|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg har det akkurat likedan, og har hatt det sånn hele livet. Jeg sovner greit om kvelden, men våkner gjerne flere ganger pr. natt, helst etter ca. to timers søvn, og noen ganger sliter jeg med å sovne igjen. Jeg forsøkte vanlig melatonin, men hadde ingen effekt overhodet. Vallergan ville jeg ikke gitt min verste fiende, for jeg fikk hangover fra helvete av dem.
![]() |
#42 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Uavbrutt søvn
Jeg også - men tar jeg dem 3 netter på rad så snus søvnmønsteret for meg permanent etterpå. Og det er det verdt.
![]() |
#43 |
Pandemonium
![]() Sv: Uavbrutt søvnDa må det være midlertidige søvnproblemer du har hatt? Jeg har vært sånn siden jeg var barn, men har ikke egentlig forsøkt annet enn melatonin. Vallergan fikk jeg mot allergi da jeg var gravid, og jeg hadde det helt grusomt da effekten gikk ut av kroppen.
![]() |
#44 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har hatt dette hele mitt voksne liv, eller i hvert fall så lenge jeg kan huske. Det blir verre i perioder. Jeg våkner alltid en del om natta, men noen ganger sovner jeg igjen veldig fort. Da er det ikke problematisk. For tiden har jeg det ikke så bra, og bruker veldig lang tid på å sovne igjen.
![]() |
![]() |
#45 |
Pandemonium
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg var klønete, og unnlot å sitere, men mitt svar var egentlig til oslo78.
![]() |
#46 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Uavbrutt søvnAll medfølelse til dere som ikke sover en hel natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
En som trener
|
Ingen andre agonister enn melatonin på det norske markedet, såvidt meg bekjent. Circadin er en depotformulering, med tmax ved 3 timer. Tror ikke hang-over er noe problem, hvis det var det du mente med utvasking? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Prettiest mess ever seen
|
Nei, jeg mente at melatonin i serum vel har en halveringstid på under minuttet hvis man ser på lys, og dermed forsvinner veldig fort hvis man våkner og går på badet, f.eks.? Men det kan jo hende at depotformuleringen gjør at man får økt serumkonsentrasjon igjen når man lukker øynene?
![]() |
#49 |
guru advisor
|
Dette har stor effekt på min nattesøvn. Jeg er veldig avhengig av å skru av tankene før jeg sovner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Drømmer
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg har det også på samme måte, hatt det sånn de siste 10 årene hvertfall. Jeg bruker lang tid på å sovne også jeg da, så våkner jeg mange ganger og sliter med å sove igjen. Jeg har prøvd vallergan men fikk sånn hangover av det at jeg sluttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnHar det sånn jeg også. Her om natten trodde jeg at jeg hørte hunden måtte ut, kledde på meg i en fart og raste ned i gangen. Ingen hund, for han sov. Katastrofetanker er heller ikke uvanlig her. Mer når det er stress, men jeg sover alltid mer eller mindre dårlig. I 5 tiden gjerne. Ulvetimen, er det ikke det det kalles? Om det ikke er noe å lage krise av, våkner jeg av avisbudet, søppelbilen eller asfaltarbeid. Alltid noe.
![]() |
#53 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg sover stort sett natten gjennom med Sarotex. Bruker ikke disse primært mot søvnvansker, men muskelspenninger og smerter. De gangene jeg våkner opp, sovner jeg lett igjen, i motsetning til tidligere.
![]() |
#54 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnSover stort sett godt, men har nok hatt det slik i perioder - ikke fordi jeg har vært spesielt stressa på jobb/privat, men fordi "tankekverna" har gått litt i stå kanskje - dvs. for mye tanker å få orden på (kontrollfreak....
![]() |
|
|