Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Uavbrutt søvn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 22:43   #41
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uavbrutt søvn

Jeg har det akkurat likedan, og har hatt det sånn hele livet. Jeg sovner greit om kvelden, men våkner gjerne flere ganger pr. natt, helst etter ca. to timers søvn, og noen ganger sliter jeg med å sovne igjen. Jeg forsøkte vanlig melatonin, men hadde ingen effekt overhodet. Vallergan ville jeg ikke gitt min verste fiende, for jeg fikk hangover fra helvete av dem.

Hva er melatoninagonist?

Gammel 14-06-11, 22:44   #42
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har det akkurat likedan, og har hatt det sånn hele livet. Jeg sovner greit om kvelden, men våkner gjerne flere ganger pr. natt, og noen ganger sliter jeg med å sovne igjen. Jeg forsøkte vanlig melatonin, men hadde ingen effekt overhodet. Vallergan ville jeg ikke gitt min verste fiende, for jeg fikk hangover fra helvete av dem.

Hva er melatoninagonist?

Jeg også - men tar jeg dem 3 netter på rad så snus søvnmønsteret for meg permanent etterpå. Og det er det verdt.

Gammel 14-06-11, 22:47   #43
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Da må det være midlertidige søvnproblemer du har hatt? Jeg har vært sånn siden jeg var barn, men har ikke egentlig forsøkt annet enn melatonin. Vallergan fikk jeg mot allergi da jeg var gravid, og jeg hadde det helt grusomt da effekten gikk ut av kroppen.

Gammel 15-06-11, 07:23   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Da må det være midlertidige søvnproblemer du har hatt? Jeg har vært sånn siden jeg var barn, men har ikke egentlig forsøkt annet enn melatonin. Vallergan fikk jeg mot allergi da jeg var gravid, og jeg hadde det helt grusomt da effekten gikk ut av kroppen.

Jeg har hatt dette hele mitt voksne liv, eller i hvert fall så lenge jeg kan huske. Det blir verre i perioder. Jeg våkner alltid en del om natta, men noen ganger sovner jeg igjen veldig fort. Da er det ikke problematisk. For tiden har jeg det ikke så bra, og bruker veldig lang tid på å sovne igjen.

Jeg har forsøkt Vallergan og har dette i skapet. Jeg våkner kanskje senere av vallergan, men jeg våkner da også så på meg har ikke det hatt noen effekt.

Gammel 15-06-11, 10:06   #45
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Jeg var klønete, og unnlot å sitere, men mitt svar var egentlig til oslo78.

Jeg har det akkurat som deg, Tjorven, og venter også spent på Løsningen(TM).

Gammel 15-06-11, 10:15   #46
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

All medfølelse til dere som ikke sover en hel natt.
Jeg har overhodet ikke det problemet *murmeldyr*, men hvis jeg en sjelden gang har noe dårlig søvn med mange oppvåkninger etter f.eks nattevakt, er jeg helt ødelagt.
Dette skjer hvis jeg har mye å tenke på eller rett og slett er overtrøtt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:26   #47
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg trodde Cicadin var en melatoninagonist, men jeg ser nå at du har helt rett, det er bare en depotformulering av melatonin. Men da vil du vel ha akkurat samme problemet med utvasking hvis du våkner? Eller har du fremdeles frigivning gjennom hele natten?

Har det ikke kommet noen agonister på det norske markedet enda? Det var the big thing for noen år siden, men jeg har ikke fulgt med.

Ingen andre agonister enn melatonin på det norske markedet, såvidt meg bekjent. Circadin er en depotformulering, med tmax ved 3 timer. Tror ikke hang-over er noe problem, hvis det var det du mente med utvasking?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:02   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ingen andre agonister enn melatonin på det norske markedet, såvidt meg bekjent. Circadin er en depotformulering, med tmax ved 3 timer. Tror ikke hang-over er noe problem, hvis det var det du mente med utvasking?

Nei, jeg mente at melatonin i serum vel har en halveringstid på under minuttet hvis man ser på lys, og dermed forsvinner veldig fort hvis man våkner og går på badet, f.eks.? Men det kan jo hende at depotformuleringen gjør at man får økt serumkonsentrasjon igjen når man lukker øynene?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:06   #49
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det finnes mange gode søvnråd rundt på nettet som det kan være verdt å titte på og diskutere med legen sin, altså. F.eks. å la være å bruke PC og TV sent på kvelden, så hodet får tid til å slå seg av.

Dette har stor effekt på min nattesøvn. Jeg er veldig avhengig av å skru av tankene før jeg sovner.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:08   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har det også på samme måte, hatt det sånn de siste 10 årene hvertfall. Jeg bruker lang tid på å sovne også jeg da, så våkner jeg mange ganger og sliter med å sove igjen. Jeg har prøvd vallergan men fikk sånn hangover av det at jeg sluttet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:27   #51
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Har det sånn jeg også. Her om natten trodde jeg at jeg hørte hunden måtte ut, kledde på meg i en fart og raste ned i gangen. Ingen hund, for han sov. Katastrofetanker er heller ikke uvanlig her. Mer når det er stress, men jeg sover alltid mer eller mindre dårlig. I 5 tiden gjerne. Ulvetimen, er det ikke det det kalles? Om det ikke er noe å lage krise av, våkner jeg av avisbudet, søppelbilen eller asfaltarbeid. Alltid noe.

Gammel 15-06-11, 19:13   #52
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja, det var midlertidige (varte et halvt år til sammen) søvnproblemer.

Gammel 15-06-11, 20:36   #53
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg sover stort sett natten gjennom med Sarotex. Bruker ikke disse primært mot søvnvansker, men muskelspenninger og smerter. De gangene jeg våkner opp, sovner jeg lett igjen, i motsetning til tidligere.

Gammel 16-06-11, 11:36   #54
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sover stort sett godt, men har nok hatt det slik i perioder - ikke fordi jeg har vært spesielt stressa på jobb/privat, men fordi "tankekverna" har gått litt i stå kanskje - dvs. for mye tanker å få orden på (kontrollfreak....). Uansett har det hjulpet å ta noen timer akupunktur - har alltid følt meg mer "nullstilt" etter noen behandlinger og sover supergodt om natten etterpå. Kan iallefall ikke skade å gjøre et forsøk..?

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.