|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?
Her kan du få en kjapp oversikt: http://www.utdanningsforbundet.no/Ho...-barnetrinnet/
![]() |
#42 |
Protonterapeut
|
Utdanningsforbundet er i mot, og det har vært noen lenker til forskning svevende rundt. Har ikke satt meg inn i det, det har ikke vært det som har vært viktig for meg.
![]() |
#43 |
ej ikke møjkets heije
|
Ikke sånne lange, men jeg trodde faktisk at ministrene ble kjørt i pansrede biler. (Jeg lærte meg forskjellen på limo og strech limo den gangen vi var i New York.) Ikke for luksusen, men av sikkerhetsmessige årsaker.
![]() |
![]() |
#44 |
Prettiest mess ever seen
|
Takk. Jeg har for så vidt fått med meg at lærerne og forbundet er mot.
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
Jeg tror faktisk utgangspunktet er at hvis det ikke er spesielle sikkerhetshensyn så er det ingen pansring o.l.
![]() |
#46 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Høyre har vel sagt at de er villige til å ofre karakterer i barneskolen, har de ikke? Ingen kilde, men jeg mener jeg har lest det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Artikkelen (selv om den er publisert av Utdanningsforbundet) viser at både fagmiljøet, en stor forskningsrapport fra UiO 2011, samt OECD er i mot. Det veier ganske tungt. Når i tillegg Høyre støtter seg på en feilaktig konklusjon av OECD-rapporten, en konklusjon som OECD selv tilbakeviser, bør dette være en no-brainer.
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg og har lest det men husker ikke hvor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg sitter med et inntrykk av at Høyre har forpliktet seg til dette med karakterer før de skjønte faktagrunnlaget, og ikke har fått til å snu sånn offisielt. Men de virker veldig halvhjertet på det nå. Jeg tror det blir en av deres "den kan vi ofre"-saker.
![]() |
#50 |
kan tilsettes alkohol
|
Det gir meg litt flau smak. De snakker om kvalitetsheving av skolen og går til valg på et vedtak de egentlig ikke aner konsekvensen av.
![]() |
#51 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg blir med på "Ja til forskningsbasert tjenesteutvikling!" Jeg blir så utrolig frustrert over at noen tenker at slike ting kun handler om meninger og ideologi og politiske skillelinjer og ikke baserer seg på fakta (som forskere kommer frem til med flid og møye).
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
maler
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg tror FrP kommer til å kjøre frem eldresak, lovfestet rett til sykehjem og full pensjon for gifte og samboende.
![]() |
#53 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg kjenner jeg er veldig spent på hva slags helsepolitikk vi ender opp med.
![]() |
#54 |
Sviiisj!!
|
[Bitter flåse-alert] Nei, de har jo antydet at de vil bruke 2-3 milliarder på sykehusreformer, såh. Og det er jo akkurat hva sykehusansatte ønsker seg, enda mer omlegginger som gir mindre produksjon/effektivitet og med lange kartlegginger for så å spare én seng.
![]() |
#55 |
maler
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Jeg er også spent på helsepolitikken. Og håper at de tenker seg om før de handler. De regionale helseforetakene er kanskje ikke det smarteste, men det er iksom ikke bare å fjerne dem heller.
![]() |
#56 |
Protonterapeut
|
FrP vil kvitte seg med slike som meg, altså.
![]() |
#58 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Bare se, FrP begynner allerede: http://ipad.dagbladet.no/2013/09/10/.../frp/29191997/
![]() |
#59 |
Sviiisj!!
|
Tjah, hvis man tar med Osloprosessen (selv om det ikke var en reform, "bare" en omorganisering), så har det vel vært større omlegginger ganske så ofte de siste årene. Og de rødgrønne har altså ikke akkurat gjort en forbilledlig innsats på området heller.
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?Akkurat nå klarer jeg ikke å se at skolen blir en vinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|