|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til
![]() |
#42 |
Tittel og tittel....
|
Ikke her heller. Mine fadderbarn har fått litt forskjellig faktisk. Og det handler litt om reise eller ikke osv.
![]() |
#43 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilJeg kom på at jeg faktisk er fadder til en komfirmant i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til2000? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilHva som er vanlig varierer nok veldig.
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#50 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilEg huske ikkje kva eg ga fadderbarnet mitt men broren hans, altså min nevø som eg ikkje er fadder på, fikk iPad i fjor. Vi er en liten familie og eg har god økonomi så eg like å gi dyre gaver til dei få vi er.
![]() |
![]() |
#52 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilTråden får meg til å tenke på hva moren til mitt fadderbarn sa for 7-8 år siden. Hun påsto at det nå var helt vanlig å gi fadderbarn 10.000 kroner i konfirmasjonsgave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Personlig pessimist
|
Det er lov å prøve seg!
![]() |
![]() |
#54 |
Bedreviter
|
"Da blir h*n nok skuffet |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Ferdiglada
Eg har berre søstera mi og hennar to barn. Ingen svigerfamilie. Min bror er Jehovas Vitne og dei tantebarna tar ikkje i mot gåver.
![]() |
![]() |
#56 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilDu trenger ikke forsvare noe som helst Tussa, jeg prøver bare å nyansere. Vi gjør forskjellige valg ut fra økonomi og livssituasjon, og mange av svarene (og summene) i denne tråden kan få folk til å steile. For det er helt klart store summer det er snakk om her, og jeg tror nok mange tenker at FP er fjernt fra RL når det gjelder svarene i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilDet har du heilt rett i, Agenten, men det er jo også en del av det heile bildet. Mange slutte å gi julegaver til tantebarna ved konfirmasjon til dømes, men for meg føles det heilt fjernt å skulle gjere. Hadde eg hatt 15 stk av dei hadde eg nok tenkt annaleis.
![]() |
![]() |
#58 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilVi har kjøpt tursekker til fadderbarn og nieser/nevøer. Hvis ikke de liker å gå på tur, så trenger man det alltids til ferie, helgeturer med venner, til og fra studiested osv. For de mer turinteresserter har vi også vurdert telt eller stormkjøkken. Sovepose, grevlingtrekk, kniv mm. Jeg har av prinsipp gitt gaver og ikke penger så langt, men det er fordi disse ikke har vært så flnk med penger. Ville ikke at pengene skulle gå til en tur på kino eller et dataspill.
![]() |
#59 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilDette er en gutt som er veldig flink med penger, har derfor ingen problem med å gi han det. Dette er penger han uansett får lov til å bruke nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Drømmer
|
Det mener jeg også, vi slutter derfor ikke å gi gaver . Vi har ikke mer enn 8 nevøer/nieser da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|