Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvorfor leser dere prikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 21:28   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor leser dere prikker?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er i stor grad enig med innlegget ditt. Og om du leser denne tråden så ser du at misnøyet mitt ikke går på at prikker leses, men at de leses over en lav sko fordi admin, for å sitere, er nysgjerrig.

Vel, jeg oppfattet det mer som om admin leste dette fordi du tydeligvis hadde fått informasjon som like gjerne kunne ha stått i tråden. Det er ingen grunn til at bare du skulle ha fått den informasjonen.

... Og Sitron, hvis du ikke er snill nå så skal jeg bombe deg med prikker med sensitiv informasjon slik at admin er nødt til å overvåke deg 24/7! (Ops! Sorry, det ble kanskje en litt vel bløt vits i en ellers seriøs diskusjon.)

Gammel 11-03-07, 21:30   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel, jeg oppfattet det mer som om admin leste dette fordi du tydeligvis hadde fått informasjon som like gjerne kunne ha stått i tråden. Det er ingen grunn til at bare du skulle ha fått den informasjonen.

... Og Sitron, hvis du ikke er snill nå så skal jeg bombe deg med prikker med sensitiv informasjon slik at admin er nødt til å overvåke deg 24/7! (Ops! Sorry, det ble kanskje en litt vel bløt vits i en ellers seriøs diskusjon.)

Og igjen; hvorfor da lese prikker, hvorfor ikke bare skrive i tråden?

Gammel 11-03-07, 21:22   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Applaus til hims fine innlegg. Dette er et forum hvor det oppfordres til å ta ting åpent. I dette spesielle tilfellet ble distribuering av "skummel, hemmelig" informasjon pr. prikker møtt med åpen offentliggjøring for alle brukere (og ikke for første gang) av den samme informasjonen. Jeg synes det er aldeles herlig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:12   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Oppvask?
Fordi admin leser prikker i en konfliksituasjon??

Gjør det noe da?
Get a life!

Gammel 11-03-07, 21:17   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Oppvask?
Fordi admin leser prikker i en konfliksituasjon??

Gjør det noe da?
Get a life!

Hvor er konflikten?

Gammel 11-03-07, 21:18   #6
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hvor er konflikten?

Det har da vært noen.

Gammel 11-03-07, 21:16   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen leser prikker fordi de er blinde og ikke kan lese vanlige bokstaver ... Så kriteriet er "blind".

*gidder heller ikke lese hele tråden*

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 11:27   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Noen leser prikker fordi de er blinde og ikke kan lese vanlige bokstaver...

Du assa...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:19   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det har det sikkert. La meg stille spørsmålet annerledes; hvor er konflikten som ledet til denne tråden?

Dessuten; HP ønsker at ting skal tas offentlig, så da gjør jeg det.

Gammel 11-03-07, 21:21   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Det har det sikkert. La meg stille spørsmålet annerledes; hvor er konflikten som ledet til denne tråden?

Dessuten; HP ønsker at ting skal tas offentlig, så da gjør jeg det.

Det aner jeg ikke. Jeg bare så denne tråden jeg.
Men måtte det være en konflikt som ledet til DENNE tråden?
Har noen lest prikkene dine i denne tråden?

Gammel 11-03-07, 21:19   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man lærte da allerede på barneskolen å ikke skrive ting på lappene man sendte som man ikke taklet at læreren leste opp for klassen.

Prikkene mine står gjerne blott til lyst, men de er kanskje ikke like interessante. :kjedelig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:22   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Den er i tråden om medlemssalong II.

Gammel 11-03-07, 21:22   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er greit at admin leste prikken min. Det jeg ikke synes er greit er at jeg for kjeft for at jeg sendte den. Det er saken, i et nøtteskall, fra min side! Det sto nemlig ikke noe ufint i den.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:36   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes det er greit at admin leste prikken min. Det jeg ikke synes er greit er at jeg for kjeft for at jeg sendte den. Det er saken, i et nøtteskall, fra min side! Det sto nemlig ikke noe ufint i den.

Siden du nå selv har sagt at det er din prikk det er snakk om, så er det kanskje greit at vi andre også snakker konkret? Du fikk ikke kjeft for innholdet i prikken, du ble bare spurt om hvorfor du ikke like godt hadde skrevet informasjonen i tråden. Det var ganske riktig ikke noe ufint, det du skrev, og det kunne like gjerne stått i tråden.

Som Desembermamma sier, så var grunnen til at dette i det hele tatt har blitt en sak at spørsmålet om det lukkede forumet har ført til både spekulasjoner og murring tidligere, og at vi gjerne vil unngå dette. Hvis du hadde skrevet svaret ditt i tråden, ville det ikke blitt noen reaksjoner. Men når slikt blir skrevet på prikkekommentarer, gir det inntrykk av at dette er "hemmelig informasjon" og noe det ikke er "lov" til å snakke om, og det er nettopp den tankegangen jeg tror kan være med på å gjøre folk usikre og skeptiske til det lukkede forumet.

Gammel 11-03-07, 21:39   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

gir det inntrykk av at dette er "hemmelig informasjon" og noe det ikke er "lov" til å snakke om, og det er nettopp den tankegangen jeg tror kan være med på å gjøre folk usikre og skeptiske til det lukkede forumet.

Det inntrykket ble gitt av dere selv, etter at ingen svarte på hva Zol mente med "det andre rommet". Det ble nevnt, HP svarte henne og forsvant som dugg for solen. Det ble altså først tatt offentlig ETTER at karamell sendte meg en prikk med hva det var. Hvorfor ikke før, hvorfor var den prikken avgjørende og ikke zols og HPs mystiske kommentarer i tråden?

