|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Uventede vennegaverDenne tråden startet jeg for 4 år siden og mye vann har rent i bekken siden den gang. Det roet seg betraktelig nå i år (1. år på videregående) så nå er vi nede i 4 vennegaver og dette er til de aller nærmeste.
![]() |
#42 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Uventede vennegaver
Dette var for noen år siden ja. Jeg har visst blitt litt svakere siden 2011. I fjor fikk nr 2 gi til 6 stk, men vi fant rimelige ting så utgiften ble ikke høy. I år tror jeg hun glemte hvilke priser gavene lå på i fjor så det ble mye mer enn jeg syns er greit og ikke har jeg fått henne til å betale det selv heller. 7 stk har hun kjøpt til i år. Den ene var rimelig, ca 20 kr, de andre lå fra 80-150 kr. Tror jeg må ta opp dette med henne slik at hun er klar over at jeg ikke er med på å kjøpe til så mange. Det må jeg gjøre lenge før jul neste år. Det er så vanskelig når ungene sliter litt sosialt.
![]() |
#43 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Uventede vennegaverDe eldste barna betaler slike gaver selv, de er da flinke til å begrense omfanget,
![]() |
#44 |
Borte
|
![]() Sv: Uventede vennegaverTror hun gir til 11+, kunne ikke falt meg inn å legge meg opp i det. De har selv en grense på 30-40 kr og det blir så klart en del dill, men hun har mange nære venninner og ingen i gjengen er mer bestevenner enn de andre, så da blir det alle eller ingen. Hun får en pott til julegaver som må fordeles på alle og så sper hun litt på med egne penger.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverJeg har laget godteri-sleder som de får gi. Lillesøster fikk i tillegg gi et par øredobber og noen hårsløyfer vi lagde, for hun skulle bare gi til bestevenninnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Uventede vennegaverHer er det ganske symbolske gaver. En lite dusjsåpe, leppepomade vi kjøpte rimelig i utlandet, en ansiktskrem, sjokolade. Gjerne en ting sammen med noe sjokolade i en cellofanpose. Da ser det ganske fint ut. De har også laget konfekt. Jeg synes det er hyggelig at de har venner som er så nær at de ønsker gi gave til dem.
![]() |
#48 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Uventede vennegaverDen ene gaven hun kjøper sponser vi og den ligger noe høyere i pris, det er ei vi har mye med å gjøre - extended family. Ellers styrer ungene dette selv, med egne penger. De foregående årene ble det mye Nille/Europris-oppmerksomheter.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-12-15 kl 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Uventede vennegaverEldste har gitt gaver til alle jentene i klassen og noen til totalt 14 gaver.
![]() |
#50 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle jentene i klassen gir til hverandre?
![]() |
#52 |
maler
|
![]() Sv: Uventede vennegaverJeg tenker at dette er noe de bør ta opp i venneflokken i forkant av neste jul. For det går nesten ikke an å ikke gi noe tilbake når man er i den alderen, da vil den som ikke får garantert bli veldig lei seg. Og det er vanskelig hvis det blir for store summer.
![]() |
#53 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
#55 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#56 |
Medlem siden: Mar 2008
Det var en veldig god ide! Det er brukbart og lett å fikse. Takk!
![]() |
#58 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Uventede vennegaver11-åringen (jente) skal gi 7 vennegaver i år. Vi dro på Nille og fant mini-Mandalasbøker til 24 kr. Så kjøpte vi noen 4-pakker med Tic Tac- drops, som vi delte opp. Hver gave kom seg på under 30 kr.
![]() |
#59 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uventede vennegaverTGR var vi på. Lillesøster gir til 3 venner og det kom på 90,-.
![]() |
#60 |
Drømmer
|
![]() Sv: Uventede vennegaverPoden på 9 år gir til 5 kompiser og to venninner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|