|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine små tøtter har hatt litt vanskelig med å bestemme seg hvilken de vil ha.
|
|
|
#43 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Legokalender, og for første gang i år; opplevelseskalender for familieopplevelser. Det hender han både får epebåter med kaninører og bamseformet egg i matpakkene.
|
|
|
#46 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Her skal Ullungen ha pakkekalender i år. Det har hun aldri hatt før, og har heller ikke etterspurt det, men vært strålende fornøyd med kjøpekalender. (Playmo i fjor var en stor hit.) Så når vi nå debuterer med pakkekalender, er det ene og alene fordi jeg var på IKEA for noen uker siden, og fant et genialt konsept med 24 små dekorative poser man kan putte ting oppi. Ekstra genialt er det fordi vi har en bjelke i taket mellom kjøkkenet og stuen, som passer perfekt til å henge posene i. Det er altså mors trang til adventsdekorasjon som er hoveddrivkraften.
|
|
|
#47 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?2x Legokalender og 1 Petshop. Sjokoladekalendere fra banken vår + at poden kom hjem med sjokoladekalender delt ut i klassen av en venn. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
trøtt
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg ødelegger guttene mine fullstendig og gir dem både hver sin pakkekalender og hver sin Lego Star Wars kalender. I tillegg har de Vennebyen kalenderapp og får sikkert sjokoladekalender av mormor.
Storebror '02 og Lillebror '07. Sist redigert av ~TM~ : 30-11-12 kl 01:17. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?11-åringen ønsket seg sjokoladekalender og fikk det.
|
|
|
#50 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine tre har fått lego starwarskalender på deling. Da åpenr de hver tredje dag, og var superfornøyde med det alle sammen (6-14 år)
|
|
|
#51 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Sønnen min får pakkekalender. Den har ligget ferdig i en pose siden mandag kveld og jeg gleder meg til å henge den opp på den faste spikeren. I tillegg får han en sjokoladekalender av sin mormor.
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Han fikk brodert kalender til å henge pakker på for et par år siden. Hun får i år. Mamma (altså deres mormor) broderer.
|
|
|
#53 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vesla her har ikke hatt kalender før, men jeg tror hun skal få i år. Har et par dager til å bestemme meg på. Neida, vi skal ut å finne en i morgen, tenkte jeg. Hun skal få velge selv, men sjokoladekalender får hun ikke. Hun fikk en flax-kalender av oldefaren sin, vi skal skrape den også selvfølgelig, men den er nok ikke så spennende for henne. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Tidligere år har de hatt pakkekalender. I år slår vi til med legokalender i pakke nummer en så jeg regner med at de i årene som kommer fra har to kalendere hver. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Playmobilkalender til vesla og Flaxkalender(e) til resten av gjengen.
|
|
|
#56 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine barn får kombinert pakke- og aktivitetskalender. Pakke hver sin dag på hverdagene, felles aktivitet i helgene. Hadde de fått velge, hadde det vært bare aktiviteter, men når logistikken skal gå opp ift fritidsaktiviteter, blir det mer stress enn kos, derfor pakker i uka. Akkurat det var enklere da de var mindre.
|
|
|
#57 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Ingen julekalender, nissen kommer med julestrømpe og så elsker jeg å lage variert matpakke og ja, det hender det er agurk med stjernemønster, fiskekaker, egg og andre godsaker.
|
|
|
#58 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får forresten flaxkalender fra bestefar også.
|
|
|
|
#59 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får tre kalendere.. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg har kjøpt kalenderen som hører til årets barne-tv, får se om den faller i smak. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en kalender med gammeldagse bilder også, men svigerfar har visst kjøpt legokalender i Danmark. Jeg har ikke startet med pakkekalender, ennå. Med bursdag rett før advent synes jeg ikke det er behov for det (og hvis/når jeg først begynner må jeg vel fortsette fram til hun er nærmere 25), det får komme hvis det blir sterke ønsker.
|
![]() |
|
|