Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange julegaver på lista?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-11, 15:43   #41
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

3 nevøer/nieser, svigerinne/svoger, en bror, 2 sett foreldre, 3 bestemødre, en venninne, 2 barn og hverandre. Hvor mange blir det? Gaver til 16 personer, men noen får flere enn en pakke.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 15:49   #42
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

31 julegaver i år, pluss oss her i huset.
Pluss at ungene har noen venner de gir til.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 16:11   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Som familie gjev vi gåver til ca 40 stk. I tillegg har Eldste 10 - 12 venar som får og Minste hadde også skaffa seg nokre vennar som skal ha gåve denne jula. Eg startar julegåvehandelen lenge før desember, for å seie det sånn.

Sluttsummen reknar vi definitivt ikkje på.

Personlig hadde jeg sagt nei dersom et av barna mine ville gi gaver til 10-12 venner. Hun har mange venner, men gave til alle er uaktuelt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 16:12   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg kom til 17 stk, bare nær familie.

Samme her. Og de fleste skal vi være sammen med på julaften.

Vi har kuttet venners barn gir lenge siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:45   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.617
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Samme her. Og de fleste skal vi være sammen med på julaften.

Vi har kuttet venners barn gir lenge siden.

Her begynte vi aldri med venners barn. Mine tanter og onkler samt kusiner har også sluttet å gi til meg.

Vi skal se alle vi gir gaver til enten julaften eller første juledag med unntak av to kusiner på Østlandet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 18:00   #46
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

3 foreldre, 3 tante/onkel barn, en venninde, to vennebarn, to søsken, 3 egne barn, mannen.
Og det holder igrunn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 18:05   #47
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Rundt 20 tenker jeg. Vi søsken kjøper ikke gaver til hverandre. Vi bytter bare vin.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:09   #48
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Skalvise.

4 barn
1 mann
1 venninne
4 fettere og kusiner
1 tante
11 barn
1 mor
1 svigermor
1 bror + kone
1 niese
1 svigerinne + kjæreste
3 besteforeldre
1 fadderbarn (på 18)



Så rundt 31 tilsammen. Blir gjerne noen flere også.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 17-12-11 kl 19:15.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:26   #49
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Jeg kom til 33 med stort og smått. Da er det også med smågaver til kolleger, barnehageansatte og barnas venner.

Jeg tror vi ender på rundt 4500kr, da teller jeg ikke med gaver som jeg og mannen kjøper til hverandre. Mange av gavene er hjemmelagde og koster ikke så mye, feks hjemmestrikkede kjøkkenkluter, pulsvarmere, syltet gresskar, cookies osv.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:26   #50
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.863
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Jeg sluttet å telle hvor mange vi gir gave til da jeg bikket 20. Jeg tror det er rundt 25. Mange får små gaver, de får en oppmerksomhet. Mange gaver koster under 100,-. Antall gaver tror jeg ikke jeg skal telle. Det blir en god del. Noen får en gave og noen får tre-fire.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:28   #51
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Tja, skal vi se. 10 stk kanskje? Ikke mer enn det i alle fall.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:30   #52
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

14 personer på lista, i tillegg har ungene kjøpt noen få gaver til venner, men dette er billige gaver, "vennegaver" som vesla sier..

Før hadde jeg bortimot 40, men etter at jeg ble kvitt svigerfamilien, ble det borte over 10 gaver, i tillegg har jeg og flere venninner de siste årene avtalt at vi dropper gavene til hverandres unger, de får så mye uansett. Vi finner heller på noe ekstra koselig i jula sammen med ungene

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:51   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.617
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

i tillegg har jeg og flere venninner de siste årene avtalt at vi dropper gavene til hverandres unger, de får så mye uansett. Vi finner heller på noe ekstra koselig i jula sammen med ungene

Mye bedre og hyggeligere!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:36   #54
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

17 på lista vår.
Da har vi kuttet ut våre søsken. Lenge siden jeg og brodern slutta med det, men nytt av i år er at vi ikke skal kjøpe til hans søsken heller. Helt greit for meg altså.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:38   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

ca 30 personer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 23:08   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.099
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

Tja, ca 17 personer pluss at naboer og slikt får en liten hilsen (i år hjemmelagde lys).
Vi gir bare til slekt bortsett fra to vennebarn - har lagd en fin ordning med mine to beste venninner; vi har til sammen 7 barn. Istedenfor at alle skal gi en liten ting til alle, fordeler vi slik at man gir en litt større ting til det antall barn man har selv. På den måten får alle ungene 1 pakke fra "resten av ungene i gjengen", det begrenser gaveantallet og det er lettere å kjøpe noe skikkelig.

Jeg er litt usikker på hvor mye vi gir for, men det blir noen tusen ja. 7000 kanskje? Mest innad i familien, og det er forsåvidt en del ting vi uansett trenger og har bruk for.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no