Gammel 11-03-07, 21:48   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det inntrykket ble gitt av dere selv, etter at ingen svarte på hva Zol mente med "det andre rommet". Det ble nevnt, HP svarte henne og forsvant som dugg for solen. Det ble altså først tatt offentlig ETTER at karamell sendte meg en prikk med hva det var. Hvorfor ikke før, hvorfor var den prikken avgjørende og ikke zols og HPs mystiske kommentarer i tråden?

For det første: HP forsvant ikke som dugg for solen, han gikk vel og la seg som andre normale mennesker, all den tid klokken hadde blitt godt over midnatt da han postet svaret sitt på Zol sitt innlegg. Og når han så svarte igjen gjorde han det lenge før prikkene som ble gitt i den diskusjonen ble sjekket. Så om det skjedde etter at Karamell hadde sendt deg prikk er fullstendig irrelevant, for den var ikke med i bildet da HP skrev innlegget sitt.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du driver og prøver å få ting til å se mye styggere ut enn det egentlig er? Det er ingenting mystisk med denne saken, og ei heller noe hemmelighetsfullt, samme hvor mye du vil ha det til at det er det.

Gammel 11-03-07, 21:50   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

For det første: HP forsvant ikke som dugg for solen, han gikk vel og la seg som andre normale mennesker, all den tid klokken hadde blitt godt over midnatt da han postet svaret sitt på Zol sitt innlegg. Og når han så svarte igjen gjorde han det lenge før prikkene som ble gitt i den diskusjonen ble sjekket. Så om det skjedde etter at Karamell hadde sendt deg prikk er fullstendig irrelevant, for den var ikke med i bildet da HP skrev innlegget sitt.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du driver og prøver å få ting til å se mye styggere ut enn det egentlig er? Det er ingenting mystisk med denne saken, og ei heller noe hemmelighetsfullt, samme hvor mye du vil ha det til at det er det.

Nå er du VIRKELIG på bærtur. Herlighet.

Gammel 11-03-07, 21:41   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Siden du nå selv har sagt at det er din prikk det er snakk om, så er det kanskje greit at vi andre også snakker konkret? Du fikk ikke kjeft for innholdet i prikken, du ble bare spurt om hvorfor du ikke like godt hadde skrevet informasjonen i tråden. Det var ganske riktig ikke noe ufint, det du skrev, og det kunne like gjerne stått i tråden.

Fordi jeg ikke er tøff i kjeften. Fordi jeg vet Sitron er det. Fordi det var kommet et spørsmål fra en annen bruker. Jeg sendte samme prikk til de andre som lurte i den tråden også. Jeg ser ikke noe galt i det. Det er dere som har holdt rommet hemmelig. Før sto det vel i profilene deres, det gjør det ikke nå, tror jeg (ikke sjekket i det siste).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:48   #19
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg ikke er tøff i kjeften.

Vel, etter disse tråden håper jeg du blir det.

Opprinnelig lagt inn av Karamell

Fordi jeg vet Sitron er det.

Så du regnet med at hun kom til å ta oppvasken? Ja ... Jeg kan forstå det. Jeg kan virkelig gjøre det. Jeg har gjort det samme i en jobbsituasjon. Jeg orket ikke selv å gå inn i en diskusjon og ga bare informasjon til en jeg visste ville gjøre det. Problemet er selvfølgelig bare at man blir innvolvert. Det fikk jeg virkelig erfare og det samme får vel du nå.

Opprinnelig lagt inn av Karamell

Fordi det var kommet et spørsmål fra en annen bruker. Jeg sendte samme prikk til de andre som lurte i den tråden også. Jeg ser ikke noe galt i det. Det er dere som har holdt rommet hemmelig. Før sto det vel i profilene deres, det gjør det ikke nå, tror jeg (ikke sjekket i det siste).

Kanskje det oppleves som om det har blitt holdt hemmelig. Hva mener du burde gjøres for at det ikke skal oppleves slik?

Gammel 11-03-07, 21:49   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg ikke er tøff i kjeften. Fordi jeg vet Sitron er det.

Jeg kan skjønne at du ikke ville skrive noe du oppfattet som kontroversielt eller hemmelig fordi du ikke er "tøff i kjeften" selv, men jeg ser ikke helt hvorfor det at Sitron er tøff i kjeften er en grunn til å fortelle henne ting man oppfatter som kontroversielt eller hemmelig? Men det er nå så.

Det er dere som har holdt rommet hemmelig. Før sto det vel i profilene deres, det gjør det ikke nå, tror jeg (ikke sjekket i det siste).

Jeg visste hverken at det stod i profilene våre før, eller at det ikke gjorde det nå.

Det lukkede forumet har vært der hele tiden, det har blitt spurt om det før, og det har aldri vært "hemmelig". Grunnen til at vi ikke snakker om det ute på FP, er faktisk bare at vi ikke har lyst til at resten av brukerne skal spekulere på eller bekymre seg om hva som skrives der (noe erfaring tilsier at det har lett for at skal skje). Det er egentlig nærmere et separat forum enn en ordentlig del av FP, og det er jo mange andre brukere her som også omgås på andre fora, også lukkede.

Sist redigert av Skilpadda : 11-03-07 kl 22:05. Årsak: hadde visst blandet sammen "før" og "nå" ...
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
forumdriften, klassiker, krangling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.