|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi hadde egentlig tenkt å dele hytte en uke med noen venner i sommer. Det ble ikke noe av pga ulike ferietider, men jeg tror det hadde gått helt fint. Jeg har andre venner jeg ikke ville reist på ferie med, fordi vi er for forskjellige.
![]() |
#42 |
Epikur
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familier
![]() |
#43 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierJeg har svært blandede erfaringer med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Personlig pessimist
|
Men man reiser jo ikke på ferie med sånne!
![]() |
![]() |
#45 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierHver sin leilighet slik at man slipper å irritere seg over andres rot, slipper å stresse over sitt eget rot, og for å ha ett sted å trekke seg litt tilbake innimellom. Det mener jeg er oppskriften, nesten uansett hvor gode venner man er!
![]() |
#46 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi ha stort sett veldig gode erfaringer. En av familiene vi har reist med kmmer vi ikke til å reise med igjen. Helt tydelig at vi hadde veldig ulike forventninger og jeg og mannen synes de kjørte vel mye ego-løp til at vi vurderer det igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierStortsett de siste årene har vi reist sammen med noen, det være seg famileturer, weekender ol. Noen tar litt mer energi enn andre for de man gjerne har litt forskjelig syn på hva barn skal få lov til (og ikke får lov til), mens andre er meget avslappende å reise med. Vi har både prøvd det med å dele hus (men da aldri mer enn i 1 uke), og vi har bodd på samme hotell/leiligheter vegg-i-vegg. Veldig kos begge deler om man kommer godt overens, men jeg personlig kjenner at 1 uke er nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierTakket være denne tråden har jeg akkurat sendt avgårde en mail til de som skal være med på ferie som jeg ikke kjenner, for at de ikke skal få angst over hvordan vi er på ferie.
![]() |
#49 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierFerie med venner har vi vært på mange ganger, bare gode erfaringer. Familie derimot...vel,jeg skal ikke begynne på den.
![]() |
#50 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi har hatt to familieferier de siste årene sammen med venner og deres barn.
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi reiser i hovedsak alene på ferie. Vi liker å kunne bestemme fritt hvordan vi skal ha det, og hva vi vil gjøre og når. Vi har likevel veldig gode erfaringer med å reise med venner, og forsåvidt også familie. Med venner har vi delt hytte (under en uke). dette har fungert knirkefritt. på lengre turer har vi hatt separate boenheter noe som har vært supert. Da har vi likevel vært masse sammen, spist sammen og funnet på ting, samtidig har vi hatt mulighet for å trekke oss tilbake. Vi reiser gjerne med venner igjen om tidspunktet passer. det er ikke et must at man er enige om alt, men avklaringen om hvordan vil ha det er utrolig viktig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierTusen takk for masse svar. Ser jo at det også her inne er blandede erfaringer med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi skal på vingård i Italia.. 6 familier i hver vår leilighet og hver vår leiebil! Alle gjør det de selv vil, og så har vi langbord med mat og vin om kvelden! Blir perfekt!
![]() |
#54 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vi er også akkurat slik! Men de siste årene har vi reist såpass hyppig at vi kjenner at vi godt kunne vært sammen med noen deler av ferien(e). |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Er det ikke ganske kjipt å holde kontroll på "vår" og "deres" mat også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() |
#58 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierNettopp dette med at hver amilie kan gjöre det de har lyst til, kan ogsaa vaere vanskelig. Vi er glade i aa dra paa sightseeing for eksempel, men da gutten vaar (som vanligvis gjerne er med oss), hörte at den andre familien ville bli ved bassenget, var det ikke saa hyggelig lenger. Vi ville jo gjerne ha han med oss, men fölte oss veldig slemme, liksom. Nei, vi drar heller alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|