Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det er visst sankthansaften nå ...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-14, 21:41   #21
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er visst St. Hansaften nå ....

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ja, og så kan du lese prikkene dine.

Det kan du gjøre sjæl!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 21:41   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det tradisjon med grilling og bålbrenning på gården til noen vi kjenner. "Halve bygda" møtes der. I år gikk vi hjem tidlig, siden vi har lånebabyen på besøk.

Gammel 23-06-14, 21:44   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er uten barn og sitter og venter på neste fotballkamp. Mannen drikke rødvin, jeg drikker ingefærøl.

Vi kunne selvsagt ha vært ute, det er et fast arrangement ikke så veldig langt herfra. Men jeg er ikke helt kar for trekkspillmusikk akkurat nå, kjenner jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 21:54   #24
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har akkurat kommet hjem fra IKEA. Der var det kaos for å si det sånn. Datasystemet var nede på fjernlageret deres. Nå driver pompen med kveldsmaten og skal snart i seng. Snuppa er grinete for at vi ikke får skrudd opp sengen hennes i dag. Naborommet til pompen, og han må ha det stille for å få sove. Og mannen bare lempet varene inn og forsvant ut igjen for å sprøyte på jordet.

Så nei, dårlig med feiring av st.hans her gitt. Vurderte å ta meg et glass eller to med vin, men egentlig er jeg fortsatt litt sliten etter helgens festligheter og skal opp tidlig i morgen, så jeg tror jeg lar være.

Gammel 23-06-14, 21:55   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri gjort noe. Eller en gang kanskje. Vi har ikke noe tradisjon for å feire.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:09   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vant til ordentlig feiring, men det har blitt lite feiring for oss etter vi fikk barn. Har på følelsen at det alltid var en lørdag da jeg var liten, hm.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:10   #27
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært i båtkortesje og spist grillmat til middag. Jobb i morra,så noen større sprell blir det ikke.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:11   #28
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg er vant til ordentlig feiring, men det har blitt lite feiring for oss etter vi fikk barn. Har på følelsen at det alltid var en lørdag da jeg var liten, hm.

Da jeg var liten var det alltid den nærmeste lørdagen til 23. juni. I sverige er det vel den nærmeste fredagen?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:13   #29
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vi kunne selvsagt ha vært ute, det er et fast arrangement ikke så veldig langt herfra. Men jeg er ikke helt kar for trekkspillmusikk akkurat nå, kjenner jeg.

Jeg kunne gjerne dratt dit, men de tenner jo ikke bålet før kl 22. Så det utgår med barna.

Gammel 23-06-14, 22:14   #30
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å dra et sted med bål eller grilling, men i år ble det ikke. Eldste har dratt til pappaen sin. Yngste sovnet klokka sju og vi har spist taco og puslet historiepuslespill med mellomste. Vi var på tur i går, noe som endte med noen timer på legevakta og sydd finger på mellomsøster, så hun var egentlig helt med på å være hjemme i dag.

Gammel 23-06-14, 22:15   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feiret på lørdag med en praktfull kveld med mange store og små til sent på kveld. Mye lurere når det er flyttet til nærmeste helg som vi har gjort med en vennegjeng. I dag blir det bare som en vanlig dag og ingen feiring eller strandtur. Her er bilde fra lørdagskvelden vår.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:15   #32
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer i dag, men da først og fremst Mini sin bursdag.

Gammel 23-06-14, 22:25   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Da jeg var liten var det alltid den nærmeste lørdagen til 23. juni. I sverige er det vel den nærmeste fredagen?

Ja, de har jo offentlig fridag også, det er en enda større greie der. Pratet akkurat med min mor og hun var skuffet over at vi ikke videreførte tradisjon med feiring og pynting.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:33   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år skjer det fint lite hos oss, de to store er borte og det er mandag. Men det er litt kjedelig, jeg hadde tatt dem med opp på sverresborg dersom de store var hjemme.

Gammel 23-06-14, 22:35   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser sjokolade, drikker iste og ser The Glades på netflix her på pasienthotellet. Rock on!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:36   #36
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Aldri feiret så her har kvelden så langt etter jeg la vesla gått med til å pakke enda litt mer til flytting om ei uke og vasket ned noen skap.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:37   #37
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Her har velforeningen fast arrangement hver år (har i grunnen hatt det siden jeg var liten - men da hadde vi alltid familiefeiring). Samme stranden, samme falske sang og trekkspillmusikken (men vi hadde nok savnet det om det ikke var der), kiosk, loddsalg, krabbefiskekonkurranse, leker for ungene og fellesgriller. Sol og mye vind, men masse folk og god stemning som vanlig. Er vel sikkert 14 året på rad vi er der nå. Litt nedtur at bålet ikke kunne tennes i år pga av vinden - men det kunne vi komme og se på i morgen (da er det visst meldt vindstille).

Du MÅ ha vært der jeg var! (Og da fikk jeg svar på hvorfor det ikke var bål...)
Men gutta koste seg med is, kanelboller og kake. Og lekte masse på lekeplassen. Det var en hit.

Gammel 23-06-14, 22:46   #38
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, de har jo offentlig fridag også, det er en enda større greie der. Pratet akkurat med min mor og hun var skuffet over at vi ikke videreførte tradisjon med feiring og pynting.

Da kan jeg fortelle deg at det hadde vi også (helligdag/fridag dagen etter altså, den 24.) fram til 1770. Da kjørte de på med helligdagsreformen og vi mista bl.a både 3. juledag, 3. påskedag, 3. pinsedag - og St.Hans (samt 6 til).

Jeg er vant til at St.Hansaften er en stor festkveld som "alle" feirer. Selv har jeg ikke oppsøkt noen feiring de siste årene, så hvordan det er her i Trondheim aner jeg ikke.

Gammel 23-06-14, 22:59   #39
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke feiret. Mannen har sett fotball og jeg har vært på haglebanen og skutt lerduer.

Gammel 23-06-14, 23:01   #40
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært på et sånn der grendahus, der det er stort bål, det er satt ut grill hvor man kan grille, og man kan være inne og kjøpe rømmegrøt og kaker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.