|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg fikser ikke tannlegesmertegreier i det hele tatt. Det spiller ingen rolle om det er mye eller lite vondt - jeg synes det er helt grusomt. Annen smerte er greit nok. Jeg levde i lang tid med kronisk hodepine som jeg oppdaget da jeg en dag fikk en pille med dop for å knekke et migreneanfall - og endte som et levende spørsmålstegn idet det gikk opp for meg at jeg var smertefri - samtidig som jeg skjønte at jeg hadde gått med en god del smerter over så lang tid at jeg hadde sluttet å tenke over det. |
![]() |
![]() |
#3 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg tror jeg har høy smerteterskel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg tror jeg har moderat smertegrense og høy tålegrense. Altså, jeg kjenner at ting gjør vondt, men tenker so what. Og det skal en del til før jeg synes ting gjør veldig vondt, verken fødsler eller giktsmerter kvalifiserer. Mitt problem er mer å vurdere når jeg skal la smertefulle kroppsdeler være i fred, og når jeg kan gi blaffen, f.eks om jeg kan løpe ved aktiv betennelse i knærne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Den "nye" smerten jeg har i hælen min takler jeg egentlig ganske dårlig. Men hvis dette er noe jeg må leve med, så blir vel det som med migrena. Bortsett fra at foten må jeg jo gå på uansett hvor vondt det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg har hatt en god del langvarige og vedvarende smertetilstander som prolaps i ryggen og nakke/skuldersmerter. I tillegg har jeg migrene som jeg har gått rundt med i årevis og trodd ikke var migrene (siden jeg sjelden kaster opp), så jeg er vant til å fungere med et visst nivå av smerter. Det betyr ikke at ikke det sliter i lengden. Sist redigert av Filifjonka : 23-05-11 kl 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg tror egentlig jeg er ganske pysete.
![]() |
#8 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Se bort i fra tannlege-påførte-ubehag, så takler jeg smerter veldig godt. Smerteterskelen er høy, har jeg fått høre fra flere hold. (Alt fra jordmødre til fysio og kirurgen som opererte skulderen min.)
![]() |
#9 |
På farten igjen
![]() |
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?
Veldig sant
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg har født uten smertestillende. Jeg vil ikke si det var sammenlignbart med menssmerter, nei. Medmindre det finnes sånne menssmerter, og gjør det det så finnes det ihvertfall ikke rettferdighet i verden. |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?..... Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg synes fødselen uten smertestillende var mindre vond enn den med. Men det sier jo ikke noe om noen ting det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Vet ikke, egentlig. Det er jo så vanskelig å si noe om hvordan andre ville opplevd de smertene jeg opplever, sånn objektivt. Et par leger og fysioterapeuter påstår jeg håndterer smerte uvanlig bra, men samtidig invalidiseres jeg av å ha mensen - hvilket de fleste jo ikke gjør.
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg husker forøvrig håndballtreneren min stå på sidelinjen og rope "smerte er gøy!!!" da vi trente.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Vel. Jeg har nok både lav terskel og lav tålegrense. Det vil si at jeg småsutrer over alt som gjør småvondt.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Og de menssmertene jeg hadde som tenåring var, ganske objektivt sett, tror jeg, verre enn det min andre fødsel var på noe tidspunkt.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Men det skal ekstremt mye til for at jeg gir meg, da. Jeg blir ikke sykmeldt for disse au-ene mine, liksom. Så lenge jeg får sutre litt, går det bra.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?
Der har du meg også! Det har ikke skjedd at jeg har tenkt: "nå orker jeg ikke mer", tror jeg, hverken under fødsler, ekstreme tannpiner, etter mandeloperasjon, eller menssmerter som jeg både kastet opp og besvimte av. Og jeg står stort sett på gjennom det meste. Men jeg har jo generelt et stort formidlingsbehov, så jeg må få fortelle at jeg har det kjipt.
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Og det var ikke et stikk til de som sykmeldes av ordentlige grunner, for å presisere det, det var kun et selvsleivspark.
![]() |
#20 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Morosmerter tåler jeg godt
![]() |
|
|