|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?
Enig. Hadde kanskje kjøpt en blomst eller en flaske vin sammen med den, siden gaven "bare" er et kort, men det hadde ikke vært nødvendig, egentlig. Hvis jeg hadde fått en dyr presskanne på jobben, kunne jeg glatt gitt den bort i gave til noen jeg trodde kunne blitt glad for den. Spiller det virkelig noen rolle hvor mye man har betalt for gaven så lenge mottakeren blir glad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Det er uten tvil en flott gave som mottakere garantert blir veldig glade for. Jeg hadde derimot følt meg gniten om jeg hadde gitt det bort. Slike bonuspoenggaver hadde nok jeg gitt uavhengig av en stor dag - det er jo noe du har fått gratis og egentlig ikke ønsker å bruke selv. Da blir det litt det samme som å få en dyr parfyme i gave, du liker ikke lukten og gir den videre ved neste anledning. Re-gifting... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Jeg syns det er en fin gave å få. Det kan likevel føles kjipt å GI, fordi gleden ved å gi henger litt sammen med at man selv har ytt noe til mottakeren. Og den følelsen mangler litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Fantastisk flott gave! Hvorfor skal penger alltid bety så mye? Tenk for en glede de får av den gaven, det må jo være det viktigste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Hvis bærplukkeren foretrekker å kjøpe noe i tillegg, vil jo den gaven gjøre set utmerket sammen med ei flaske vin.
![]() |
#48 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Jeg forstår ikke poenget. Som Skilpadda skrev - nøyaktig hvor ligger forskjellen mellom å bruke penger man arver til å kjøpe et gavekort, kontra å gi et arvet gavekort direkte? Forskjellen er i alle fall ikke basert på logikk.
![]() |
#49 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Håper det er masse bær å finne, så mannen din ikke blir gående rundt i skogen og kjede seg...
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Kjempeflott gave jeg hadde gitt bort uten betenkeligheter. Ville ordnet med noe litt ekstra som blomster eller lignende i tillegg på selve dagen (eller på rommet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Slik jeg ser det, så er det jo en gave de vil nyte, og det er penger spart for dem. Kjempeflott gave! Hvis han synes det er kjipt med ett gavekort, kan dere kanskje avse to?
![]() |
#53 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Jeg synes ikke det er kjipt. Men ville kanskje gitt en flaske vin og en blomsterbukett i tillegg (så føler man seg iallefall ikke kjip når man har kjøpt noe i tillegg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
maler
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Det er forskjell på å gi en gave med tanke på mottakeren som man har fått gratis og å gi gaver fordi de er gratis uten å tenke på hva som passer mottakeren.
![]() |
#55 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Hvorfor det, egentlig?
![]() |
#56 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg er enig i det. Men jeg er altså typen som, hvis jeg kjøper en gave på salg, kjøper noe ekstra slik at jeg kommer opp i det samme beløpet som jeg egentlig skulle bruke. Jeg tenker liksom at rabatten skal komme mottaker til gode, ikke meg.
![]() |
#57 |
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig - og veldig god ide!
![]() |
![]() |
#58 |
intro
|
Du er i alle fall ikke alene.
![]() |
![]() |
#59 |
⭐️⭐️⭐️
|
Der er jeg og.
![]() |
|
|