Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi bort ting man har fått gratis som gave?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 20:13   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?

Jeg syns det er en veldig bra gave, og det spiller ingen rolle hvordan den er betalt eller ikke betalt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 20:17   #42
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns det er en veldig bra gave, og det spiller ingen rolle hvordan den er betalt eller ikke betalt.

Enig. Hadde kanskje kjøpt en blomst eller en flaske vin sammen med den, siden gaven "bare" er et kort, men det hadde ikke vært nødvendig, egentlig. Hvis jeg hadde fått en dyr presskanne på jobben, kunne jeg glatt gitt den bort i gave til noen jeg trodde kunne blitt glad for den. Spiller det virkelig noen rolle hvor mye man har betalt for gaven så lenge mottakeren blir glad?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 20:23   #43
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Det er uten tvil en flott gave som mottakere garantert blir veldig glade for. Jeg hadde derimot følt meg gniten om jeg hadde gitt det bort. Slike bonuspoenggaver hadde nok jeg gitt uavhengig av en stor dag - det er jo noe du har fått gratis og egentlig ikke ønsker å bruke selv. Da blir det litt det samme som å få en dyr parfyme i gave, du liker ikke lukten og gir den videre ved neste anledning. Re-gifting...

Jeg tror hvertfall jeg hadde reagert litt om jeg hadde fått i gave en tur noen feks hadde vunnet i et lotteri. Selv om jeg sikkert hadde blitt fornøyd med gaven!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 20:30   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke den tankegangen i det hele tatt. Jeg hadde blitt akkurat like glad for å få en tur noen hadde vunnet i lotteri.

Gammel 20-05-11, 20:32   #45
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er en fin gave å få. Det kan likevel føles kjipt å GI, fordi gleden ved å gi henger litt sammen med at man selv har ytt noe til mottakeren. Og den følelsen mangler litt.

Som en mellomting kan man jo gjøre som det nevnes, bestille en velkomstpakke på rommet med fruktkurv og en flaske vin.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:10   #46
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk flott gave! Hvorfor skal penger alltid bety så mye? Tenk for en glede de får av den gaven, det må jo være det viktigste.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:59   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis bærplukkeren foretrekker å kjøpe noe i tillegg, vil jo den gaven gjøre set utmerket sammen med ei flaske vin.

Gammel 20-05-11, 22:19   #48
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg forstår ikke poenget. Som Skilpadda skrev - nøyaktig hvor ligger forskjellen mellom å bruke penger man arver til å kjøpe et gavekort, kontra å gi et arvet gavekort direkte? Forskjellen er i alle fall ikke basert på logikk.

Jeg syns du skal spørre deg selv hvorfor du vil gi dine foreldre en gave, Autofil. Er det ikke for å gjøre dem glade? Glade over to ting - for at de får den faktisk gaven, og glade fordi du bryr deg såpass om dem at du unner dem et helgeopphold på hotell? Ikke sant? Da syns jeg det er uviktig hvordan du fikk dette gavekortet. Den faktiske verdien av gavekortet er der fremdeles. Ditt ønske om å glede dem likeså.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:28   #49
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Håper det er masse bær å finne, så mannen din ikke blir gående rundt i skogen og kjede seg...

Er jo en kjempeflott gave dette, og jeg hadde gitt den uten å bekymret meg for at den ikke kostet meg noe. Verdien på gaven er jo den samme uansett, og det er da vel det som er viktig?

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 19:57   #50
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempeflott gave jeg hadde gitt bort uten betenkeligheter. Ville ordnet med noe litt ekstra som blomster eller lignende i tillegg på selve dagen (eller på rommet).

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 20:00   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Å få blomster på et hotellrom jeg skulle være en helg hadde jeg personlig følt litt bortkastet. Ville mye heller fått blomster hjemme.

Gammel 21-05-11, 20:33   #52
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slik jeg ser det, så er det jo en gave de vil nyte, og det er penger spart for dem. Kjempeflott gave! Hvis han synes det er kjipt med ett gavekort, kan dere kanskje avse to?

Gammel 21-05-11, 21:07   #53
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke det er kjipt. Men ville kanskje gitt en flaske vin og en blomsterbukett i tillegg (så føler man seg iallefall ikke kjip når man har kjøpt noe i tillegg).

Synes det er en kjempefin gave, som sikkert blir satt pris på .

Om det derimot er personer som alltid gir gaver man har fått superbillig eller gratis, da synes jeg det er kjipt, dvs når man går inn for at gaver man skal gi bort er gratis eller koster minimalt.

Men tviler på at Hi er av den typen .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 21:27   #54
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på å gi en gave med tanke på mottakeren som man har fått gratis og å gi gaver fordi de er gratis uten å tenke på hva som passer mottakeren.

Gammel 21-05-11, 21:34   #55
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Om det derimot er personer som alltid gir gaver man har fått superbillig eller gratis, da synes jeg det er kjipt, dvs når man går inn for at gaver man skal gi bort er gratis eller koster minimalt.

Hvorfor det, egentlig?

Er det slik at det er hva giver har betalt som er viktig, eller er det gavens verdi, for mottaker?

Når jeg gir gaver, så tenker jeg på gavens verdi for mottaker. Ikke i kroner og ører, men om det er noe mottaker ønsker seg, eller trenger, eller bare rett og slett vil bli glad for. Verdien i kroner og ører har ingen betydning, og jeg er lykkelig om jeg får tak i noe billig, eller som i HI sitt tilfelle her, en toppers gave som er gratis.

Når jeg får en gave fra noen, så tenker jeg overhodet ikke på hva giver har betalt for den. Dvs, det hender jeg tenker at jeg håper det ikke kostet for mye.

Synes det er altfor stort fokus og press på hva gavene koster jeg, og altfor lite fokus på hva gaven betyr.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:19   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er forskjell på å gi en gave med tanke på mottakeren som man har fått gratis og å gi gaver fordi de er gratis uten å tenke på hva som passer mottakeren.

Jeg er enig i det. Men jeg er altså typen som, hvis jeg kjøper en gave på salg, kjøper noe ekstra slik at jeg kommer opp i det samme beløpet som jeg egentlig skulle bruke. Jeg tenker liksom at rabatten skal komme mottaker til gode, ikke meg.

Det er lov å kalle meg rar.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:22   #57
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Kjempeflott gave! (Så hadde jeg bestilt en flaske champagne og/-eller fruktkurv på hotellrommet, for å gjøre litt ekstra stas på dem )

Enig - og veldig god ide!

Gammel 22-05-11, 12:45   #58
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er enig i det. Men jeg er altså typen som, hvis jeg kjøper en gave på salg, kjøper noe ekstra slik at jeg kommer opp i det samme beløpet som jeg egentlig skulle bruke. Jeg tenker liksom at rabatten skal komme mottaker til gode, ikke meg.

Du er i alle fall ikke alene.

Gammel 22-05-11, 12:48   #59
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Der er jeg og.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.