Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-13, 11:47   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Hvilken størrelse bruker han da? Mye går jo ikke så veldig høyt opp i størrelse heller.
(gymsokker er vel ikke veien å gå det heller? de tåler sikkert vann - og er jo strengt tatt som sokker - men ikke kule da)

Gammel 05-11-13, 11:48   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, gymsokker er jo helt forferdelige. Det skal han få slippe.

Han bruker 36-37 i sko.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 11:50   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse fra skoringen går opp til 36.
Enn sko fra birkestock da? De er kanskje drygent i pris?

Gammel 05-11-13, 13:23   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså jeg svarte på hva mitt barn har, ikke hva hun faktisk bruker.

Gammel 05-11-13, 13:30   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Her lukkes branndør inn til garderoben ved brann - så de fikk smertelig erfare hvor kjipt det var å ikke ha på seg sko da det var brannøvelse på verste slapsetiden i fjor.

Gammel 05-11-13, 13:32   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner jo egentlig at barn helst vil gå i sokkelesten, det er jo mest behagelig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:33   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner jo egentlig at barn helst vil gå i sokkelesten, det er jo mest behagelig.

Og sunt!

Men jeg kjøper argumentet om brannøvelser. Det pleier for øvrig å kurere sokkelesttrangen her.

Gammel 05-11-13, 13:59   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og sunt!

Men jeg kjøper argumentet om brannøvelser. Det pleier for øvrig å kurere sokkelesttrangen her.

Sannhet med modifikasjoner, på harde gulv som betong o.l. er det sunt å "variere underlaget" litt, ved å innimellom ha (gode) sko/sandaler med mykere såle. I terrenget eller på mykere underlag er det klart sunnest med minst mulig.

Vi ble ikke konstruert for å gå på asfalt eller betong. Så der må vi hjelpe naturen litt. I følge min svigermor som er spesialist på føtter.

Gammel 05-11-13, 14:15   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det blir fort mange sokkeskift dersom alle går i sokkelesten ut i garderoben for å ta av og på utesko. Iallefall når det er vått og sølete ute.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 18:51   #10
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Og sunt!

Det gjør ikke jeg. Barna mine trenger ikke gå i sko hele året for å unngå å bli våt 15 minutter en gang i året.

(Bill.mrk: Far er plattfot og vi har fått anbefalt så mye barfotgåing som mulig for ungene våre. De har tålt fint å bli våte til nå).

Gammel 05-11-13, 18:56   #11
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Men er det ikke obligatorisk med innesko hos dere? Hos oss sendes ungene som har "glemt" å ta på innesko, ut igjen i garderoben for å ta dem på. De fleste eldre elevene har crocs eller slippers. Noen bruker gymskoene.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 19:09   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Men er det ikke obligatorisk med innesko hos dere? Hos oss sendes ungene som har "glemt" å ta på innesko, ut igjen i garderoben for å ta dem på. De fleste eldre elevene har crocs eller slippers. Noen bruker gymskoene.

Obligatorisk schmobligatorisk, jeg skulle ønske at de, om ikke annet, sendte de ungene som gikk inn i gymsalen med klær på, og kom ut av gymsalen i bare undertøyet, om å gå inn og ta på seg igjen eller hente klærne sine, i stedet for å la dem suse resten av dagen rundt i undertøyet, og slik at vi må lete etter en eller annen som har nøkkel til gymsalen slik at vi får hentet klærne når vi henter ungene. At de i tillegg skulle legge merke til hva ungene har eller ikke har på bena er å ha veldig høye og urealistiske forventninger her hos oss.

Snakker om SFO nå, jeg aner ikke om de har eller ikke har innesko i skoletida. Men jeg håper de har på seg klær.

Gammel 06-11-13, 01:27   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det gjør ikke jeg. Barna mine trenger ikke gå i sko hele året for å unngå å bli våt 15 minutter en gang i året.

(Bill.mrk: Far er plattfot og vi har fått anbefalt så mye barfotgåing som mulig for ungene våre. De har tålt fint å bli våte til nå).

Jeg ser den, men jeg TROR det handler mer om sikkerhet enn om våte føtter. At det alltid vil være noen som stopper for å finne frem sko når de skal evakueres fort.

Gammel 05-11-13, 14:14   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, sorry, litt selvsentrert der. (Parkett stort sett hos oss)

Gammel 05-11-13, 14:36   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, sorry, litt selvsentrert der. (Parkett stort sett hos oss)

På skolen? Eller mente du hjemme? Parkett er visstnok også litt i hardeste laget i forhold til hva føttene våre er bygget for.

Gammel 05-11-13, 14:46   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

På skolen? Eller mente du hjemme? Parkett er visstnok også litt i hardeste laget i forhold til hva føttene våre er bygget for.

Tenkte på skolen, ja. (gammel villa)

Barn er jo så små og lette, og beveger seg veldig annerledes enn voksne - jeg har litt problemer med å tro at de ikke skal tåle å gå på parkett. Det er jo ikke sånn at vi ble designet for å bare vandre på grønne enger, heller.

Gammel 05-11-13, 19:03   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Tenkte på skolen, ja. (gammel villa)

Barn er jo så små og lette, og beveger seg veldig annerledes enn voksne - jeg har litt problemer med å tro at de ikke skal tåle å gå på parkett. Det er jo ikke sånn at vi ble designet for å bare vandre på grønne enger, heller.

Jeg har ikke sagt at de ikke tåler det, bare at det er en sannhet med modifikasjoner at barfot/sokkelesten alltid er det sunneste for foten, selv om de barfotelskerne liker å tro at det er det eneste saliggjørende. Hverken jeg eller ungene bruker noensinne sko/tøfler inne på parkettgulvet hos oss, både jeg og ungene liker desidert best å gå barfot. Jeg stresser heller ikke med at ungene dropper inneskoa på skolen, blir de våte så blir de våte, de har skiftetøy i hylla. Ingen har problemer av den grunn altså, men strengt tatt hadde det vært sunnere for foten om vi gjorde det av og til, for å avlaste mot det harde underlaget. Men viktig med bred nok fotseng, slik at foten får god plass til å bevege seg. Og variasjon er det viktigste.

Sist redigert av My : 05-11-13 kl 19:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:35   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra at de fleste ikke orker å skifte sokker selv om de blir våte.

Gammel 05-11-13, 14:37   #19
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Bortsett fra at de fleste ikke orker å skifte sokker selv om de blir våte.

Det er vel enten eller. Noen bruker 10-15 minutter av timen etter friminutt på å lete etter sokker og få dem på seg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:47   #20
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg har ikke fjerdeklassing, men han har noen innesko fra Viking. Finner de ikke på noen nettsider, men de er fra xxl og kostet 199,- Han liker de veldig godt, og de passer også for større barn. De har hverken knyting eller borrelås, men en elastisk åpning, så de er veldig enkle å ta på.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.