|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Lavtlønnsyrker
Det var ikke ment som en generell betraktning, men som et tilsvar til DD på de som kunne betjene leieutgifter på 10.000 men ikke fikk lån. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
Det er veldig vanlig. Jeg snakket med kundekontakten om det senest i dag, siden det er en ting som frustrerer meg. (På vegne av andre, that is.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ser lyst på livet
|
Da er nok jeg i overkant naiv kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nope. Og tro meg, hun har prøvd. Hun har stålkontroll på økonomien, men hun har ikke egenkapital. Og med den leieprisen har hun ingen mulighet til å opparbeide seg noen. Ikke lån på vilkår!
![]() |
#46 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måtte ha egenkapital og helst vise til at de var spart opp over tid, som i evne til sparing.
![]() |
#47 |
heimføing
|
Jepp. Dette var meg for ti år siden. Null egenkapital. Bra inntekt, men ikke råd til å spare noe. Fikk ikke lån. Ikke før jeg var "heldig" nok til å få meg en samboer med bolig hvor jeg kunne bli medeier og tjene på verdistigningen slik at jeg "tjente" en halv mill på de årene jeg var i det forholdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Passiv
|
![]() Sv: LavtlønnsyrkerMen man kan da få etableringslån i kommunen som kan dekke egenkapitalen. |
![]() |
![]() |
#50 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: LavtlønnsyrkerJeg kjenner jeg er utrolig glad for at mine foreldre kunne stå kausjonist for lånet når vi kjøpte for 1 1/2 år siden. Og enda mer glad jeg er jeg når boligen bare på et år har økt verdi med flere hundre tusen, vips vi har slettet foreldre som kausjonist og vi har noe EK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
heimføing
|
Jeg vet ikke nå, men jeg var for gammel til å få det da jeg var på leiemarkedet. Og ja, jeg hadde vært gift og eid hus tidligere. Men det var langt utpå landsbygda, så der ble det intet overskudd å ta med seg etter skilsmissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Eventuelt skal det statistisk sett være like mange menn som kvinner som har disse lavtlønte yrkene og at like mange menn som kvinner sliter med å livnære seg på en inntekt. Men aller helst skal alle yrker lønnes slik at man kan klare seg greit på en inntekt selv om man har et barn eller to.
![]() |
|
|