Sv: Likestilt jul?
Opprinnelig lagt inn av indie, her.
Det vanlige argumentet vil jo da være "du må legge lista lavere". Men hvem er det som skal få definere lista? Mannen eller kvinnen eller begge to? Og hva hvis det innebærer å kutte ut julekort, julepynt, adventskalender, julestrømpe, julegaver (før julaften morgen), kaker, husvask, nissebesøk og annet hvis man lar mannen legge lista og organisere jula? Er ikke (et utvalg av) disse tradisjonene til glede for hele familien, ikke bare kvinnen?
Vet dere hva? Det blir faktisk jul uten julekort, julekaker, nisser, strømper, sølvpuss, fotokalender, og det meste av alt det som dere ramser opp. Helt sant.
Opprinnelig lagt inn av torsk, her.
Jeg bor alene med ungene (annenhver uke), så jeg gjør alt (ok, julaftendesserten er utdelegert til eksen, hun skal feire med oss). Men kjønnstypisk nok skriver jeg så godt som ikke julekort, og julebaksten begrenser seg til pepperkaker og julemenn. Har alltid gjort mye av julegaveordnings og organiseringen av sosialt samvær.
Jeg er som torsk. Skriver ikke julekort, baker pepperkaker (av kjøpedeig) og risboller. Blir jul hos meg også.
|