|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Give me all your ribbetips!
Jeg kjøprt heller ribbe som koster litt og som jeg vet er bra og tenker lite på å at den skal være så billig, det er uansett billig mat.
|
|
|
#22 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
Sv: Give me all your ribbetips!Det er jo helt groteskt billig med ribbe. Mener de solgte ut for ti kroner kiloen i fjor?! Kjøpte en haug til 29,90 her om dagen for å bruke til pølser, det er ribbe på sitt beste! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Som sagt, jeg har aldri laget ribbe og har derfor aldri sett på eller reflektert over prisen. Med kunstig lavt mener jeg at det det høres ut som et tapsprosjekt for den som selger kjøttet.
|
|
|
#24 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Give me all your ribbetips!Her lager vi bare Hellstrøms variant. Nydelig.
|
|
|
#25 |
|
Fortynnet
|
Sv: Give me all your ribbetips!Jeg kjøper i kjøttdisk der jeg ofte handler kjøtt til vanlig, og vet at jeg får en bra ribbe. At den da som regel er på tilbud til 59-79 kroner pr kg gjør ikke at jeg drar ut for å lete etter en dyrere en. Det er ikke poenget for meg heller at den skal være billigst mulig. Men heller ikke det motsatte. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
can-jur
|
Jepp. Ribbe brukes som lokkevare og selges med tap.
|
|
|
|
#27 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Give me all your ribbetips!Denne fungerer utmerket, synes jeg (med tips fra Arne Brimi): |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Oppskrift?
Jeg så det ble helt raseri når man prøvde å selge andre stykker dom "ribbe" også. Enig i at man kanskje burde kalle det noe annet enn skinkeribbe, men grunnen: bruke flere deler av grisen, var jo god. Stykket jeg har kjøpt har ingen ribbein i seg, så hvor den kommer fra har ikke så mye å si.
|
|
|
#29 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Give me all your ribbetips!Jeg bruker matprat sin metode. Jeg synes ikke ribbe er SÅ mye bedre langtidsstekt. Vanskeligere å få svoren sprø. (Om det skal være viktig) som tilbehør anbefaler jeg virkelig rosenkål stekt med bacon. Harriet Vane har lagt ut oppskrift for leeenge siden. Ellers er martis sine sukkerglaserte poteter godt til (synes jeg)
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fantastisk, denne skal jeg prøve.
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
2 ts salt pr 2 kilo kjøtt, jeg renskjærer kjøttet fra fettet og tilsetter 8-10% fett til ferdig kjøttfarse. Tilsetter 100 gram brødsmuler (fremdeles til 2 kilo), ett par løk, salvie, pepper og muskat til en enkel variant av middagspølse! Så lenge man passer på at det hverken er for lite eller for mye salt kan man ha i hva som helst av krydder. Serverer stekte pølser med ertepure av frosne erter og søtpotetmos, jeg elsker kjappe og samtidig gode hverdagsmiddager! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Sv: Give me all your ribbetips!Takk!
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Har dampet tidligere, men nå prøvde jeg dette og det ble helt perfekt! Kommer til å gjøre det sånn heretter, takk for oppskrift. Kjøttet ble så saftig, utsiden supersprø og gyldenbrun. |
|
|
|
#34 |
|
Off the map.
|
Sv: Give me all your ribbetips!Jeg så Hellstrøm lagde en ribbe - programmet het Helstrøms jul eller noe sånt, reprise fra et annet år. Det så veldig godt ut. Litt utradisjonelt, men med sprø svor.
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Sv: Give me all your ribbetips!Takk for tips. Neste ribbe jeg lager kommer jeg nok til å krydre litt mer, kanskje sånn som Fløyel sin over her, eller som denne fra Helles Kitchen:
|
|
|
#36 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Give me all your ribbetips!Vi lagde ribbe for første gang forrige jul og brukte oppskriften til Bent Stiansen (inviterer til fest <- bok). Mulig det er denne: http://www.godt.no/#!/oppskrift/756/...sens-juleribbe Ble hvertfall knallgod og vi hadde kjempegod hjemmelaget surkål til.
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Hvis det er den sausen med 15 hvitløksfedd så er den veldig god! Jeg sluttet med brun saus etter at jeg smakte den. |
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Give me all your ribbetips!Mye fett, ja. Bare husk på å ikke helle det ut i vasken sånn som vi gjorde (etter å ha lest i avisen at man ikke må helle ut i vasken |
|
![]() |
|
|