|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"
Alt må ikke skje på barnas premisser, men noe må det. Ganske mye egentlig, om vi voksne skal ha det gøy. I alle fall om det er våre egne unger vi skal ta med, for de er dessverre ganske flinke til å si i fra når de ikke har det kjekt...
JA!!! Dvs, selve flyturen i seg selv er sjelden et problem i dag hvor man har tv i seteryggen. Ungene sitter jo som tente lys
Det er kjempeegoistisk å plassere dem i bamseklubb. Men sikkert kjekkere for ungene enn å bare ligge ved bassenget, sammen med foreldre som helst vil sole seg... Våre unger får ikke være mange timene i bamseklubb når vi drar på charter, vi har tatt ferie for å være sammen med ungene, ikke for å sende dem fra oss. Men det kan være ok at de får være med noen få timer, for å bli kjent med de andre ungene på hotellet.
Tja.... Det er nok liten tvil om at barn flest har få minner fra den første tiden, i alle fall levende minner. Vi har selv et land vi ønsker å dra til, men ikke før minstemann er stor nok til å ha skikkelig utbytte av det - dvs er 5 år +.
|
|
|
#2 |
|
trøtt
|
Sidespor: Er det egoistisk å sende barna på bamseklubb? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Det egoistiske i det er at en del (som jeg kjenner), synes at bamseklubb og tilsvarende er en fin ting for da får de et par timer fri fra ungene.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Eneste årsaken til at vi reiser mindre nå enn før, er økonomien. Den blir jo ofte litt skralere etter at man får barn. Så det er penger det står på for vårt vedkommende, ikke redsel for at reisemålet eller reisemåten skal være "uegnet for barn".
|
|
|
#5 |
|
Kidding, right?
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Ja takk begge deler! Vi reiser MASSE med barna, det går så fint atte. Klart de mås tas hensyn til og at endel ting underveis gjøres på barnas premisser. Husker det - klart de gjør! Dessuten elsker de å se på bilder og video fra turene våre etterpå. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Det går helt fint å reise med små barn. Christian har reist med oss til Spania fra han var 3 måneder gammel. Ikke noe problem. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Etter å nylig å ha kommet hjem fra 1 uke på Kreta, med Storesøster (snart 6) og Lillebor (snart 1), kan i hvertfall jeg skrive under på at jeg reiser INGEN STEDER som ikke er lagt opp til BARN.
|
|
|
#8 |
|
X First Lady
Sist redigert av Michelle : 06-05-07 kl 11:07. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det irriterer meg også. Svigers har tatt det enda lenger. De har alltid sagt at de skulle reise når ungene ble store. Nå er ungene 30 og 35. Så sa de at de skulle reise når de ble pensjonister. Nå er de pensjonister. Reiser de noe sted.. nei.
Barn kan ha glede av ting selv om turene ikke legges opp bare på barns premisser. Vi har vært på flere ferieturer etter at vi fikk barn. Vi prøver å kombinere barnevennlige og voksenvennlige aktiviteter. Eldstemann er en nysgjerrigper og elsker å reise.
Med eldstemann hos oss vil jeg si NEI. Det er ikke noe særlig forskjell på korte og lange flyturer. Han har vært en tålmodig type fra han var baby og lange togturer og flyturer har gått som en drøm. Da han var 2 år reiste vi 12 timer med tog på en dag. Han ble ikke utålmodig. Da vi skulle av toget spurte han når han fikk reise med tog igjen.
Nei! Jeg hadde gjerne tatt med meg ungene på ryggsekkferie. Det er ikke alle steder jeg hadde tatt dem med nå når de er så små, men jeg hadde ikke vært redd for å ta dem med på ryggsekkferie. Bamseklubb og charter har vi aldri prøvd.
Barna har masse glede av reise før de fyller fem. Glede av noe avhenger heller ikke av hva man husker. Hvis barna mine har det bra i øyeblikket holder det for meg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Viser tenner
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Jeg vil ikke sette livet mitt på "hold" selv om jeg har fått barn, men det er klart at det kreves mer planlegging når man reiser med barn, for vår del tre barn.
|
|
|
#11 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Klart det koster litt ekstra å dra med seg småbarna på tur. Men man kan da ikke sitte hjemme og glo hele tiden heller?
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Jeg synes storbyferie med barn er glimrende. Jeg hører mange som sier som du, at det ikke er ferie som passer for barna. Vi har hatt med småtten til NY og Roma, og har hatt det fantastisk begge stedene. Det er jo så mye å gjøre med barn i en storby! Museer er kjempegøy, samme er parker, uterestauranter, dyrehager, utekonserter osv. Det er jo så mye liv i storbyer. Jeg synes virkelig det er barnevennlig, så fremt man evner å se at man da ikke kan tilbringe dagene inne på et shoppingsenter. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Vi hadde fire dager i oslo i fjor (som en del av bilferien) og ungene storkoste seg. Museer, kafeer, litt butikker og selvsagt trikkekjøring. Åtteåringen har allerede planlagt at neste år skal vi på Munchmuseet og til Holmenkollen fordi det kunne han tenke seg å se. Jeg regner med at Oslo ikke er så annerledes enn andre byer å ha med barn i. Om man bare forbereder seg med å finne ut hva som skjer. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Tror alder har litt å si her også jeg.
|
|
|
#15 |
|
navnet sjemmer ingen
Vi hadde med en fireåring også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Peppy!
|
Nå skal ikke jeg misjonere altså, men føler bare for å si at jeg synes det å løpe rundt i en storby når man nærmer seg to år er glimrende. Store parker, statuer å klatre på, fontener å kaste mynter i... Ja, i det hele tatt. Vi tar ofte med oss toåringen vår til sentrum på lørdager. Da er det jo så mye for ham å gjøre og se på. Og vi har absolutt ikke en gutt som sitter stille i vognen sin. Han skal på eventyr, og finner seg ikke i hva som helst. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Ellers så anbefaler dr. Dop her at alle søte små får solide doser med Vallergan på lange flyturer hvis de ikke oppfører seg. :deltar: Sist redigert av Miss Norway : 02-05-07 kl 00:03. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Jeg er sikker på at diskusjonen blir mye morsommere hvis du lar det siste avsnittet stå. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Takk for tips, vi har en gammel flaske stående, den kan tydeligvis come in handy når vi skal kjøre 400 mil til sommeren. Jeg mener; hvorfor stoppe og ta pauser når man kan dope ned ungene og komme fram på halve tiden. |
|
|
|
![]() |
|
|