Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Give me all your ribbetips!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-13, 15:09   #41
konsulenten
Passiv

Standard

Sv: Give me all your ribbetips!

Bra. Kjedelig å tilbringe julaften i skapet under vasken fordi det tettet seg. Vi glemmer oss ikke bort en gang til.

Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 15:33   #42
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Har dampet tidligere, men nå prøvde jeg dette og det ble helt perfekt! Kommer til å gjøre det sånn heretter, takk for oppskrift. Kjøttet ble så saftig, utsiden supersprø og gyldenbrun.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 15:45   #43
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er den sausen med 15 hvitløksfedd så er den veldig god! Jeg sluttet med brun saus etter at jeg smakte den.

Han sa ikke at det var 15, men han hadde i en del hele uskrellede hvitløksfedd. Han silte all skyen over i en kasserolle, og knuste grønnsakene litt slik at det ble litt moste grønnsaker i den. Det så både lett ut og veldig godt ut.

Gammel 11-12-13, 15:56   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra. Kjedelig å tilbringe julaften i skapet under vasken fordi det tettet seg. Vi glemmer oss ikke bort en gang til.

I tillegg tiltrekker det seg rotter.

I Osloområdet har de verdens kuleste kumlokkampanje om dagen som går på å ikke kaste matrester i vasken og doen:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 19:15   #45
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå pleier jeg ikke kaste matrester i vask/do, men det som er flytende (saus) skyller jeg ut i vasken. Ribbefettet gikk samme veien den gangen vi glemte det. Har ikke tenkt på rotter i den forbindelse, grøss.

Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 19:17   #46
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Han sa ikke at det var 15, men han hadde i en del hele uskrellede hvitløksfedd. Han silte all skyen over i en kasserolle, og knuste grønnsakene litt slik at det ble litt moste grønnsaker i den. Det så både lett ut og veldig godt ut.

Det er helt sikkert den. Superlett og veldig god til ribbe. Prøv en gang.

Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 21:15   #47
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke så mye hvitløk i denne - her er oppskriften på den jeg så i programmet. http://mat.tv3.no/oppskrifter/jul-me...ibbe-helt-spro

Men ellers har jeg sett andre oppskrifter, varianter av samme tema.

Gammel 14-12-13, 21:46   #48
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det var ikke så mye hvitløk i denne - her er oppskriften på den jeg så i programmet. http://mat.tv3.no/oppskrifter/jul-me...ibbe-helt-spro

Men ellers har jeg sett andre oppskrifter, varianter av samme tema.

Det er mer hvitløk i den versjonen jeg har, men resten ser likt ut.

Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:33   #49
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Kopiert fra lavkarbo.no

Nannahs langstekte ribbe:
Den aller beste ribba jeg har spist var stekt på amerikansk vis..dvs langstekt på lav temp.Rut opp og stell ribba som vanlig. Stek den først 4 timer på 140-150 varmluft... så to timer på 90-100 varmluft deretter ut m ribba...strø svoren med salt pepper og brunt sukker (jul bare en gang i året da)
men går fint uten.
Ovnen på 200 varmluft inn med ribba ...pass på den..la den stå til svoren bobler..tok 13 min i min ovn.

Ribbe som dampes i vann blir kokt og fettet blir hardt..her smelter fettet og gjør kjøttet supermørt! Ikke ha i vann...ikke øs svoren ..kryddre som du pleier men ha evnt.over litt brunt sukker til slutt...svoren var faktisk like sprø dagen etter ..nam

Skal man ha tallerken/rist under?

Gammel 22-12-13, 17:42   #50
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg hadde ikke noe under. Ble bra.

Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:52   #51
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I Osloområdet har de verdens kuleste kumlokkampanje om dagen som går på å ikke kaste matrester i vasken og doen:

Ullungen digger denne!

Vi lagde forresten to typer asiatisk ribbe i går: Glasert ribbe med bl a five spice-krydder, og ribbe med honning og ingefær-glasur. Du og du så godt det var! Veldig gode begge to, om jeg velge holder jeg en knapp på den siste.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 18:27   #52
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg krydrer med salt, pepper og karri. Alle skryter av at den er SÅ god helt til de spør hva den er krydret med, da synes de det bare er rart.

Gammel 22-12-13, 18:41   #53
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Skal man ha tallerken/rist under?

Hvis ribba synker ned på midten pleier jeg å sette en skål eller lage en ball av folie og putte under.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 21:22   #54
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte frossen (etter avisenes anbefalninger) Gilde juleribbe. Er det noen som vet om dette er en tynnribbe eller familieribbe? Står ingenting om det på pakka.
Har så lyst til å prøve langsteking, men ser at det egner seg kun for tynnribbe?

Gammel 22-12-13, 22:04   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du ser lett om det er en tynnribbe eller en familieribbe - familieribben har en kotelettkam på den ene siden, altså mye mer kjøtt. Tynnribbe er like tynn over hele.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 22:10   #56
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg må legge ut bilde. Syns den ser lik ut over det hele. Da er det kanskje tynnribbe..

Gammel 22-12-13, 22:17   #57
Levic

Levic sin avatar

Standard

Slik ser den ut
[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

Gammel 22-12-13, 22:18   #58
Levic

Levic sin avatar

Standard

Og et siste
[IMG][/IMG]

Gammel 22-12-13, 22:20   #59
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Det ser ut som tynnribbe, ja.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 22:26   #60
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en familieribbe. http://ica.no/Product/226?pageId=29

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.