Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møkka-Obs eller vrang kunde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 22:48   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Møkka-Obs eller vrang kunde?

Jeg blir nesten litt matt av kommentaren om at om du hadde kommet tilbake innen 10 dager så hadde du fått pengene tilbake. De ansatte burde vært inneforstått med reklamasjonsretten, de har ingenting med byttefristen å gjøre. Jeg skjønner godt du blir irritert, for som flere har skrevet før; du har rett på tilsvarende varer eller å heve kjøpet. Selv om det er "bare" et par svømmebriller (nå aner jeg ikke hva de koster) så synes jeg dette var slett kundebehandling og det burde de få en tilbakemelding på.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 08:17   #2
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pøntehubro.

Gammel 29-11-11, 08:24   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne funnet på å hisse meg opp og gjøre akkurat det samme som deg. Og mannen min hadde ristet på hodet akkurat sånn som din mann. For vi damene har helt rett, selvfølgelig, men er det verdt all irritasjonen vi bygger opp?

Gammel 29-11-11, 08:25   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kjøpt noe annet uten å lage mer fuzz, men så er jeg ekstremt konfliktsky og lite prinsippiell, så ikke høre på meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 08:30   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Riktignok synes jeg Obs her har vært ganske smidig når det gjelder å bytte.

Visvas! De har ikke vært det minste greie. HI har kjøpt en vare som var defekt og dette er en reklamasjon, ikke et bytte. Hvis hun hadde kommet tilbake med hele, fine briller og sagt at hun ville ha dem i en annen farge, DA hadde de vært greie hvis dette var behandlingen, men varen hun har fått holder ikke mål og da handler det ikke om å være grei eller ikke, hun har rettigheter som de ikke har oppfyllt og kan kreve pengene tilbake.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 08:44   #6
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette hadde jeg ikke gitt meg på! Verdien er helt uvesentlig her synes jeg.
Har du tid og ork, så stå på krava

Jeg er ganske overbevist om at de har svømmebriller i sortimentet hele året!

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 08:52   #7
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Visvas! De har ikke vært det minste greie. HI har kjøpt en vare som var defekt og dette er en reklamasjon, ikke et bytte. Hvis hun hadde kommet tilbake med hele, fine briller og sagt at hun ville ha dem i en annen farge, DA hadde de vært greie hvis dette var behandlingen, men varen hun har fått holder ikke mål og da handler det ikke om å være grei eller ikke, hun har rettigheter som de ikke har oppfyllt og kan kreve pengene tilbake.

Du tror ikke hun kan mene OBS`en som hun bruker å handle i da? At de pleier å være ganske smidige på det?

Her har åpenbart de ansatte fått alt for dårlig opplæring når det kommer til forbrukerkjøpsloven og reklamasjoner.
Klart du har krav på pengene tilbake om de ikke kan tilby deg tilsvarende vare eller at de får fikset på den som er ødelagt!

Gammel 29-11-11, 09:05   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror hun med Obs her mente sin egen lokale Obs-butikk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:00   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Livet er enklere om en dropper prinsipprytteri som dette. Det koster mer enn det smaker. MEN når det er sagt. Jeg er veldig prinsipprytter.

Har vært mot normal real med Expert i en reklamasjonsak og sitter nå etter drøye 2 måneder uten PC....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:18   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må kontakte Coop (coop.no), Hyacinth. OBS er bare en av mange Coop-butikker.

Gammel 29-11-11, 09:25   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mail til Coop, da kanskje? Jeg tenkte kanskje det var litt overkill å kontakte hele Coop-systemet bare for et par svømmebriller, men kan jeg gjøre det?

Gammel 29-11-11, 09:26   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Men gikk du ikke tilbake til der hvor man leverer inn retur/reklamasjoner?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:29   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Men gikk du ikke tilbake til der hvor man leverer inn retur/reklamasjoner?

Joda, det var de som ga meg returlapp og sendte meg inn i avdelingen.

Gammel 29-11-11, 09:30   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Åja, tilbake igjen etterpå? Hm, nei, det gjorde jeg visst ikke. Jeg kom rett og slett ikke på det. Jeg tror jeg var for sint.

Gammel 29-11-11, 09:29   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Grrrr! :stigende blodtrykk:

De VIL ikke ha mail frra kunder heller, vil de? Coop.no har et tilsvarende skjema som Obs på sine hjemmesider. I går var det feil på mailsystemet deres, i dag får jeg beskjed om at mailadressen min er ugyldig! Hva pokker!

Gammel 29-11-11, 09:44   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke Obs! en reklame hvor de skrøt av hvor lett det var å bytte eller å få pengene tilbake for ikke lenge siden?

Jeg syns de var dumme, og jeg hadde nok blitt rasende selv. Men jeg hadde ikke gitt meg og gått tilbake til servicedisken og klaget.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:53   #17
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Send mail hit (sakset fra coop.no):

Coop Norge Varesikring

For spørsmål og klager på produkter etc.
E-post: varesikring@coop.no

Gammel 29-11-11, 09:59   #18
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Møkkatenåringer!

Skjønner godt du ble irritert.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 10:06   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja, tilbake igjen etterpå? Hm, nei, det gjorde jeg visst ikke. Jeg kom rett og slett ikke på det. Jeg tror jeg var for sint.

I min verden tar man ikke diskusjonen med de inne. Butikken. De kan jo ikke skrive ut eller fikse noe. Det er de i informasjonen ( som de heter på vår obs) som tar slike ting.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 11:25   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, du har nok et poeng. Jeg får gå tilbake dit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.