|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?Hvilken størrelse bruker han da? Mye går jo ikke så veldig høyt opp i størrelse heller.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?Ja, altså jeg svarte på hva mitt barn har, ikke hva hun faktisk bruker.
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?Her lukkes branndør inn til garderoben ved brann - så de fikk smertelig erfare hvor kjipt det var å ikke ha på seg sko da det var brannøvelse på verste slapsetiden i fjor.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Og sunt!
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Sannhet med modifikasjoner, på harde gulv som betong o.l. er det sunt å "variere underlaget" litt, ved å innimellom ha (gode) sko/sandaler med mykere såle. I terrenget eller på mykere underlag er det klart sunnest med minst mulig.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?Det blir fort mange sokkeskift dersom alle går i sokkelesten ut i garderoben for å ta av og på utesko. Iallefall når det er vått og sølete ute. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Er frisk!
|
Det gjør ikke jeg. Barna mine trenger ikke gå i sko hele året for å unngå å bli våt 15 minutter en gang i året.
|
|
|
|
#11 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?Men er det ikke obligatorisk med innesko hos dere? Hos oss sendes ungene som har "glemt" å ta på innesko, ut igjen i garderoben for å ta dem på. De fleste eldre elevene har crocs eller slippers. Noen bruker gymskoene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Obligatorisk schmobligatorisk, jeg skulle ønske at de, om ikke annet, sendte de ungene som gikk inn i gymsalen med klær på, og kom ut av gymsalen i bare undertøyet, om å gå inn og ta på seg igjen eller hente klærne sine, i stedet for å la dem suse resten av dagen rundt i undertøyet, og slik at vi må lete etter en eller annen som har nøkkel til gymsalen slik at vi får hentet klærne når vi henter ungene. At de i tillegg skulle legge merke til hva ungene har eller ikke har på bena er å ha veldig høye og urealistiske forventninger her hos oss.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg ser den, men jeg TROR det handler mer om sikkerhet enn om våte føtter. At det alltid vil være noen som stopper for å finne frem sko når de skal evakueres fort.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?Ja, sorry, litt selvsentrert der.
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
På skolen? Eller mente du hjemme? Parkett er visstnok også litt i hardeste laget i forhold til hva føttene våre er bygget for.
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Tenkte på skolen, ja.
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Jeg har ikke sagt at de ikke tåler det, bare at det er en sannhet med modifikasjoner at barfot/sokkelesten alltid er det sunneste for foten, selv om de barfotelskerne liker å tro at det er det eneste saliggjørende. Hverken jeg eller ungene bruker noensinne sko/tøfler inne på parkettgulvet hos oss, både jeg og ungene liker desidert best å gå barfot. Jeg stresser heller ikke med at ungene dropper inneskoa på skolen, blir de våte så blir de våte, de har skiftetøy i hylla. Ingen har problemer av den grunn altså, men strengt tatt hadde det vært sunnere for foten om vi gjorde det av og til, for å avlaste mot det harde underlaget. Men viktig med bred nok fotseng, slik at foten får god plass til å bevege seg. Og variasjon er det viktigste.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 05-11-13 kl 19:13. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Det er vel enten eller. Noen bruker 10-15 minutter av timen etter friminutt på å lete etter sokker og få dem på seg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?Jeg har ikke fjerdeklassing, men han har noen innesko fra Viking. Finner de ikke på noen nettsider, men de er fra xxl og kostet 199,- Han liker de veldig godt, og de passer også for større barn. De har hverken knyting eller borrelås, men en elastisk åpning, så de er veldig enkle å ta på. |
|
|
|
![]() |
|
|