|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: FlaskematingPalmen, etter info jeg har fått i dag, vil jeg gå så langt som å avbefale Calma-flaskene, dessverre.
|
|
|
#43 |
|
Trøtt
|
Sv: FlaskematingOj, ja det var nyttig info Saint. Er ikke 1-3 mnd levetid veldig kort? I hvertfall mtp at man har mange flasker i rotasjon?
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: FlaskematingOi, det var kort levetid ja, Saint. Avent sine holder ganske mye lenger, husker ikke helt hvor ofte vi byttet i starten, men der får en i det minste kjøpt smokkene "løst". Flaskene har vi hatt hele veien, nesten ingen av dem vi har måttet bytte. Bra at du får handlet inn via UK, Palmen, det er vel en del billigere også. Og benksterilisator er gull, jeg likte det mye bedre enn mikrovarianten.
|
|
|
|
#45 |
|
Ekvilist
|
Sv: FlaskematingPjokken har fått flaske dann og vann i drøyt tre år (på "fulltid" det første året), og flaskene (Avent) er fortsatt helt fine. Har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt.
|
|
|
#46 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FlaskematingVi bruker MAM sine flasker og sutter, og jeg er veldig fornøyd. Har 8 stykker, for det passer omtrentlig med døgnbehovet. Alle delene vaskes i oppvaskmaskinen, og så koker jeg alt sammen i pinnekjøttkjelen hver kveld. Ikke spesielt arbeidskrevende i det hele tatt. MAM-flaskene bestod tidligere av flere deler, men nå er det ikke slik lengre. Det er kun flaske, sutt, og den ringen man fester sutten i og skrur på flaska.
|
|
|
|
#47 |
|
Trøtt
|
Sv: FlaskematingDet er derfor jeg går for Avent fra starten nå, Marit K, fordi det er få deler. Jeg likte veldig godt dr brown flaskene, men 5 deler pr flaske pr baby blir rett og slett for mye styr.
|
|
|
#48 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FlaskematingDette er ikke helt stuerent tips men jeg kommer med det likevel:
|
|
|
#49 |
|
lettere utlada
|
Sv: Flaskemating
Siterer dette i sin helhet. Og det gikk MINST 16 flasker i døgnet.
|
|
|
#50 |
|
lettere utlada
|
Vi gjorde det samme. Og det var de på sykehuset som gav meg tipset. Som hun ene barnepleieren (som forresten var tvillingmamma selv) sa "Med to skrubbsultne småtroll så er det veldig greit å kunne grabbe en flaske uten å måtte koke opp vann osv..."
|
|
|
#51 |
|
Trøtt
|
Sv: FlaskematingHvordan varmet dere opp da, Taien og Acino? Sist fulgte jeg boken til punkt ogbprikke, men dere har et viktig poeng ift å være alene med to sultne babyer. Må vurdere en pragmatisk linje da. ....
|
|
|
#52 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: FlaskematingLøsningen på varmtvann Dette er en genial greie, vi har lagt inn en sånn på det nye kjøkkenet vårt, og har alltid 2 liter kokt vann i en egen kran, det er bare å tappe i vei.
|
|
|
#53 |
|
Ekvilist
|
Sv: FlaskematingJeg kjenner at jeg blir småhissig av å lese om sykehusansatte som råder folk til å blande MME på måter som er frarådet av WHO. Min yngstemann var av de som helt nyfødt på sykehus fikk ferdigblandet MME merket med tre dagers holdbarhet, og det synes jeg er helt uakseptabelt. Folk må gjøre som de vil selvfølgelig, men jeg synes ikke det er greit at sykehus praktiserer mating av nyfødte på denne måten.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 16-10-12 kl 13:57. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: FlaskematingJeg er enig med Irma i at sykehusene virkelig gjør en for dårlig jobb i å følge retningslinjene på MME de oppbevarer og på informasjonsfronten generelt. Alt jeg har lært om MME og flaskemating har jeg lært her, på Flaskeposten og i den fantastiske flaskematingsboken. Helsevesenet kan skremmende lite...
|
|
|
|
#55 |
|
Trøtt
|
Sv: FlaskematingSom sagt så fulgte jeg alle anbefalinger sist, og vannkoker/kaldt kokt vann i kjøleskapet og pulverdispenser funker det, men det er volumet jeg må se på. Clas Ohlson har en vannkoker som varmer til 40 grader, den er også et alternativ. Da kan jeg koke opp vann, avkjøle det og varme til 40 grader før blanding.
|
|
|
#56 |
|
Salt in the rainbow
|
Det var neimen ikke dumt!
|
|
|
#57 |
|
|
Sv: FlaskematingDen vannkokeren høres smart ut! Skal vurdere en sånn dersom vi havner på flasker igjen, gitt. Skjønner godt at en må vurdere volum og sånt med to barn altså, jeg mente ikke noe annet.
|
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: FlaskematingJeg har en tvillingmamma i barselgruppen, og hun har gått over til romtemperert melk. Bruker mye ferdigblandet på kartong når hun er ute.
|
|
|
#59 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: FlaskematingPalmen, sjekket du linken jeg la inn over her? Den er genial altså.
|
|
|
#60 |
|
Ekvilist
|
Mulig jeg misforstår det du skriver her, men så vidt jeg husker så er hele poenget med de nyeste retningslinjene at pulveret skal blandes i vann som er over 70 grader, for å ta liv av et-eller-annet som jeg ikke husker navnet på?
|
![]() |
|
|