Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har barna dine julekalender/adventskalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 18:29   #41
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ok, stryk den. Jeg glemte at i pakken merket "4" ligger det flybilletter til hippieland.

Gammel 29-11-12, 18:30   #42
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine små tøtter har hatt litt vanskelig med å bestemme seg hvilken de vil ha.

De har den sjokoladekalenderen til 10kr da. Men yngste er egentlig ikke noe snopefan, så måtte finne på noe annet.

Etter å ha diskutert med jentene, er mors konklusjon blitt å kjøpe 1 lego friends og 1 pet shop, tømme kalenderen og blande de til begge to og altså da lage en pakke kalender av det.

Så håper jeg jentene syns det hørtes ut som en like himla god ide som mor når hun kom på det.

Gammel 29-11-12, 18:33   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legokalender, og for første gang i år; opplevelseskalender for familieopplevelser. Det hender han både får epebåter med kaninører og bamseformet egg i matpakkene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:35   #44
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har kjøpt lego-friends kalender, og så blir det noen pakker utenom, men det blir ikke hver dag.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:15   #45
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene får både ferdig kjøpte kalendere og matpakker med gulost.

Gammel 29-11-12, 19:20   #46
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Her skal Ullungen ha pakkekalender i år. Det har hun aldri hatt før, og har heller ikke etterspurt det, men vært strålende fornøyd med kjøpekalender. (Playmo i fjor var en stor hit.) Så når vi nå debuterer med pakkekalender, er det ene og alene fordi jeg var på IKEA for noen uker siden, og fant et genialt konsept med 24 små dekorative poser man kan putte ting oppi. Ekstra genialt er det fordi vi har en bjelke i taket mellom kjøkkenet og stuen, som passer perfekt til å henge posene i. Det er altså mors trang til adventsdekorasjon som er hoveddrivkraften.

Ellers har vi denne på deling, som vi åpner tredje hver dag:

(Den er ikke ny av året, men blir fylt opp med sjokolade før adventstiden.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:21   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

2x Legokalender og 1 Petshop. Sjokoladekalendere fra banken vår + at poden kom hjem med sjokoladekalender delt ut i klassen av en venn.

De får matpakker med MUK, og av og til Nugatti for å irritere andre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:25   #48
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ødelegger guttene mine fullstendig og gir dem både hver sin pakkekalender og hver sin Lego Star Wars kalender. I tillegg har de Vennebyen kalenderapp og får sikkert sjokoladekalender av mormor.

Minsten trenger ikke matpakke i barnehagen, men det hender også at skolegutten får matpakker som innholder annet enn brødskiver (når han ikke smører maten sin selv).

Sist redigert av ~TM~ : 30-11-12 kl 01:17.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:27   #49
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

11-åringen ønsket seg sjokoladekalender og fikk det.

Gammel 29-11-12, 19:33   #50
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Mine tre har fått lego starwarskalender på deling. Da åpenr de hver tredje dag, og var superfornøyde med det alle sammen (6-14 år)

Gammel 29-11-12, 19:34   #51
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sønnen min får pakkekalender. Den har ligget ferdig i en pose siden mandag kveld og jeg gleder meg til å henge den opp på den faste spikeren. I tillegg får han en sjokoladekalender av sin mormor.

I matpakken er det alltid to brødskiver, men pålegget varierer ut fra hva vi har i kjøleskapet. Noen ganger hender det til og med at jeg legger oppi noen druer eller cherrytomater også.

Gammel 29-11-12, 19:51   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Han fikk brodert kalender til å henge pakker på for et par år siden. Hun får i år. Mamma (altså deres mormor) broderer.

Jeg tar absolutt sjangsen, selv om de risikerer å ødelegges og jeg nok ikke får likelønn...

Matpakker får de dog ikke, barnehagen har fullpensjon. Knerten sa klart fra her en dag at han ville ha matboks med i barnehagen. Med pasta i! Så åpenbart kan litt gode matpakker ødelegge ungene i alle fall, når man bytter bhg til en der man ikke trenger slikt....

Gammel 29-11-12, 19:53   #53
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Vesla her har ikke hatt kalender før, men jeg tror hun skal få i år. Har et par dager til å bestemme meg på. Neida, vi skal ut å finne en i morgen, tenkte jeg. Hun skal få velge selv, men sjokoladekalender får hun ikke. Hun fikk en flax-kalender av oldefaren sin, vi skal skrape den også selvfølgelig, men den er nok ikke så spennende for henne.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:57   #54
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Tidligere år har de hatt pakkekalender. I år slår vi til med legokalender i pakke nummer en så jeg regner med at de i årene som kommer fra har to kalendere hver. Jeg hadde flere kalendere selv i sin tid og kan derfor slappe fullstendig av, trygg og sikker på at dette ikke ødelegger noe som helst - det bare gjør adventstiden mer magisk og julen akkurat like fantastisk som før.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:58   #55
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Playmobilkalender til vesla og Flaxkalender(e) til resten av gjengen.
Det blir bra!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:58   #56
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mine barn får kombinert pakke- og aktivitetskalender. Pakke hver sin dag på hverdagene, felles aktivitet i helgene. Hadde de fått velge, hadde det vært bare aktiviteter, men når logistikken skal gå opp ift fritidsaktiviteter, blir det mer stress enn kos, derfor pakker i uka. Akkurat det var enklere da de var mindre.

De to store har laget kalender til oss voksne, forresten. Vi åpner annenhver dag, og et det som den de laget til oss i fjor, er innholdet tjenester - en kopp kaffe, at de passer minstemann en halvtime, at de lager middag og den type ting. De har fnist og hvisket mye mer over den kalenderen enn over sin egen de siste dagene, så helt ødelagte er de ikke.

Matpakker? Null variasjon, og null stjerneformet agurk, så det jevner seg vel ut. Barn 1: tre husman knekkebrød, samt seks skiver trønderfår innpakket i folie ved siden av. Frukt på skolen. Barn 2: tre brødskiver med smør, namdalsgomme og ekstra kanel, en yoghurt, ett eple eller en klementin. Barn 3 får alle måltider i barnehagen.

Gammel 29-11-12, 20:05   #57
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen julekalender, nissen kommer med julestrømpe og så elsker jeg å lage variert matpakke og ja, det hender det er agurk med stjernemønster, fiskekaker, egg og andre godsaker.

Gammel 29-11-12, 20:35   #58
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mine får forresten flaxkalender fra bestefar også.

Og når det gjelder matpakke så får lillebror 2 brødskiver med syltetøy og brunost på. Storebror får mat på skolen.

Gammel 29-11-12, 20:41   #59
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Mine får tre kalendere..
Vi har som alltid en aktivitetskalender der hele familien deltar på aktiviteten. Det kan være alt fra å lese en god bok sammen, til kino, baking osv..
Så får de to største en lego kalender hver og minste får mummi kalender.

Også kom bestemor med kinderkalender til hver av de.. Det viste ikke vi, ungene jublet!

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 20:52   #60
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt kalenderen som hører til årets barne-tv, får se om den faller i smak. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en kalender med gammeldagse bilder også, men svigerfar har visst kjøpt legokalender i Danmark. Jeg har ikke startet med pakkekalender, ennå. Med bursdag rett før advent synes jeg ikke det er behov for det (og hvis/når jeg først begynner må jeg vel fortsette fram til hun er nærmere 25), det får komme hvis det blir sterke ønsker.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.