. Ungene ruslet til Lions-arrangementet tett bortpå her, ellers har vi drukket vin og spist sushi i sola. Og restesjokoladekake.
|
|
|
#45 |
|
blid
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....Sommeren har visst satt på pause-knappen i Trøndelag - det er iskaldt så det frister lite med uteaktivitet. Jeg har vært på fotballcup med yngstejenta og etter det har vi bare somlet rundt hjemme. Ingen feiring her altså
|
|
|
#47 |
|
Textrovert
|
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Jeg har kjøpt støvsuger, sovet litt på sofaen, løpt 5 km, spist gryterett og drukket et glass hvitvin sammen mannen i solskinn på verandaen. Ikke mye feiring, men fin kveld likevel.
|
|
|
#48 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Gatefest med naboene. En del med barn, en del uten barn. Vi griller og deler kaker og godis. Jeg er ferdig for i kveld.
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Barna sove søtt, men vi har vært i fjæra sammen med mange andre kjente, de har lekt og kost seg, fiska og funnet krabber, vi har grilla og skravla og hatt det kjekt, bare avsluttet 20.30 fordi de små var trøtte.
|
|
|
#50 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Eg har gått trappene i vikersundbakken. Hehe. Men ser bilete på instagram av vakre bål, jonsokbryllup og mange av dei tradisjonane som var då eg var lita. Her i innlandet er det lite scwung over det altså.
|
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Me har tradisjon med å feire St. Hans saman med mi eldste syster ved båthuset til naboane hennar. Dei er forøvrig mine barndomsnaboer som eg gjekk inn og ut hos.
|
|
|
#53 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Vi har feiret med ikke mindre enn to bål på to forskjellige steder.
|
|
|
#54 |
|
Javel
|
Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....
Stilig, liten verden gitt. Ja, veldig kjekk plass - både stranden og lekeplassen.
|
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Jeg har ufrivillig døgnet, har nå vært våken siden i går morges, og prøver å roe kroppen med Brasil - Kamerun og en øl. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Barna mine vet knapt hva St. Hans aften er. Jeg tror vi må finne på noe neste år. Nå kom jeg forresten på hvorfor vi ikke har fått noen tradisjon på dette. Mannen er nesten alltid på en av de første laksefisketurene sine denne helga. Men ikke i år. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...I år har vi feiret St. Hans hjemme med grilling i ny bålpanne, kubbespill og fotballkamp på TVen. Far skal på jobb i morgen tidlig.
|
|
|
#60 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Det er visst sankthansaften nå ...Vi pakket pakket ned pølser og lomper og dro ut med båten. Tøffet litt rundt sammen med ørten andre, så på de tidligste bålene, og var hjemme før ti. Da var de to fireåringene gryteklare, om enn ennå litt oppspilte etter å ha blitt sjørøvet og foret med lakrisbåter av to staute politimenn i ditto båt. |
|
|
|
![]() |
|
|