|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg har født uten smertestillende. Jeg vil ikke si det var sammenlignbart med menssmerter, nei. Medmindre det finnes sånne menssmerter, og gjør det det så finnes det ihvertfall ikke rettferdighet i verden. |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg synes fødselen uten smertestillende var mindre vond enn den med. Men det sier jo ikke noe om noen ting det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Vet ikke, egentlig. Det er jo så vanskelig å si noe om hvordan andre ville opplevd de smertene jeg opplever, sånn objektivt. Et par leger og fysioterapeuter påstår jeg håndterer smerte uvanlig bra, men samtidig invalidiseres jeg av å ha mensen - hvilket de fleste jo ikke gjør.
![]() |
#44 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg husker forøvrig håndballtreneren min stå på sidelinjen og rope "smerte er gøy!!!" da vi trente.
![]() |
#45 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?..... Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Vel. Jeg har nok både lav terskel og lav tålegrense. Det vil si at jeg småsutrer over alt som gjør småvondt.
![]() |
#47 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Men det skal ekstremt mye til for at jeg gir meg, da. Jeg blir ikke sykmeldt for disse au-ene mine, liksom. Så lenge jeg får sutre litt, går det bra.
![]() |
#48 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Og det var ikke et stikk til de som sykmeldes av ordentlige grunner, for å presisere det, det var kun et selvsleivspark.
![]() |
#49 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Morosmerter tåler jeg godt
![]() |
#50 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Forresten - jeg kan bli veldig stressa av smerter. Feks da jeg fikk tidlige kynnere - kjempeplagsomt. En ting var at de var vonde. På en skala så var de ikke uutholdelig vonde, men det å tenke på at de oppførte seg ukurant i forhold til babyen gjorde dem vanskelige å takle. De kynnerne jeg hadde senest i morges var verre enn verst, men nå er det ikke like kritisk så da synes jeg ikke de er så plagsomme. |
![]() |
![]() |
#51 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg tåler sterk smerte bra, og murrende smerte dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg synes dette er umulig å si noe om.
![]() |
#53 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg har menssmerter som er helt like de smertene man har ved fem centimeters åpning. De har jeg tålt i tre dager hver %&&¤# måned siden 1986 uten annet enn ibux.
![]() |
#54 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?
Du har menssmerter som er helt like de smertene du har ved 5 cm åpning. Jeg tror slett ikke det er likt for alle, altså. Jeg syns smertene fram til 5 cm åpning har vært like ille eller nesten verre enn hele resten av fødselen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg trodde det var sånn at rødhårede som regel hadde lavere smerteterskel jeg? (Rent statistisk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?En lege jeg kjenner sier at første nyresteinsanfall gjerne blir rangert som det vondeste på jord, mens neste anfall ikke er like vondt. Det må jo henge sammen med at man ikke vet hva smerten skyldes og at smerte handler mye om at man kjenner årsak og forløp smerten?
![]() |
#57 |
Pauset
|
Det tror jeg og. Jeg tror frykt forsterker følelsen av smerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Epikur
|
Sant nok.
![]() |
#59 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det aller vondeste jeg har opplevd var blindtarmbetennelse. Jeg lå i 10 dager og vred meg. Klarte såvidt å krype fra sengen til badet innimellom. Og ja, jeg var hos lege - flere ganger. Legen sa at det var bare omgangssyke og at jeg skulle drikke cola og spise tørre kjeks, så ble det nok bedre imorgen.
![]() |
#60 |
Originala
|
Jeg vil tro det kan ha mye å si, ja. Jeg tror det var litt sånn med meg hvis jeg sammenligner mine to fødsler. Under fødselen med førstedamen ble jeg overrumplet over hvor vondt det var, jeg greide ikke å være konstruktiv, jeg greide ikke å formidle noe som helst og resignerte helt. Jeg var mer eller mindre i sjokk etterpå, og sverget på at jeg ALDRI skulle utsette meg for noe sånt igjen. Da Knerten meldte sin ankomst sto jeg på badet på sykehuset med full åpning, kraftige rier og vasket toalettet (urinprøvetaking og kombinasjonen stor mage og heftige rier er dårlig deal |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|