|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg er en av dem som trenger uavbrutt søvn og som tilsvarende reagerer veldig på å ikke få det. Det medfører blant annet at jeg gir ungene mine dårlige rutiner om natta, siden jeg i babytida gjør alt for å få mest mulig sammenhengende søvn.
![]() |
#24 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg har slitt med det å våkne gjentatte ganger hver eneste natt lenge og forstod ikke hvorfor jeg holdt på sånn. Ikke før jeg fikk en diagnose hvor dette er et fenomen som rammer mange med samme diagnose. Det handler for mitt vedkommende om ubalanse i hormonproduksjon slik at det å komme i dyp søvn ikke inntreffer.
![]() |
#26 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg våkner flere ganger per natt og har vel gjort det nå de siste 8 årene. Vesla sov ikke natta gjennom før hun var nesten 4 år. For ca 4 år siden fikk jeg tinnitus, og siden da har jeg slitt mye med søvn.
![]() |
#27 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Uavbrutt søvn
Jeg også.
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnDet er utrolig vanlig, særlig blant kvinner, dessverre. Det som skjer er at man når en av de normale toppene i søvnmønsteret, men så bikker man overflaten i stedet for å gå ned igjen i den vanlige søvnen.
![]() |
#29 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnEn annen ting som man kan vurdere er å få ordentlig utredning - som oftest privat. Blant annet kan man sove i søvnlab-er, og virkelig se når og hvordan problemet inntreffer.
![]() |
#33 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnVallergan 3 netter for å snu trenden. Den hjelper til så du ikke våkner! Og da venner kroppen seg til å sove hele netter.
![]() |
#34 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg sliter også med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg snakka senest i dag med en kollega som sa at hun var ødelagt dagen derpå, dersom hun hadde våknet flere ganger i løpet av natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg har vært der, og har det heldig vis mye bedre nå. Det som har hjulpet meg aller mest har vært å høre på podcast på mp3-spilleren min når jeg skal sovne. Passelig interessante programmer som får meg til å høre etter, og dermed unngå tankene på "alt annet" er best. Korte innslag er fint, da sovner jeg gjerne i overgangen mellom to innslag. Musikk er døden, så jeg holder meg til NRK der de klipper bort musikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Uavbrutt søvn
Jeg trodde Cicadin var en melatoninagonist, men jeg ser nå at du har helt rett, det er bare en depotformulering av melatonin. Men da vil du vel ha akkurat samme problemet med utvasking hvis du våkner? Eller har du fremdeles frigivning gjennom hele natten?
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnForsøkt med formstøpte sov-i-ro-propper?
![]() |
#39 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Uavbrutt søvnEr du overtrøtt når du legger deg om kvelden? Det kan forstyrre søvnmønsteret. Mulig det hjelper å legge seg når du kjenner at du er trøtt, ikke en time senere. Vet ikke om noe slikt kan hjelpe, men sier det i alle fall. Du fikk jo så mange gode råd ellers her.
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnAmor - kan du si mer om sykdom og medisin, her eller på prikk/PM?
![]() |
|
|