Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Havner pocketbøkene i bokhylla?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 18:29   #41
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.823
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Bøker er bøker. Det som får plass i bokhylla får være i bokhylla.

Akkurat. Grøsser med tanken på å kaste bøker, pocket eller ei. Her har pocketbøkene en egen stor hylle 9-10 hyllemeter, sånn cirka.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 18:34   #42
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Bøker er bøker, og bøker vi ønsker å ta vare på for å lese igjen, eller fordi de er viktige for oss på andre måter, havner selvfølgelig i bokhylla. Jeg synes for øvrig en stue uten bøker ser naken ut.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 18:42   #43
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Jeg har alle slags bøker i bokhyllene. Alt fra fagbøker til M. Sandemo.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:03   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Det spørs jo litt på pocketbøkene da. Jeg har nok lest en del bøker jeg ikke har fremme, men det er ikke inbindingen det står på. Mye bokhylleplass går også med til arvede bøker jeg ikke har lest.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:08   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.906
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Tullinger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:16   #46
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

For meg spiller det ingen rolle om bøkene er innbunden eller i pocketformat. De bøkene som jeg vil beholde, og som jeg kanskje tenker jeg vil lese om igjen, får plass i bokhyllen uansett. At en bok blir litt slitt i permene er bare et adelsmerke, tenker jeg. Da er den lest mange ganger, og kanskje av flere

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:57   #47
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Jeg foretrekker pocket, fordi de er lettere å holde når en leser. :enkel:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:59   #48
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Da er du lik min 15år gamle datter, som behandler pocketbøker som gull.

Men bøker er jo som gull!!!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:13   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.887
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Jeg er enig med amylin o at bøker er gull, men jeg bruker dem mest mulig. Jeg elsker at det synes at de er lest i.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:17   #50
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Så lenge ryggen har riktig farge og matcher de andre bøkene og interiøret, kan det gjerne være pocket.

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Her havner alle bøker i bokhylla, men jeg er så himla kresen og sær at alle bøkene mine blir lest med maksimum 45 graders vinkel og alle bokryggene er da hele og fine.

Haha, jeg hadde noen underlige bilder i hodet på pussige nakkevinkler og sittestilliinger før jeg skjønte hva du mente.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:43   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Ja, det gjør de.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:58   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.763
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Mesteparten av mine pocketbøker er type "kioskromaner" kjøt for å lese på toget, flyet, i bilen etc. Mye på toget. Ja, jeg tar bare toget 7 minutter hver vei, så jeg leser ikke mye om gangen, men i perioder leser jeg på toget. (I andre perioder strikker jeg, eller spiller på mobilen, eller sover. Det går i perioder) Høyverdig litteratur er det altså ikke, men det er veldig greit å bare plukke ut ei sånn bok til å ha i veska og lese på toget, det er ikke som om det er tung handling å huske da i det minste.

Og altså, bøkene ser gjerne ut som om de har vært med i veska til og fra jobb i ei ukes tid, en gang eller tre. For det har de. Men i bokhylla, i dobbel stabling, har de plass likevel. (Dog altså når de ikke er sendt bort i del 1 av flyttelasset)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 21:55   #53
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Fikk med meg en interiørtrend nylig som gikk ut på å snu bokryggene inn i hylla slik at det skulle se ryddigere ut. Eventuelt ordne bøkene etter størrelse og farge. Av alle teite ting.

Snu bokryggene inn? Det hørtes praktisk og fint ut.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:02   #54
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Jepp, her er det innbundet og pocket i salig blanding - og jeg er bibliotekar, altså. Det der med at pocket er mindre verdt på noe vis tror jeg er på vei ut, altså. Jeg bryr meg i hvert fall ikke, jeg elsker å snope pocketbøker på flyplasser og bare fordi det er lenge til bussen går og sånt. Her står alt i hyllen, opprinnelig alfabetisert etter forfatter og med egne kategorier for reisebøker, kokebøker, ordbøker, kunstbøker og andre fagbøker, men med diverse barn som liker å se i hyller har det blitt litt sammensurium. Det er greit, bøker er til for å brukes. Jeg stopper dog vesla fra å spise dem opp.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 19:33   #55
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.627
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Å ikke kunne ha pocket i bokhylla er misforstått åndssnobberi, spør du meg. Her er alt i hylla. jeg gir ALDRI bort en bok jeg har lest.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:31   #56
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.027
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Det er innholdet som teller, ikke utseendet på boka. Så ja, her står pocketbøkene i bokhyller sammen med innbundne bøker.

Fargesortering høres litt spesielt ut for min del, og kan ikke helt tro at folk som leser mye og har mange bøker gjør slikt? Jeg hadde aldri funnet bøker igjen hvis de skulle være fargesortert (i tillegg til at jeg elsker miksen av bøker i ulike farger, tykkelser og høyder, bøker er lekkert rett og slett). Hos oss er det sortert alfabetisk etter forfatter slik at det er enkelt å finne det man er på leting etter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 18-02-12 kl 21:34.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 21:29   #57
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det er så mangt man kan lure på. Jeg har jeg fått med meg at det enkelte kretser nærmest er en dødssynd å sette pocketbøker sammen med vanlige innbundne bøker i bokhylla. De skal kastes eller gjemmes i kjelleren. Jeg, mitt enfoldige naut, putter dem i bokhylla sammen med resten av boksamlingen.

Det gjør jammen med jeg også..synd eller ei. En bok er en bok,om ei like fin..😄😄

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 21:48   #58
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.409
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

45 graders vinkel på boka? Hvordan går det da an å lese det som står der?


Vi har ikke bøker i stua. Ingen andre enn de som ligger i skolesekkene. Eier vel knapt en voksenbok. Biblioteket har bøker. Bøkene våre står i hyllene på barnerommene, fordi det er barnebøker.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 21:56   #59
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

I interiørdesigner/bloggekretser vil jeg tro. Mine to svigerinner vil iallefall ikke funnet på å ha bøker i stua uansett. Jeg har bøker i kasser i kjelleren pga flytting og oppussing. Både pocket og innbundet. Gleder meg til jeg får bokhyller igjen.

Dette er vel de som sorterer bøker etter farge. Vet der er veldig 'in' nå, men da blir det vel rimelig vanskelig å finne igjen en bokserie hvis de har ulik farge på coveret.

Jeg liker innbundet best, synes det er mest varig på et vis. Jeg har alle Varg Veum i pocket, de står i bokhylla, resten gir/låner jeg bort etter bruk hvis det er pocket.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 21:59   #60
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Pil

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

I våre bokhyller er det god miks av pocket og innbundne bøker. Flest innbundne fordi jeg har vært medlem av en bokklubb de siste 18 åra.
Faglitteraturen står på mannens kontor, ellers skiller vi mellom romaner og andre bøker.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no