|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Likestilt jul?Jeg syns egentlig vi deler ganske likt, i likhet med resten av året. Mannen er en type som er flink til å ordne og organisere, og vi setter oss alltid ned i fellesskap for å avtale hvem som skal gjøre hva, både av innkjøp og andre ting som må ordnes til og før jul. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likestilt jul?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
<*(((<
|
Sv: Likestilt jul?Jeg bor alene med ungene (annenhver uke), så jeg gjør alt (ok, julaftendesserten er utdelegert til eksen, hun skal feire med oss). Men kjønnstypisk nok skriver jeg så godt som ikke julekort, og julebaksten begrenser seg til pepperkaker og julemenn. Har alltid gjort mye av julegaveordnings og organiseringen av sosialt samvær.
|
|
|
#5 |
|
Rockesøster
|
Sv: Likestilt jul?Jeg gjør baking og matlaging (både fordi jeg faktisk liker og kan det, og mannen verken kan eller liker slikt), resten tar vi litt sånn som det faller seg og hvem som har ledig tid. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Likestilt jul?Jeg gjør nok mest, men vi gjør ikke særlig mye, altså. Vi har en pepperkakebakebonanza, som jeg orger. Vi har et pinnekjøttlag, der jeg lager maten og kjøper inn, men han er så klart fullt med på det praktiske.
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Likestilt jul?Jeg har regien, men han har eneansvar for vasking og julemiddagen. Baking og rydding deler vi på. Gaver også. Også delegerer jeg hva det måtte være og sitter ofte igjen med det som er gøy. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Vet dere hva? Det blir faktisk jul uten julekort, julekaker, nisser, strømper, sølvpuss, fotokalender, og det meste av alt det som dere ramser opp. Helt sant.
Jeg er som torsk. Skriver ikke julekort, baker pepperkaker (av kjøpedeig) og risboller. Blir jul hos meg også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ikke bare det, for noen av oss blir det en LANGT hyggeligere jul også!
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Sv: Likestilt jul?Kjenner meg ikke igjen. Vi er ikke 100% likestilte, men vi er hverken mer eller mindre likestilte i julen enn ellers.
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
Jeg har ingen mann å dele oppgavene med (kjæresten min har ansvar for sin egen jul). Jeg er totalt på,etterskudd med absolutt alt, og har ikke en gang klart å bestemme meg for julematen - vi skal liksom skape vår Even tradisjon i år, og jeg føler presset.
|
|
|
#14 |
|
Shake it out!
|
Sv: Likestilt jul?Julepynten her består for øyeblikket av lysene jeg omsider fikk opp ute og en nisse mor kom med i går.
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Likestilt jul?Julekort har vi stort sett bare sendt digitalt i mange år, men i år fikk mannen ånden over seg og lagde et på papir. Fotokalender visste jeg igrunnen ikke at var en ting på julelista engang, det har vi aldri laget. Vasking er bare sånn anelse mer enn vanlig helgevask, og vi har vaskehjelp, så det er bare siste finish på lille julaften som må tas der. Vi har noen faste kakesorter som må lages, men det er ikke flere enn at det går greit. Å planlegge handling og middager i jula har jeg gjort så mange ganger at det går veldig problemfritt. Jeg er igrunnen sjelden julestresset. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp, det er helt sant. Man må/skal/bør gjøre det man liker og har lyst til. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Likestilt jul?Sitat nolomannen: "Eg er glad du tar så mykje av ansvaret for jula. Eg går utifrå at det er for at eg skal få ekstra god tid til å planlegga den perfekte gåva til deg. "
|
|
|
|
#19 |
|
heimføing
|
Sv: Likestilt jul?De årene jeg delte hus med en mann eller to (ikke samtidig da |
|
|
|
![]() |
|
|